Prima pagină:

PDF
Descarcă »

Contact:

Adresa:
Str. Câmpia Islaz nr. 97A, Craiova
Telefon/Fax:
0251/413.100
0251/410.565
E-mail:
office@gds.ro


« Alte articole din categoria Opinii

Sunt prea gras sau prea hoţ?

Opinii - Vlad MIXICH
(citeste alte articole de acelasi autor »)



Vlad MIXICH

Versiunea pentru tiparire

Marimea textului:

Nimeni nu se duce la bişniţarul din colţ cu încredere. Te aştepţi să „te facă“, nu mai ai încredere nici în ochii tăi, d-apăi în mâinile lui. Dar când intri într-o bancă te relaxezi, te laşi în mâinile consilierei parfumate şi amabile, ce naiba! – doar eşti printre oameni serioşi. Abia la un an de la împrumut îţi dai seama ce mult contează pălăria, că Măria-i tot aia.   
De câteva zile, o dezbatere interesantă se învârte în jurul puternicei metafore prezidenţiale: „Statul este un om foarte gras cocoţat în spatele unuia slab şi subţirel, care este economia“. Întrebarea este aceeaşi: „Este statul român prea mare sau prea mic?“ Răspunsurile date sunt însă cum nu se poate mai diferite şi camuflate de cele mai multe ori sub cifrele statisticilor serioase.
Institutul de Cercetare a Calităţii Vieţii, afiliat Academiei Române, a dat publicităţii, în urmă cu o lună, un studiu prin care se demonstrează, pe baza unor cifre statistice, că „România nu are un stat prea mare, raportat la mărimea economiei, ci, dimpotrivă, este statul cel mai mic din Europa“. Dincolo de existenţa unor concluzii politice nepotrivite în raportul unui Institut al Academiei Române, dar pasabile măcar prin prisma apropierii conducătorului studiului de preşedintele social-democrat al Senatului, Mircea Geoană, se ridică o problemă importantă despre care au vorbit şi moguli, şi preşedinţi, şi vedete TV nocturne. Este o bună parte a populaţiei României întreţinută de un stat mult prea puternic şi clientelar? Sau dimpotrivă?
Marea calitate a acestui studiu este că aduce, în sfârşit, dezbaterea în domeniul cifrelor exacte. Dar nu spre limpezire. Dacă statisticile celor de la Academie spun că România cheltuieşte pentru domeniul social proporţia cea mai mică din PIB faţă de celelalte ţări membre UE, cifrele Andreei Paul Vass, consilierul primului-ministru Emil Boc, spun altceva. Dacă ne raportăm la PIB, România este un stat social slab, dar dacă raportăm cheltuielile la cifra veniturilor reale ale statului, România consumă pe asistenţa socială şi bugetari mai mult decât Marea Britanie şi aproape cât media UE. Din această perspectivă, România este un stat sărac care cheltuieşte la fel de mult precum mult mai bogatul stat suedez, spre exemplu. În plus, România continuă să aibă mai mulţi angajaţi în sistemul public decât Germania sau Italia, încă un simptom al unui stat supradimensionat.
Acelaşi raport al Academiei critică potenţiala tăiere a veniturilor pensionarilor, constatând simultan că vârsta reală de pensionare în România este de 54 de ani, unul din şase fiind pensionaţi pe caz de boală. Se ajunge aici la problema corupţiei statului, punct asupra căruia sunt de acord ambele tabere, dar şi alte statistici, venind de această dată din partea Biroului European Anti-Fraudă care plasează România printre statele membre de unde provin cele mai multe suspiciuni de fraudă cu fonduri europene.
Dincolo de constatarea că statisticile pot fi manipulate în acord cu realitatea fiecăruia, este limpede că se impune o reformulare a metaforei preşedintelui Băsescu. Statul nu este un om foarte gras cocoţat în spatele unei economii subţiri, ci un hoţ foarte iscusit care ştie cum să găurească buzunarele, şi aşa cam goale, ale slăbănoagei economii. Aceasta este o constatare care ar întruni unanimitatea şi, totodată, domeniul prim asupra căruia ar trebui să se aplece orice decident politic. Dar de ce nu o fac? Pentru că frige.
Emil Boc spunea miercuri, într-un interviu pentru Radio România, că dintre cele 50.000 de ajutoare de handicap verificate până în prezent, 7.300 s-au dovedit fost acordate abuziv. Generalizând, înseamnă că unul din şase români cam ştie cum să „te facă“. Aici apare o nouă întrebare. Cine e hoţul mai mare: statul sau cetăţeanul?


 
Articole proaspete scrise de tineri, pentru tineri. Tu ai citit Jiunimea? »

  • Currently 3.43/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Notează articolul.

Nota curentă: 3.4 din 14 voturi





Comentarii

Gazeta de Sud nu este responsabilă juridic pentru conținutul comentariilor. Mesajele care conțin amenințări și cele vulgare, xenofobe sau rasiste nu sunt permise.

  1. de dilema:
    Cine e hotul mai mare? Statul! De ce? Din cauza cetateanului? De ce este si ceteanul hot? Din cauza statului!
    2010-08-06, 02:47:05 (68.28.137.*)
  2. de Iti raspund eu:
    Nu esti nici gras, nici hot, esti prost. Cel de la 2 are dreptate, arati putin a gay si am impresia ca s-a mai spus asta despre tine...te-ai dat de gol si te-a aflat lumea. Da-te la fund :))
    2010-08-06, 09:26:31 (82.77.64.*)
  3. de Liliac:
    E un cerc vicios... efectul si cauza ajung sa se confunde. Cu siguranta sociologul poate raspunde si argumenta raspunsul. Pare o situatie fara iesire, e tragic.
    2010-08-06, 09:57:40 (90.19.159.*)
  4. de Cris:
    Raspunsul logic: esti PROST. Stiu ca asta nu te supara; e conditia ta de pigmeu ilogic si gangav.
    2010-08-06, 10:14:54 (79.117.185.*)
  5. de dor de profesor:
    Ce frumoasa era Clara! Opinii - Cezar AVRAMESCU (citeste alte articole de acelasi autor ») - A murit. - Cheama gardianul! A spus ceva inainte de moarte? - Da, ceva straniu: „Ce frumoasa era Clara!“ Dialogu l acesta a avut loc demult, intr-o celula a inchisorii din Sighet. Gardianul a venit, a apucat mortul de picioare, l-a trântit pe podeaua de ciment, apoi a inceput sa-l târâie pe scari. Capul celui care nu mai era lovea fiecare treapta, izvodind parca dangatul rar al unui clopot tras intru pomenirea robului lui Dumnezeu, Iuliu Maniu. Clara a fost iubita tineretii lui, pe care a cunoscut-o la Budapesta, unde plecase cu o bursa Gojdu. Clara a terminat Farmacia. Intorsi in tara, parintii Clarei, care erau unguri, s-au opus casatoriei celor doi. Maniu n-a mai iubit pe nimeni. Clara a ramas iubita lui nemuritoare.Din beciurile Securitatii au iesit sute de intâmplari ingrozitoare. Pe unele din ele le stiu de la rude sau prieteni care au trecut pe acolo. E bine ca nu le cunoastem toti si pe toate; altfel ne-am imbolnavi de ura. Ceea ce ar fi ultimul lucru de care am avea nevoie acum, când ar trebui sa trecem de la faza de distrugere, inceputa acum 70 de ani, la faza de reconstructie sau chiar constructie. Trebuie sa avem taria si intelepciunea de a transfera, cu durere si pietate, aceste evenimente atât de triste din domeniul afectivitatii in cel al istoriei. Unde sa le putem consulta atunci când avem nevoie de jaloane certe pentru drumul nostru spre viitor; cum va fi acesta, numai Dumnezeu stie.Spre deosebire de multi dintre dumneavoastra, care luati cunostinta de trecutul apropiat din carti, eu l-am trait. Am trait sub patru orânduiri, sperând, de fiecare data, ca va fi superioara cea noua precedentei. Si de fiecare data m-am inselat.Perioada pe care o traim astazi, si care e cea mai nenorocita, a inceput si continua sa existe, sub imperiul urii si al mocirlei. Am fost manevrati cu dibacie sa aclamam cu entuziasm un dublu asasinat, spunându-ni-se ca aceasta este cheia rezolvarii tuturor problemelor. Pentru legiferarea mocirlei infiltrate la putere, au mai fost omorâti niste compatrioti. Pe o mare relativ linistita, pe care valurile necesare unei puneri in scena corespunzatoare erau create tot de ei, am fost obligati sa navigam spre arhipelaguri straine noua. Noi, ca prostii, credeam ca vom gasi Lâna de Aur; cei lucizi au plecat s-o caute in alte tari; sau au fost obligati s-o faca. Noi am continuat si continuam sa credem ca in aceasta lume, imperfecta, ne vom putea gasi un loc, superior celui pe care ne aflam acum. Dar cei care ne conduc nu ne-au spus cum, când, cu ce costuri si cu ce câstiguri. S-au gândit, fara exceptie, numai la câstigurile lor. Si atunci e clar ca trebuie facut ceva; sau, mai exact, altceva. Deconspirarea dosarelor Securitatii este un inceput. Nu trebuie privit acest lucru ca un act de razbunare, de pedepsire, ci unul de igiena sociala, constând in limitarea posibilitatilor ca persoanele in al caror trecut exista elemente cel putin imputabile, daca nu condamnabile, sa ocupe functii in structurile decizionale ale statului. Nu poti avea incredere