12.8 C
Craiova
joi, 2 mai, 2024

Scurte stiri

Pentru stabilirea taxei de risc, firmele doljene trebuie sa-si declare principalul obiect de activitate


Pina la sfirsitul acestei luni, agentii economici din Dolj trebuie sa depuna la Casa Judeteana de Pensii (CJP) declaratii din care sa rezulte care este principalul lor obiect de activitate. In baza acestor declaratii se va stabili taxa de risc ce trebuie platita pentru asigurarea pentru accidente si boli profesionale. Incepind din acest an, in functie de incadrare in clasa de risc, agentii economici doljeni vor plati o cota de 0,5 pina la 4 la suta, aplicata asupra fondului brut de salarii, bani ce vor fi dirijati catre fondul de risc. „Agentii economici trebuie sa vina la CJP cu o discheta pentru a primi, in varianta electronica, modelul de declaratie. Dupa completare, declaratia se depune tot la casa de pensii, in dublu exemplar – in varianta electronica si pe hirtie. Daca agentii economici desfasoara mai multe activitati, principalul obiect de activitate este determinat de numarul de angajati. Activitatea desfasurata cu cel mai mare numar de angajati este considerata activitate principala“, a declarat Jeni Filimon, sef Serviciu la Casa Judeteana de Pensii Dolj.


Profesori si elevi de la CN „Carol I “ din Craiova- in Belgia


Intilnirea de proiect de dezvoltare scolara cu tema „Metodologii comune de educare a tineretului in spirit cultural si tolerant“ a avut ca scoala coordonatoare Colegiul „Matilde Salvador“ (Spania), iar ca parteneri, Colegiul „Marie Rivier“ (Franta), Colegiul National „Carol I“ Craiova, precum si Colegiul „K.T.A. Zavelenberg“ din Bruxelles (Belgia) – locul de desfasurare al intilnirii, in perioada 10-15 ianuarie 2005. Din echipa de la CN „Carol I“, care a reprezentat România, au facut parte doua cadre didactice si doi elevi: Virginia Tusaliu (profesor coordonator), Loredana Harabor (profesor de franceza), Radu Vulpescu (elev in clasa a XII-a – bilingva franceza) si eleva Anca Iusufu (clasa a XII-a – bilingva engleza). S-a discutat despre impactul pe care l-au avut activitatile derulate anul trecut asupra fiecarei scoli si a comunitatii locale si s-au pus bazele reinnoirii proiectului pentru anul scolar 2005-2006.


Peste 300 de posturi scoase la concurs de Primaria Slatina


Primaria Slatina va scoate la concurs aproximativ 350 de posturi vacante din cadrul aparatului propriu. Actiunea ar fi trebuit sa aiba loc anul trecut, imediat dupa concedierea mai multor salariati din institutie pe motiv ca nu ar fi indeplinit conditiile optime la angajare (studii superioare etc.). Concursurile au fost insa aminate dupa ce Agentia Nationala a Functionarilor Publici (ANFP) a blocat ocuparea acestora pina la sfirsitul anului trecut. Consilierii locali au aprobat si ei in plen noua organigrama a institutiei, care a fost trimisa spre avizare Agentiei Nationale a Functionarilor Publici. Primarul Slatinei, Darius Vilcov, a spus ca nu toate posturile scoase la concurs vor fi pentru functionarii publici. Multe dintre posturile vacante vor reveni Politiei Comunitare, care a fost preluata de consiliul local. Se preconizeaza ca avizul din partea ANFP sa fie dat in cursul saptaminii viitoare, fapt care va urgenta organizarea concursurilor.


Consultanta agricola intocmeste gratuit proiecte pentru cofinantare SAPARD


Directorul Centrului judetean de consultanta agricola, ing. Constantin Cucu, a instruit ieri, la Prefectura Dolj, angajatii din cadrul centrelor zonale de consultanta cu privire la posibilitatea accesarii de catre producatorii agricoli a proiectelor din cadrul programelor SAPARD. Constantin Cucu le-a cerut inginerilor de la centrele zonale de consultanta agricola sa-i informeze pe producatori ca documentatiile pentru cofinantare necesare accesarii proiectelor pot fi intocmite gratuit de specialistii din cadrul Centrului judetean de consultanta agricola. Masura intocmirii gratuite a documentatiilor de cofinantare a fost luata la nivelul centrelor judetene pentru ca de-a lungul timpului s-a observat ca banii oferiti de programul SAPARD nu au putut fi cheltuiti pentru ca micii producatori agricoli, si asa decapitalizati, nu-si puteau permite sa plateasca firme specializate pentru intocmirea proiectelor. Asa se face ca pe anumite segmente sumele de bani prevazute de programul SAPARD nu au putut fi cheltuite. Greutatea accesarii acestor bani vine si din faptul ca solicitantul trebuie sa participe cu sume proprii, intr-un anumit procent din valoarea proiectului.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS