Asociaţia pentru Protecţia Consumatorilor din România, organizaţie de utilitate publică, îşi exprimă nemulţumirea în legătură cu modul în care agentul economic „Orkla Foods Romania” a realizat etichetarea produsului „Margarină Linco cu unt”.
Aşa cum este specificat pe etichetă, proporţia untului este de 0,5%. Însă tot aici este indicată şi proporţia de sare, tot de 0,5%, aşa încât ne putem întreba retoric de ce acest produs nu s-a numit „Margarină Linco cu sare”.
Apreciem că este extrem de improbabilă sesizarea olfactivă a unei cantităţi de 2,5 grame unt într-o caserolă de 500 grame, aşa cum se menţionează în prezentarea produsului – „Linco Cu Unt face orice sandviș un răsfăț, păstrând gustul plăcut al untului, dar și calitățile margarinei.”
Normele metodologice privind etichetarea alimentelor prevăd următoarele: „Informaţiile înscrise pe etichetă nu trebuie să inducă în eroare consumatorii, la achiziţionarea produselor, în privinţa: a) caracteristicilor alimentului şi în special a naturii, identităţii, proprietăţilor, compoziţiei, cantităţii, durabilităţii, originii sau provenienţei sale, precum şi a metodelor de fabricaţie sau de producţie”.
Asociaţia pentru Protecţia Consumatorilor din România solicită agentului economic să respecte prevederile legale în materie şi să informeze corect consumatorii asupra produsului menţionat.