in cineva care si-a turnat colegii, prietenii si uneori chiar parintii pentru bani, pentru o pozitie sociala privilegiata sau din rautate si razbunare. Toti cei care au acceptat sa fie turnatori au structura morala alterata in mod definitiv. Exista pericole reale ca, in unele cazuri, lucrurile sa degenereze in vendete politice; nu e bine, dar totusi astfel vom mai avea un criteriu de identificare a jigodiilor.De asemenea, nu inseamna ca dupa eventuala purificare a clasei politice vom ramâne numai cu ingerasi; exista javre care n-au facut politie politica. Unii sunt prea tineri, altii au lucrat ca liber-profesionisti. Actiunea care se doreste a se incepe, si care este supusa unor actiuni disperate de anulare sau intârziere, e doar un mic inceput. Dar sa nu uitam ca marile avalanse sunt determinate de un mic bulgare de zapada. De abia dupa ce vom face oarecare purificare a clasei politice vom putea sa incercam sa ne gasim lideri adevarati; fiindca vom putea preciza, evident partial si stângaci, continutul notiunii de „valoare politica“; având partiale tangente cu notiunea de valoare intelectuala sau morala. Cred ca este ultima sansa pe care istoria ne-o ofera. Avem evidente talente s-o ratam. Si atunci am putea spune, parafrazându-l pe Maniu, „ce frumoasa ar fi putut fi tara“.
    2010-08-06, 10:21:26 (79.117.149.*)
  6. de Statul greseste si oficiantii lui:
    Daca eu ma duc la stat si cer ceva ce nu mi se cuvine, iar statul imi mai si da, cine e de vina ? Eu zic ca statul, care ar trebui sa fie garantul corectitudinii. Oficiantii statului mai precis, fiindca statul e doar asa ceva deasupra noastra, a tuturor. Oficianitii statului sunt de vina si birocratia asta inventata inutil. Mai intrebam asa ceva, dupa atatia ani ? Prostimea cere, nu e interzis sa ceri si nici ilegal sa ceri.
    2010-08-06, 10:25:30 (89.120.253.*)
  7. de dd:
    Vlad draga, se pare ca si idiotii te citesc (vezi 2., 4., 5.)...Priveste peste tampeniile lor. Totusi citesc- deci, Speranta traieste :oD!
    2010-08-06, 10:46:44 (144.177.50.*)
  8. de Elena :
    Spui /;/ daca ne raportam la PIB este un stat social slab // daca ne raportam la veniturile reale consumam prea mult.Dar ai uitat sa ne spui domnule de ce este asa de mare diferenta dintre PIB si veniturile reale deoarece un PIB mare trebuie sa aduca si venituri reale pe masura.Pentru ca avem un stat slab, hot, o impozitare nedreapta -cota unica-vamesi si controlori corupti ,evaziune cat cuprinde .Si in loc sa pui accentul pe acestea exemplifici cu amaratii de pensionari pe caz de boala.Acestia daca exista nu de lene au facut-o ,nu sa insele statul //model //ci pentru ca n-au mai avut loc de munca din cauza aceluiasi stat care nu stie ce sa faca sa creeze in tara asta o stare normala.Asa ca nu ne intreba cine este mai hot statul sau cetateanul ci intreaba-te de ce statul nu este in stare sa creeze o stare normala ca cetateanul sa nu fie hot..Vrei sa-ti urez sa ajungi pe scarile unde se dau aceste certificate de boala, eu stiu ce este acolo ca asa mi-a dat mie soarta sa am sotul 17 ani bolnav la pat, nu acolo sunt hotii adevarati, nu de acolo ni se trage saracia asa ca lasati-ne in durerea noastra nu ne mai si jigniti
    2010-08-06, 10:47:32 (79.117.144.*)
  9. de propunere,:
    lasati ca se vir elimina natural ca in jungla ,unul cate unul vor parasi scena dar mai dureaza si ori de cate ori intervine individul se numeste genocid.
    2010-08-06, 10:48:47 (79.117.159.*)
  10. de Retorica nu ajunge:
    Vlade, noroc ca pusesi intrebarea la final, din retorica ei inteleg ca statul... STATUL E GARANTUL CORECTITUDINII .Oficiantul statului e raspunzator pt. orice prejudiciu adus statului, nu solicitantul. Statul are obligatia ca prin oficiantii sai sa vegheze la respectarea legii. In caz ca nu se intampla astfel, avem o problema grava, foarte grava cu acei oficianti. Trebuie cercetat daca a fost o eroare profesionala sau coruptie la mijloc, insa oricare ar fi cauza fapta e la fel de grava.
    2010-08-06, 10:49:14 (89.120.253.*)
  11. de ...mereu actual:
