3.3 C
Craiova
sâmbătă, 20 decembrie, 2025
Știri de ultima orăMagazinPicătura de cunoaştere

Picătura de cunoaştere

Textura recipientelor, importantă
în evaluarea gustului

Forma şi textura cănii din care vă beţi cafeaua sau ceaiul influenţează gustul băuturii. Cel puţin aşa susţin experţii, care în urma unui studiu recent au constatat că recipientul din care sunt consumate alimentele şi băuturile afectează percepţia consumatorului asupra aromei produsului respectiv. Rezultatele studiului efectuat de cercetătorul indian Aradhna Krishna arată că, în general, consumatorii evaluează calitatea şi gustul alimentelor sau băuturilor doar atingând recipientele în care acestea sunt servite. În plus, produsele ambalate în recipiente fragile sunt percepute în mod negativ de consumatori. Totuşi, sensibilitatea la atingere diferă de la persoană la alta. Prin urmare, într-o primă fază a proiectului, experţii au efectuat un test pentru a determina care dintre participanţii la experiment obişnuiesc să atingă un obiect înainte de a-l cumpăra şi care nu se lasă ghidaţi de acest impuls.

În mod surprinzător, s-a concluzionat că persoanele ce fac parte din prima categorie s-au lăsat mai puţin influenţate de simţul tactil când a venit vorba de evaluarea gustului. În schimb, în timpul degustării aceluiaşi tip de apă minerală, dar servită o dată într-un recipient fragil şi apoi într-o cană solidă, persoanele care făceau parte din a doua categorie au considerat că apa băută din recipientul fragil avea un gust mai puţin plăcut decât cealaltă. Rezultate asemănătoare s-au înregistrat şi atunci când participanţilor doar li s-a descris recipientul şi nu au avut ocazia să-l analizeze cu propriul lor simţ tactil. Persoanele din a doua categorie s-au declarat dispuse să plătească mai mult pentru un recipient mai solid, spre deosebire de cele din prima categorie. „Persoanele din prima categorie se simt mai bine atingând obiectele, au tendinţa de a-şi folosi mai mult simţul tactil şi sunt mai conştiente de efectul pe care indiciile tactile îl pot avea asupra evaluării unui produs. Acestea pot mai uşor să adapteze astfel de indicii la evaluarea corespunzătoare a produselor“, au explicat cercetătorii care au realizat experimentul.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS