7 C
Craiova
vineri, 26 aprilie, 2024
Știri de ultima orăActualitateUn gorjean colinda lumea

Un gorjean colinda lumea

Viata lui Catalin Marin reprezinta, pentru majoritatea tinerilor din România, o experienta de invidiat. Plecat din tara in urma cu patru ani, acesta locuieste in prezent in Bahrein si conduce un departament al unei companii care se ocupa cu realizarea de site-uri internet, cu filiale in mai multe tari. Cea mai mare pasiune a sa este calatoria si a vizitat pina acum peste 30 de tari, in care a trait experiente unice.

Catalin Marin are 27 de ani si conduce un departament din cadrul unei companii care se ocupa cu realizarea paginilor web si cu grafica site-urilor. Acesta lucreaza si locuieste de patru ani in Bahrein, dar la inceputul lunii iulie se va muta in Dubai, la o filiala a aceleiasi firme. Catalin conduce Departamentul de New Media (site-uri, multimedia, infomercials etc.) al firmei de design «Origin», cu birouri in Bahrein, Londra si Dubai. „Firma de design la care lucrez a fost infiintata in 1991, la Londra. Majoritatea clientilor nostri sint banci sau companii mijlocii sau mari. Oferim o gama foarte variata de servicii, incepind de la rebranding, corporate communications, design de rapoarte anuale si brosuri pina la web site-uri, CD-rom-uri si reclame tv. Atmosfera la birou este foarte relaxata, cu un program de lucru flexibil, atita timp cit toti angajatii respecta termenele. Avem chiar si o masa de biliard in birou, in caz ca ne plictisim. In cei patru ani petrecuti in Bahrein, am fost promovat de mai multe ori si, in continuare, exista posibilitatea altor promovari“, a povestit Catalin. Tinarul plecat in urma cu patru ani din România a ajuns sa cistige in prezent peste 4.000 de dolari pe luna si spune ca unul dintre avantajele vietii in tarile Consiliului de Cooperare al Golfului Persic (Bahrein, Kuwait, Oman, Emiratele Arabe, Qatar si Arabia Saudita) este ca nu se platesc taxe. Catalin si-a cumparat o masina si vrea sa isi achizitioneze o locuinta in Dubai, unde se va muta peste putin timp. Restul banilor cistigati i-a cheltuit pe calatorii. „In fiecare an am fost in cel putin patru-cinci tari noi, pe care nu le mai vazusem pina atunci“.

Catalin este si DJ la un club

Tinarul informatician nu este casatorit, dar are, de doi ani, o prietena, originara din Durban, Africa de Sud. In afara serviciului la firma de design mai are si un angajament ca DJ, precum si numeroase hobby-uri. „Ma trezesc la ora 8.00 dimineata, cu exceptia week-end-ului, cind incerc sa dorm cit mai mult, si plec la serviciu, unde, de obicei, ramin pina la 5 dupa-amiaza, cu o pauza de masa de o ora. Apoi, daca bate vintul, merg pentru o ora sau doua la kitesurfing, iar daca nu, joc squash. Seara mi-o petrec la televizor sau in oras, cu iubita mea si cu prietenii. In fiecare marti si vineri sint DJ intr-un club, acesta fiind alt hobby al meu“.

Cel mai important lucru pentru Catalin este in prezent schimbarea locului de munca si a domiciliului, el urmind sa plece in Dubai, unde va sta cel putin doi ani. „Voi calatori cit de des voi putea. Sint atit de multe locuri care merita vazute si atit de putin timp disponibil“.

Catalin Marin a facut scufundari in Maldive

Catalin a vizitat multe tari exotice, unde putini români au sansa sa ajunga. El spune ca fiecare tara pe care a vizitat-o are un farmec anume, pe care nu il poti uita. „Toate tarile in care am fost au cite ceva special. De exemplu, Insulele Maldive. Este unul dintre acele locuri care iti ramin intiparite pentru totdeauna in memorie. Am fost acolo pentru doua saptamini si am stat pe o insula pe care o puteai strabate pe jos in maximum 30 de minute. Scufundarile au fost principalul motiv al vacantei acolo au fost scufundarile subacvatice, una dintre marile mele pasiuni. Arhipelagul e considerat unul dintre cele mai bune locuri de scufundat din lume, cu o incredibila varietate de vietuitoare marine. Alte doua locuri care m-au impresionat foarte mult au fost insulele Martinica si Dominica, din Marea Caraibelor. Sint doua insule vulcanice, pe care poti petrece zile intregi explorind muntii si plajele pustii. Zanzibar a fost alt loc deosebit de interesant. E o insula pe coasta de est a Africii, care apartine in prezent Tanzaniei, dar care, cu o suta de ani in urma, a apartinut Sultanatului Oman, motiv pentru care are influente arabe foarte puternice. In Zanzibar am fost pentru plajele frumoase si pentru kitesurfing“.

In timpul calatoriilor sale, Catalin a trait experiente deosebite si a avut parte de multe intimplari minunate. „Dupa o zi petrecuta in Dominica, pe o barca special amenajata pentru privitul balenelor, la intoarcere, timp de o jumatate de ora, am fost inconjurati de aproximativ 150-200 de delfini, sarind care mai de care mai sus. In Sri Lanka am vizitat unul dintre orfelinatele pentru elefanti, unde ai posibilitatea sa vezi in jur de 50-60 de elefanti adapindu-se dintr-un riu si stropindu-i cu apa pe turisti. In Zanzibar, intr-o singura scufundare, care dureaza cam o ora, am vazut nu mai putin de 11 broaste testoase imense…“.

A plecat din tara inainte de a implini 23 de ani

Catalin Marin a plecat din tara cu o luna inainte de a implini 23 de ani. „Am aruncat o privire pe citeva site-uri care ofereau slujbe in strainatate si am dat peste un anunt al unei firme de design din Bahrein, care cauta un web designer cu doi-trei ani de experienta. Mi-am trimis resume-ul, am incercat sa aflu cit mai multe despre Bahrain si in trei saptamini am fost plecat“.

In tara, acesta a urmat cursurile Facultatii de Electronica si Telecomunicatii din Bucuresti, dar a renuntat dupa trei ani de studiu. „Am realizat ca nu era pe gustul meu ce se studia acolo, asa ca am inceput sa invat mai multe despre design si am urmat citeva cursuri si training-uri in web si graphic design“, a mai spus Catalin. In paralel cu facultatea, acesta a lucrat doi ani la un cunoscut post de televiziune, unde a invatat primele lucruri despre grafica si design-ul paginilor web. Astfel, Catalin a realizat, impreuna cu un prieten, mai multe site-uri, reusind sa aiba un portofoliu de lucrari de acest gen. El a spus ca nu s-ar mai intoarce sa traiasca in România, pentru ca situatia tarii noastre nu e foarte buna.