    TANGO Opinii - Cezar AVRAMESCU (citeste alte articole de acelasi autor ») Acesta e dansul la care ne-au invitat toate guvernarile de dupa ’89; adica un pas inainte si doi inapoi. Cel putin evenimentele petrecute in ultima saptamâna m-au turtit complet si nici n-am reusit sa-mi fac o imagine, macar aproximativa, asupra acestei actiuni, care are pretentia a se numi „in cautarea pacatelor uitate“. Aceasta actiune, evident extrem de necesara, a fost intârziata premeditat, suficient de mult incât unele „pacate“ sa devina „virtuti“, iar avangarda pacatosilor sa fie inlocuita cu pacatosi de categoria a doua si cu fraieri cazuti in curse, abil intinse. E adevarat ca multi care stiu tac, cum au facut totdeauna, iar cei ce nu stiu amplifica vinovatii si apeleaza la dosare, pe care si le-au procurat sau cumparat cu inteligenta si bani multi, pentru a le folosi in ascensiunea lor politica, care a devenit obsesia si preocuparea fundamentala a celor care nu sunt capabili de a face ceva mai bun.Mi-am dat seama ca lucrurile nu sunt chiar atât de simple, citind câteva aspecte legate de Germania. Thomas Mann, in preajma disparitiei totale a nazismului, tine o conferinta celebra, „Germania si germanii“, in care, printre altele, spune ca nu se poate vorbi de „germani buni“ si „germani rai“, si ca Germania, in totalitate, trebuie sa-si asume responsabilitatea in fata istoriei. Este imediat criticat in presa germana de o persoana care se va dovedi a fi fost un nazist notoriu.Autoritatile de ocupatie americane obliga civilii germani sa viziteze lagarele de concentrare, despre care afirmau ca n-au stiut nimic. Cât de dificil este sa stabilesti culpabilitatea sau colaborationismul am constatat cercetând cazul marelui dirijor Wilhem Furtwangler. Bine , dar crimele nazismului s-au indreptat cu precadere asupra altor popoare; pe când la noi, si nu numai, crimele s-au indreptat impotriva propriului popor. Au fost prea multe crime si atrocitati pentru a fi uitate; dar nu este aceasta problema esentiala acum, dupa cum nici razbunarea n-ar avea nici un sens, fiindca n-ar avea nici un efect pozitiv pentru imbunatatirea starii de azi. Deconspirarea Securitatii si a nomenclaturii a fost determinata de o situatie reala si grava; majoritatea bogatiilor tarii au fost acaparate de elemente ale acestor structuri.Idealistii care au crezut ca vor cadea capete in cascada se insala, asa cum s-au inselat mereu. Când guvernul, parlamentul, justitia si alte structuri ale statului au la conducere tocmai reprezentanti ai structurilor vehement, dar aparent, incriminate, care e tâmpitul sa creada ca vor renunta de buna voie la privilegii? Pentru prostirea noastra vor cadea câteva capete alese, ale unor persoane prea compromise sau prea incomode; caracatita va ramâne cu suficiente capete. Pregatirea pentru aceasta inteligenta actiune se face acum, când au aparut denuntatori ai denuntatorilor; care la rândul lor vor fi denuntati de altii. Se incearca sa se compromita cât mai multi politici
    2010-08-06, 10:55:22 (79.117.149.*)
  12. de ...continuare:
    Se incearca sa se compromita cât mai multi politicieni (ceea ce e destul de justificat), cât mai multi ziaristi (ceea ce are o baza reala); concluzia va fi ca mai toti am fi fost securisti sau nomenclaturisti, si atunci ce rost ar avea lustratia. Aceasta acuzatie globala, dar absurda, ar conduce la concluzia ca toti românii sunt dubiosi, si sa-i lasam pe cei care sunt ca altii mai buni nu gasim; este forma rafinata sub care Securitatea isi continua rolul ei nefast. Nici privind din cealalta directie nu pot spune ca sunt multumit. Multi intreaba: „Unde sunt oamenii nostri de valoare?“. Dar ce intelegem prin valoare? De ce nu incercam sa explicam fenomenul prin care atâtia dintre noi s-au transformat in escroci? Incercar ile recente de asanare a societatii, a clasei politice, le privesc cu mari rezerve. Hotarârile va trebui luate de clasa politica. Ori de câte ori a fost vorba de restrângere a privilegiilor ei, solidaritatea clasei politice a fost perfecta. Ma intreb ce-ar trebui sa facem pentru inceput. Mai intâi un CNSAS complet apolitic, fara algoritme si ales poate prin consultarea oamenilor. L-as vedea format din câte un reprezentat al fiecarui judet. Apoi clarificarea notiunilor de culpabilitate si colaborare. Va aduceti aminte ca erau legi generale, deci pentru toti, care te obligau sa declari orice intâlnire cu un strain, conversatia cu el. La fel se intâmpla atunci când primeai o ruda sau un prieten din strainatate. In al treilea rând, declaratiile false trebuie pedepsite conform legii. In al patrulea rând, sa terminam cu hotii, chiar daca sunt aparati de Ponta sau Iorgovan. Scuza cu lipsa de probe e absurda, când exista vile in tara si in afara, masini de lux, terenuri etc. In al cincilea rând, când e vorba de vicii de procedura, sa fie pedepsit cel care le-a faptuit, iar procesul sau cercetarea sa continue. Travers area acestei etape dificile se poate realiza numai cu sprijinul justitiei; care are astfel marele privilegiu de a câstiga aprecierea superlativa a unui popor disperat. Va rog, nu ratati aceasta sansa unica si ultima pentru noi!
    2010-08-06, 11:07:10 (79.117.149.*)
  13. de ...Pseudokinegheticos:
    Pseudokinegheticos Opinii - Cezar AVRAMESCU (citeste alte articole de acelasi autor ») In al sau fals tratat de vânatoare, Al. Odobescu ironizeaza pretinsul patriotism dupa care „muscalii trebuie priviti in general ca inamici si rauvoitori ai nationalitatii noastre“. Cu cuvintele adaptarii, azi aflam acelasi lucru despre securisti si informatori care, mai mult, au fost patrioti. Eu, cu mintea mea cea proasta, credeam ca patrioti au fost cei care au luptat in munti, care au murit in inchisori sau la Canal. Dar se pare ca m-am inselat. Lucru atestat si de aceasta presupusa deconspirare. Care va sacrifica niste maruntei, pe când cei „mari“ vor ramâne mari. Ca si in esuata lupta impotriva coruptiei. Cei mari sunt tari; mult mai tari ca noi....Dar nu cred intr-o izbânda a adevarului, macar partiala. Ca sa schimbam putin registrul, imi amintesc de „informatorii“ din Egipt, de acum sapte milenii. Printre ei se aflau „arpedonatii“, „intinzatorii de frânghii“ in traducere libera. Dupa cum se stie, inundatiile anuale ale Nilului aduceau foloase felahilor, fertilizând pamântul. (La noi, inundatiile aduc foloase escrocilor, care, cu banii destinati constructiilor de diguri, si-au construit vile; apropo, ati auzit cumva de pedepsirea lor?) Dupa fiecare inundatie, hotarele ogoarelor trebuia redefinite. Asta o faceau arpedonatii, care informau cât pamânt are fiecare. Iar scribii intocmeau note informative, consfintite pe papirusuri. A fost greu in epoca moderna sa se inteleaga continutul acestor papirusuri. Un caz celebru a fost acela al papirusului redactat de scribul Ahmes. Mai bine de un sfert de veac, mari savanti s-au straduit sa descifreze ultima pagina a papirusului, acoperita de semne ciudate. Pâna la urma s-a constatat ca pe ultima pagina scribul isi stergea pana, când era prea plina de tus; aceasta era semnificatia ciudatelor semne. Tare mi-e teama ca, din informarile din arhiva Securitatii, vor ajunge doar acelea care contin stersaturi. In lipsa unei legislatii precise si clare, cu un organism de cercetare uneori prea zgomotos si mai ales politizat, ceea ce va permite trocuri, actiunea aceasta, asteptata de mult, va esua. Aceasta tocmai ca ar fi in folosul celor multi, umili si dominati tot de cei care ne-au dominat de aproape un secol. Stimati cititori, nu vreau sa abuzez de rabdarea dumneavoastra, dar vreau sa va pun o singura intrebare: câti dintre cei care au stat 15 ani in puscarii sau la Canal au reusit sa ajunga in cinci-sase ani multimiliardari?
    2010-08-06, 11:22:24 (79.117.149.*)
  14. de Ce e rau si ce e bine tu te-ntreaba si socoate:
