5.3 C
Craiova
vineri, 26 aprilie, 2024
Știri de ultima orăActualitateAsfaltul crapă de la Cimoret

Asfaltul crapă de la Cimoret

Strada Madona Dudu s-a scufundat luni din cauza unei lucrări defectuoase realizate de Cimoret SA în urmă cu circa şase ani pentru viitorul sediu al Inspectoratului Şcolar Judeţean Dolj, după cum reiese din primele cercetări.
 
Gaura apărută luni în asfaltul de la intersecţia străzilor Madona Dudu şi Matei Basarab ar fi provocată de un foraj abandonat în urmă cu mai mulţi ani de firma Cimoret SA Craiova, care a amenajat o canalizare pentru viitorul sediu al Inspectoratului Şcolar Judeţean Dolj. Potrivit reprezentanţilor Companiei de Apă Oltenia, care au vizitat ieri magistrala colectoare a apelor menajere din intersecţie, în zona cu pricina există sub carosabil un gol în care se pot observa urme ale unei forări. „Pe lângă canalizarea propriu-zisă a sediului inspectoratului, şi aceasta colmatată, am mai descoperit săpături care vin tot dinspre sediul Inspectoratului Şcolar Judeţean Dolj. Colegii mei au confirmat că, în urmă cu şase-şapte ani, prima încercare de construire a acestui canal a eşuat din pricină că forajul a nimerit într-o canalizare de agent termic. Constructorii de la acea vreme – nu ştim în acest moment cine este titularul autorizaţiei de construire pentru că noi nu am semnat recepţia acestei canalizări – au reluat forarea, însă nu au mai astupat vechile săpături conform normativelor. Între timp, asfaltul nesusţinut s-a lăsat“, a declarat directorul Companiei de Apă Oltenia, Constantin Stamatoiu. Şeful lucrărilor de la sediul Inspectoratului Şcolar Judeţean Dolj, Dinu Popescu, a confirmat că o substructură a Cimoret SA a făcut acel canal, probabil în anul 2000, însă a negat orice relaţie între reţeaua cu pricina şi canalele Companiei de Apă Oltenia, sistemul de termoficare ori groapa din mijlocul străzii.
„Noi am forat acolo în urmă cu mulţi ani, însă pe sub canalul de termoficare. Acest foraj nu are legătură cu evenimentul de ieri (luni – n.r.)“, a spus Popescu. El mai susţine că după racordarea firului Cimoret SA a obţinut şi semnăturile necesare recepţiei obiectivului, lucru infirmat de reprezentanţii Companiei de Apă Oltenia SA.

Anchetă sub asfalt

În acest caz va fi deschisă o anchetă pentru încadrarea faptei de a fi lăsat un canal neprotejat pe domeniul public. Mai mulţi funcţionari din Primăria Craiova îşi amintesc de construcţiile din subteranul intersecţiei străzilor Madona Dudu şi Matei Basarab, precum şi de o deviere a traseului iniţial al canalizării sediului ISJ Dolj. Potrivit şefului Serviciului disciplina în construcţii al Primăriei Craiova, Gheorghe Daici, deocamdată nu este sigur dacă săpăturile abandonate sau, din contră, forajele pe care a fost construit până la urmă canalul pot fi încadrate la lucrare fără autorizaţie de construire. „Este o situaţie mai delicată. Trebuie să verificăm mai întâi condiţiile din autorizaţie şi apoi să constatăm dacă acestea au fost sau nu respectate“, a spus Daici.  

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS