25.5 C
Craiova
sâmbătă, 2 august, 2025
Știri de ultima orăLocalCirculaţia maşinilor de mare tonaj, interzisă pe podul de la Lainici

Circulaţia maşinilor de mare tonaj, interzisă pe podul de la Lainici

De două luni, pe podul metalic de la Lainici a fost interzisă circulaţia maşinilor de mare tonaj care tranzitează Defileul Jiului. Cel mai mult au de pierdut firmele de transport călători.

 

Sute de turişti care circulă prin Defileul Jiului sunt obligaţi să părăsească autocarele cu bagaje cu tot şi să treacă Jiul pe jos sau în microbuze mai mici, din cauza unui pod aflat în pericol să se prăbuşească. Situaţia durează de mai bine de două luni, iar firmele de transport susţin că au mari pierderi. În zonă ajung şi tiruri străine, ai căror şoferi nu văd indicatoarele care restricţionează accesul maşinilor de mare tonaj şi se lasă ghidaţi de GPS-uri.

Transbordaţi în orice condiţii

Călătorii din autocarele care au traseul prin Defileul Jiului se pomenesc, în miez de noapte ori ziua în amiaza mare, că li se comunică prin microfon, când ajung la kilometrul 26 dintre Petroşani şi Sadu, că trebuie să schimbe autocarul. Transbordarea se face rapid şi călătorii pot opta între un microbuz care îi trece podul până la autocarul ce îi aşteaptă la celălalt capăt şi a merge pe jos aproximativ o jumătate de kilometru. „Când vremea e bună şi mai ales pe timpul zilei, sunt şi oameni care aleg să meargă pe jos. Toţi sunt miraţi, mai ales străinii, care nu prea pricep ce se întâmplă, şi noi suntem puşi într-o situaţie stânjenitoare. Asta, lăsând la o parte pierderile pe care le avem pentru că ţinem blocate aici cel puţin patru microbuze“, a declarat Adrian Marian Popa, reprezentant al firmei de transport Normandia.

Cel mai greu pentru călători este în miezul nopţii, atunci când sunt nevoiţi să se trezească din somn pentru a trece podul cu bagaje cu tot. „Ne e greu şi incomod. Fac des traseul acesta, că îmi ajut copiii din Piteşti. Este îngrozitor, mai ales la cursa de noapte ori dacă ninge sau plouă“, a spus o pasageră care venea de la Timişoara. „Nu înţeleg de ce folosesc astfel de mijloace de transport, dacă tot nu pot merge cu ele până la destinaţie. Ne umilesc şi ne mănâncă nervii. Cu bagajele în mână!“, a spus, revoltată, o femeie.

Pierderi financiare şi de imagine

Reprezentanţii firmei Normandia spun că au mari pierderi, atât financiare, cât şi de imagine, pentru că lumea îi blamează pe ei. „Nu înţeleg toţi că nu este vina noastră. Pe de o parte e firesc, dacă punem la socoteală faptul că noi suntem cei care îi trezim şi îi rugăm pe călători să coboare, când abia de o jumătate de oră a avut loc îmbarcarea“, a declarat un şofer de autocar.

Pentru a înlesni transbordarea călătorilor, firma Normandia a trimis în zonă mai multe microbuze, cu remorci pentru bagaje, de fiecare parte a podului. Pentru a nu avea surprize neplăcute, în zonă sunt mereu şi autocare de rezervă. Totul costă firma de transport mii de lei. „Ţinem aici blocate atâtea maşini, care ar putea face transportul la Horezu sau în zone cu trafic mai redus. Avem pierderi mari şi încă nu ştim cât va mai dura“, a precizat Adrian Popa, reprezentant al firmei de transport.

Accesul, restricţionat oricui

La fiecare capăt al podului stă un echipaj de la Poliţia Rutieră, care nu lasă să treacă maşinile de mare tonaj şi le îndrumă pe trasee ocolitoare. Măsura va fi menţinută de Secţia Drumuri Naţionale Târgu Jiu până la construirea unui pod provizoriu în zona Lainici, în locul celui avariat. Traficul vehiculelor grele este deviat de pe traseul Bumbeşti Jiu – Petroşani şi se desfăşoară acum pe rute ocolitoare: Târgu Jiu – Filiaşi – Drobeta Turnu Severin – Orşova – Caransebeş – Haţeg – Petroşani; Târgu Jiu – Râmnicu Vâlcea – Brezoi – Sibiu – Simeria – Haţeg – Petroşani; Târgu Jiu – Drobeta Turnu Severin – Orşova – Caransebeş – Haţeg – Petroşani.

Şoferii spun însă că la intrarea dinspre Târgu Jiu există un singur indicator rutier care restricţionează accesul maşinilor şi dau vina pe cei de la Drumuri pentru cazul în care ajung în defileu cu tirurile.

Situaţia durează de peste două luni şi există şanse să dureze alte câteva, până când în zonă va fi construit un nou pod metalic. Cel vechi, spun cei de la Drumuri, este fisurat şi riscă să se prăbuşească dacă ar mai fi tranzitat de maşini cu mase mai mari de 500 de kilograme.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

1 COMENTARIU