    Este foarte greu sa scrii articole atunci când cititorii tai sunt mai inteligenti si scriu si mult mai bine decât tine. Iau la intâmplare si fara intentie de ierarhizare cazul d-lui Valgor, care, pe marginea articolului meu de sâmbata, prezinta comentarii interesante si pline de continut, intr-o exprimare impecabila. Intr-un comentariu la alt articol, acelasi cititor isi exprima dorinta legitima ca ziaristii sa declare pentru cine scriu. Ma conformez acestei dorinte si va declar, d-le Valgor, ca eu scriu pentru mine, pentru a ma convinge ca nu m-am ramolit de tot; chiar daca nu prea reusesc sa ma conving pe deplin. Faptul ca unii cititori se sacrifica si-mi citesc articolele ma onoreaza; si daca fac si comentarii pe marginea lor, ma fac fericit... De fapt, eu nu sunt ziarist, ci un simplu cetatean, la fel ca dv., care, in plus, are iluzia de a crede ca spune lucruri cât de cât interesante; lucru, evident, fals. Conform uzantelor la moda, ar trebui sa urmeze declaratii despre obiectivitatea si impartialitatea mea, despre imaculata mea existenta in perioada comunista etc. Sa fim sinceri; fiecare este robul propriilor convingeri si nu poate fi complet obiectiv; totul este ca masura subiectivismului sa fie rezonabila si ca ea sa nu fie umbrita de uri sau prejudecati. Toti cei care am trait in comunism ne-am murdarit, mai mult sau mai putin; ceea ce este important este gradul de murdarire si mai ales ca ea sa nu provina din raul facut altora. Dl Valgor spune ca, daca ne rezumam doar la discutii despre situatii cunoscute si rascunoscute, nu facem mare lucru pentru imbunatatirea lucrurilor si ca schimbarea reala ar trebui sa inceapa din noi. Sunt de acord ca acest lucru este esential si am mai spus-o si eu. Ca fost dascal, stiu cât e de greu sa formezi un copil, care vine in clasa intâi fara a avea o formatie finisata; dar ce greu trebuie sa fie sa formezi un adult. De fapt, trebuie sa-l deformezi. Si eu „comit“ analize, pretins competente, dar astept ca altii sa actioneze. De fapt, nici nu stiu ce-as putea face, nefiind implicat in politica. Necesitatea de a transforma cetateanul inert intr-unul responsabil este importanta, chiar si in democratiile avansate. De aceea, discutiile, chiar la gard sau pe marginea santului, sunt elemente pregatitoare, utile. Nu ma intereseaza in mod special nume sau partide; tâmpeniile sunt cam aceleasi peste tot. Ma intereseaza ideile generale si, daca se poate, principiile. Dl Valgor are dreptate ca trebuie sa ne axam mai mult asupra timpului de azi; dar ca sa putem cunoaste defectiunile lui, pentru a incerca sa le amelioram, trebuie sa cunoastem cum s-a ajuns aici, adica si trecutul. As ridica mai jos câteva probleme, la care va invit pe dv. sa gasiti raspunsul; si sa-mi spuneti sincer daca ati putea gasi un raspuns fara a cunoaste putin trecutul, cel recent, evident. ..Poate, departe de tema propusa, as vrea sa fac, in incheiere, un mic comentariu, instigat si de actiunea aceea cu „Mari români“. Ieri am fost la inmormântarea sotiei unui fost vecin, profesorul Petica. Dupa 56 de ani de casnicie, doamna a obosit si a plecat sa se odihneasca. Au trait impreuna 56 de ani fara sa se certe, intre ei sau cu altcineva. N-au facut rau la nimeni. Atât timp cât doamna mai putea merge, se plimbau tinându-se de mâna. Nu sunt mari români, dar sunt români adevarati. Nu idealizez; nici inainte viata n-a fost usoara, dar a fost mai normala.
    2010-08-06, 11:28:32 (79.117.149.*)
  15. de gabi:
    incredibili cate prostitutie ascunsa. se da mare patriot, adanc in gandire, cu simtul corectitudinii samd, oare de ce a intrat pe pile la fac de medicina ca preparator universitar? daca e asa integru cum vrea sa para? cum se impaca liceul terminat pe pile, facultatea (la timisoara?) terminata tot asa, si intratul in randul universitarilor craioveni? oricum, UMF are viitorul terminat... speram...
    2010-08-06, 11:35:46 (217.87.92.*)
  16. de Mai sunt si oameni in tara asta:
    Ziarele, micile ecrane sunt pline de fâte cu silicoane, de politicieni care ne spun lucruri in care nici ei nu cred, de prezumtivi corupti care, daca vor fi gasiti vinovati, au deja pregatite fie pasaportul, fie adeverinta ca nu suporta detentia. Oamenii adevarati, cei care muncesc peste masura sau sunt la limita subzistentei, apar in media doar atunci când li se intâmpla o nenorocire. Ca de pilda acum, cei doi mineri ingropati de vii. Am privit pe un program TV cum se adunasera la poarta minei rudele, saracacios imbracate, cu teama deznadejdei in priviri, ortaci cu fete brazdate, imbatrâniti inainte de vreme. Pe alt canal, erau prezentati mirii anului; intr-un living somptuos, cu havuzuri si sculpturi de marmura, ne anuntau bucuria care o vor face natiunii caci vor pleca la Mamaia... Nu-i invidiez si nu-i acuz pe cei care s-au imbogatit in mod cinstit; dar acestia sunt oameni onesti, de bun-simt, si nu-si manifesta opulenta gretoasa si nu-si etaleaza prostul gust aurit intr-o tara atât de saraca. Aparent, n-are nici o logica legatura intre imbogatitii dubios si soarta celor doi mineri; dar are. Numai Banca Mondiala a dat miliarde de euro pentru modernizarea minelor. Utilajele nu s-au schimbat insa de zeci de ani. Mai mult, cum spunea un vechi cunoscator al mineritului, la posturile inalte de conducere numirile s-au facut pe criterii exclusiv politice. Asa ca, fondurile de miliarde de euro au disparut, minele se scufunda, iar vilele sefilor si ale liderilor sindicali se inalta. Va mai amintiti când niste firme-capusa, ale stabilor si sefilor sindicali, au cumparat niste utilaje casate, le-au vopsit, si apoi le-au vândut Regiilor unde ei erau sefi, la preturi exorbitante? Au patit ceva? Asa ca multi mineri viseaza sa aiba soarta lui Gabriel Bivolaru. Sa fure 50 de milioane de dolari, sa-si trimita nevasta la Londra pe strada Zambaccian, apoi sa stea cinci ani in puscarie, cu celula separata, frigider, televizor si manelisti care sa le aline dorul.Mai priviti o data, sau chiar de mai multe ori, cum traiesc minerii si poate va convingeti de starea de dezumanizare la care au fost premeditat adusi si poate va explicati de ce au fost atât de usor de manevrat si la alegeri, si pentru venirea la Bucuresti. Despre tarani ne aducem aminte la inundatii. Oamenii politici vin, dar nu plâng, ca sa nu creasca nivelul apelor. Unii ii mai ajuta la construirea de locuinte; e frumos si e un gest care ar trebui repetat. Caci banii unora sunt scosi si din buzunarele taranilor, si a inapoia o parte din ei e un gest normal. Dar nu facut in fata camerelor de luat vederi, mentionând mereu costul si prezentându-L pe Dumnezeu ca pe un amic intim. Asta nu mai este fapta crestineasca, ci propaganda politica de imagine. Ati vazut ce vechi si ponosite erau lucrurile pe care taranii incercau sa le salveze din case? Ati auzit ca in comune in care s-a introdus apa curenta oamenii iau apa tot de la fântâni? Pai de unde bani sa plateasca apa? Va mirati ca mizeria in care traiesc ii face atât de vulnerabili la influente propagandistice? Am vazut o emisiune la televizor transmisa dintr-un sat pierdut in munti. Domnii, reporterii, cu lavaliere, cravate si palarii, stateau la umbra; taranii stateau in soare. Esenta agriculturii românesti era perfect ilustrata de un batrân octogenar, care isi lucra pamântul cu femeia lui de 76 de ani si cu o vaca. Altii spun ca taranilor nu le place civilizatia. Dar le-a fost oferita o alta perspectiva? Nu; si la intrarea in UE ei, ca si minerii, vor fi marii sacrificati. Compat riotii din diaspora accentueaza si sufera pentru marele decalaj dintre România si tara in care se afla acum. Dar uita ca aceasta tara a fost si ea cândva in starea in care se afla România acum; si poate si mai rau. Daca ar fi emigrat atunci, ce-ar fi spus ei? Vorbim de rafinamentul si cultura Frantei uitând ca in epoca de mare rafinament a lui Ludovic Soare la Versailles nu existau toalete si bai. Frumoasele doamne isi faceau nevoile afara, in jurul scarii de onoare. Sub maretele peruci colcaiau paduchii, pe care ii vânau cu ace subtiri de aur. Iar Regele Soare n-a facut baie in viata lui, si putea ca dracu. A trecut multa vreme pâna la Franta de azi. Si multi au fost sacrificati. Am accepta si noi sacrificii daca n-ar fi atâtea javre in jurul nostru care profita de sperantele si indolenta noastra. Doamne, dar de unde atâtia escroci?
    2010-08-06, 11:42:00 (79.117.149.*)
  17. de ...si totusi...:
    ...ce ar fi dat profesorul "Pe apa sambetei" in aceasta perioada???!!!
    2010-08-06, 11:49:27 (79.117.149.*)
  18. de pt mixich:
    ce-ti doresc eu tie..... decat ce stiu eu caz concret... sa ramai paralizat si sa traiesti cu 300 lei , nevasta sa iti fie concediata , sa nu-si gaseasca de lucru.atunci sa scrii iar retardatule.si voi astia de la gds publicati dracu numele si functiile bugetarilor ce vor fi dati afara din craiova , ca tot ati ridicat in slavi pdl-ul si groparul romaniei.va ajut eu : cei care ridica gunoaiele si cei care dau cu sapa si coasa prin spatiile verzi ale orasului.este asa?adica aia care muncesc .daca vreti binele tarii publicati , va rog inca odata numele si functia ocupata de cei ce vor fi/au fost concediati.aveti curajul?
    2010-08-06, 12:00:22 (82.137.36.*)
  19. de marian:
    Notiunea de stat a fost inventata de cei care vor sa fie la putere, sa conduca, sa beneficieze fara un mare efort de venituri platite de altii. Statul este asemenea celor care sunt la conducere, iar ei reprezinta in mare parte mentalitatea, gradul de civilizatie si cultura al celor care i-au propulsat acolo.
    2010-08-06, 12:14:10 (86.124.221.*)
  20. de me:
    Bai, Mixich, sunt d eacord cu aia de mai sus care ziceau ca arati un pic cam gay, dar nu aia e ideea. Base e la putere din 2004. Primul mandat la castigat jurandu-se ca termina cu coruptia, draci laci. In schimb ne-am ales cu Udrea, Videanu, Boc, Berceanu & friends. Al doilea mandat l-a castigat probabil furand si jelindu-se ca oamenii rai, mogulii, blah. Pai bine, daca-i incompetent, de ce se mai plange? Ura si la gara, altii la rand.
    2010-08-06, 12:15:12 (86.124.211.*)
  21. de pt. nr. 22:
    Băsescu este incompetent, dar nu intr-atât încât să-şi dea demisia, pentru a veni altul care se pricepe. Mai bine ne distruge pe noi ca să-i fie lui bine, iar noi ca proştii stăm cu mâinile în sân ! Dacă poporul l-a ales, nu tot poporul poate să-l şi dea jos ? Ce prevede Constituţia ?
    2010-08-06, 13:33:34 (188.24.165.*)
  22. de De la iredentisti ni se trage:
    Decaderea RO dupa '89 nu a fost cauzata de oligarhi si politicieni, ci de iredentisti. Oligarhii si politicienii au fost doar niste instrumente lasate sa lucreze ca niste roboti controlati de departe si in liniste. M-am lamurit cu ultimele declaratii ale lui Tokes, facand apel la unguri sa iasa in strada chiar cand procomunistii il dezgropau pe Ceausescu. Iredentistii sunt bine infipti peste tot, mai ales in U.E., dovada ca Tokes e vicepresedintele Parlamentului Euriopean. Asta e, vor Ardealul si fac tot ce se poate sa ne slabeasca economic, cultural, pe toate fronturile, in pregatirea loviturii de gratie. Parerea mea, paranoia m-a tinut in viata.
    2010-08-06, 14:18:42 (89.120.253.*)
  23. de Ion:
    Cine e hoţul mai mare: statul sau cetăţeanul? Statul nu fura, ci ia. Ia de la cetatean tot ce are nevoie ca sa existe si sa reziste. Cand greseste, de ia mai mult , nerespecatnd legea, da inapoi. Cu mmare greutate, cu procese, etc. Fara sa fie pedepsit in vreun fel. Ceea ce da inapoi nu e de la el, ci tot din ceea ce a luat de la cetateni. Deci Statul nu poate fi categorisit ca fiind un hot. Pe cata vreme un Cetatean da. Atunci cand fura. El e judecat si condamnat. In consecinta, nu pot sa spun cine e "mai mare hot". pentru ca Statul "ia", iar Cetateanul "fura". Nu totdeauna. Legea stabileste cand fura. Deci cand e hot. Nu iau apararea Statului, dar asta e situatia. Statul e mai puternic decat cetateanul. Uneoari, zicea un Presedinte, ca e bine sa pui Cetateanul inainte. Dar e greu asa ceva si in democratiile care se pretind. La noi nici vorba. Cum sa-i impacam pe cei Doi Hoti? Punand Legea intre ei, si deasupra tuturor.
    2010-08-06, 14:39:52 (216.194.22.*)
  24. de Ce e statul asta ?:
    Statul asta pare ca e de fapt neste oameni la neste ghisee. Sa nu confundam statul roman cu incompetentii care l-au slujit in ultima vreme. Mixich ne tot ia de prosti si face misto de noi, vrea sa rada in sinea lui cum ne batjocorim propriul stat. Statul roman e sfant. Nu e nici hot, nici gras. Poate hoti grasi sunt birocratii, functionarii incompetenti, corupti etc.
    2010-08-06, 15:17:01 (89.120.253.*)



Jiunimea Blog

5 secunde - stiri instant
Diverse:

Vremea:
Acum: 14°C.
La noapte: 11°C.
Mâine: 16°C. Detalii »

Curs valutar:
EUR: Tendinta 4.4646 lei
USD: Tendinta 3.5492 lei








Restaurante in Craiova
Restaurante in Craiova

Hoteluri in Craiova
Hoteluri in Craiova

Mobila in Craiova
Mobila in Craiova

Policlinici in Craiova
Policlinici in Craiova



Victor Sosea Design Blog Bogdan Danescu Fotojurnalism Blog Alexandru Virtosu Blog Anda Sosea - Cochilia
Sumarul ediţiei: