Prima pagină:

PDF
Descarcă »

Contact:

Adresa:
Str. Câmpia Islaz nr. 97A, Craiova
Telefon/Fax:
0251/413.100
0251/410.565
E-mail:
office@gds.ro


« Alte articole din categoria Opinii

Iluzia unei Românii creştine

Opinii - Vlad MIXICH
(citeste alte articole de acelasi autor »)



Vlad MIXICH

Versiunea pentru tiparire

Marimea textului:

Dacă istoricii i-au numit renascentişti pe artiştii italieni şi iluminişti pe filozofii francezi, generaţiei noastre i s-ar potrivi cel mai bine termenul de iluzionişti. Căci oare când în istorie oamenii au crezut mai abitir că o cremă conţine secretul tinereţii sau că statutul de umbră televizată înseamnă aproape fericire? Iluzia, acesta este balonul de săpun în interiorul căruia înotăm cu toţii. Maşina puternică este înconjurată de balonul drumurilor impracticabile. Salariul mare de multinaţională pluteşte în mijlocul balonului lipsei de timp. Şi peste toate aceste iluzii domneşte cea mai mare şi atotcuprinzătoare dintre ele: balonul de săpun al României creştine.
În ce mai credem noi astăzi? Conform statisticilor, 99,8% dintre români se declară creştini, aparţinând unei confesiuni sau alteia. E o majoritate covârşitoare care ne recomandă drept una dintre ţările europene în care trăiesc cei mai mulţi creştini. Sau, mai exact, cei mai mulţi iluzionişti.
România este ţara europeană în care se efectuează cele mai multe avorturi, deşi preoţii predică împotriva acestui act. România este ţara în care, conform statisticilor Eurodata, doar 3% dintre români mai ţin post, deşi tradiţia ortodoxiei impune respectarea acestor reguli. Deşi mulţi teologi români aşază în centrul vieţii creştine milostenia, clericatul acceptă într-un an de criză darul a 13 mili-oane de euro din bugetul ţării pentru a-şi clădi biserici din piatră. În România, valorile tradiţionale ale familiei sunt asumate şi predicate, dar la marşurile pro-familie nu se adună mai mult de 300 de oameni, iar Patriarhia îi mustră pe aceşti creştini la un loc cu necredincioşii care mărşăluiesc la paradele gay. În Facultăţile de Teologie chiar şi unii dintre cei mai înalţi păstori s-au molipsit de păcatul simoniei, dar studen-ţii teologi nu reacţionează, lăsând dezvăluirile reparatorii în seama jurnaliştilor. În şcolile ţării cu 99,8% dintre locuitori creştini, religia este o materie opţională, iar vârsta medie a începerii vieţii sexuale s-a stabilizat în jurul a 17 ani. „Adu-ţi aminte să sfinţeşti ziua Domnului“ este una dintre poruncile Decalogului, dar, deşi la nivel declarativ Dumnezeu este foarte important în viaţa a 84% dintre români, doar 28% îşi reamintesc să meargă în fiecare duminică la Biserică.    
După ce criterii poate fi apreciat cât de creştin sau cât de păgân este un om? Suntem educaţi în spiritul unei epoci relativiste, în care toleranţa reprezintă virtutea supremă, şi de aceea sunt tentat să dau un răspuns în ton cu vremurile: fiecare dintre noi este păcătos şi nimeni nu este vrednic să ridice piatra. Cu toate acestea, în Noul Testament răspunsul este foarte clar: „După cum trupul fără duh este mort, tot aşa şi credinţa fără fapte este moartă“. Confundăm adesea iubirea cu toleranţa. Toleranţa ştie să închidă un ochi în faţa adevărului, de dragul bunei convieţuiri, iar iubirea, deşi iertătoare, nu se sfieşte să pună degetul pe o rană deschisă în trupul adevărului.
În România s-a scris de multe ori despre problemele Bisericii. Stilourile erau în-muiate fie într-un elan critic fără discernământ, fie într-un stil defensiv, lipsit de nuanţe. Prea puţini s-au aplecat însă asupra realităţii: societatea românească nu mai este creştină decât la nivel decla-rativ. Chiar şi când este vorba despre aspiraţiile tinerei generaţii, idealurile consumiste le-au înlocuit deja pe cele specific creştine. În realitate, în rândul poporului român mai rezistă doar
firicele firave de duh creştin. Restul este doar un uriaş balon de săpun...


 
Primeste zilnic prin e-mail cele mai importante stiri din Oltenia. Aboneaza-te acum la newsletter! »

  • Currently 3.91/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Notează articolul.

Nota curentă: 3.9 din 23 voturi





Comentarii

Gazeta de Sud nu este responsabilă juridic pentru conținutul comentariilor. Mesajele care conțin amenințări și cele vulgare, xenofobe sau rasiste nu sunt permise.

  1. de ion:
    pulica franaru vezi ca iti cade capul din fotografie. Pune mana la cap ca gnaditoru de la hamangia sa nu se scurga creieru afara.
    2009-06-05, 02:41:11 (64.201.175.*)
  2. de Passagero:
    Domnu' Mixich,vad ca faceti o radiografie foarte atenta a actualei Romanii crestine dupa ce, in prealabil, in articolul din Hotnews de acum o saptamana, parca v-ati cam batut joc de cei care au incercat sa ia pozitie in Bucuresti fata de o manifestare straina spiritului romanilor, asa pacatosi cum or fi ei. In acest articol vad ca sunteti un contabil bun si insemnati apasat toate datoriile natiei romanesti crestine de astazi. Ca raspuns la offside-urile romanilor pe care le fluierati cu obiectivitate aici ,atasez ca raspuns urmatorul episod din Vechiul Testament : Si a fost catre el un glas care i-a zis: "Ce faci aici,Ilie?" Iar el(Iie) a zis: "Cu ravna am ravnit pentru Domnul Dumnezeul Savaot,ca au parasit fiii lui Israel legamantul Tau,au daramat jertfelnicele Tale si pe proorocii Tai i-au ucis cu sabia;numai eu singur am ramas,dar cauta sa ia si sufletul meu!'' Si a zis Domnul:''Mergi si intoarce-te pe calea ta prin pustiu la Damasc... [...]Cine va fugi de sabia lui Hazael,pe acela sa-l omoare Iehu,iar cine va scapa de sabia lui Iehu, pe acela sa-l omoare Elisei. Eu insa mi-am oprit dintre israeliti sapte mii de barbati;genunchii tuturor acestora nu s-au plecat inaintea lui Baal si buzele tuturor acestora nu l-au sarutat !"(III Regi,19:13-18). Les jeux son faits ! Cine vrea sa ticaloseasca, sa-i dea inainte tot asa,pentru toate exista insa un feed-back ...
    2009-06-05, 05:55:36 (207.134.76.*)
  3. de gigi:
    Articol insipid, inodor, incolor, ca apa statuta. Te rotesti in jurul subiectului, precum corbii in jurul unui cadavru. Nu spui lucrurilor pe nume. Filosofie de doi bani. Articol neutru, acum, cu doua zile inainte de alegeri, articol nefolositor. Ce zici matale stiam si noi de mult!
    2009-06-05, 07:45:17 (79.117.161.*)
  4. de Comenius:
    D-nule Mixich, nu ai fi scris acest articol dacă ai fi înţeles: 1. Creştinii ortodocşi se deosebesc de creştinii de alte confesiuni prin tradiţia bisericii ca instituţie care a susţinut statul, nu ca practianţi cu Biblia în mână pentru studiu şi pentru predică. 2. Greşeşti spunând că "religia este o materie opţională", devine obligatorie pentru toţi elevii, deşi eu cred că este o decizie subiectivă.
    2009-06-05, 09:19:23 (79.117.212.*)
  5. de Felcer:
    Si totusi se calca in picioare unii pe altii sa ia apa sfanta de Boboteaza. De Pasti iarasi sunt cozi interminabile pe la toate bisericile. Avem o tara cu foarte multe biserici pline de credinciosi duminica si in zilele de sarbatoare. Faptul ca incalca voia Domnului din inconstienta nu inseamna ca nu mai au credinta. In Romania credinta musteste peste tot, doar ca nu se vede cum ar vrea unii. Noi nu ne punem covorasul pentru matanii in miezul zilei. Anii de comunismm au taiat din educatia religioasa a poporului. Asta nu inseamna ca aici nu mai este crestinism, cum se insinueaza...
    2009-06-05, 11:59:58 (89.120.253.*)
  6. de Petru S:
    FOARTE ADEVARAT TOT CE S-A SCRIS IN ACEST ARTICOL. CU PARERE DE RAU, UN PREOT.
    2009-06-05, 12:16:38 (93.115.6.*)
  7. de ATEU:
    INCET DAR SIGUR CRESTINISMUL SA AMESTECAT CU BUDISMUL INDIAN PRIN MINORITATILE VENITE DIN NEGURA VREMURILOR LA NOI . MANELE SINT MAI LISESC ELEFANTII - SINT GREI SI AJUNG MAI GREU . DECI ,, TRANFORMARI ,, ALE EMIGRATIEI BINEFACATOARE PENTRU PROSPERITATE SPIRITUALA .
    2009-06-05, 13:11:25 (158.102.162.*)
  8. de Radical:
    D-le MIXICH, lumea este intr-o continua transformare si e normal sa se intample astfel de lucruri. Si religia s-a schimbat de-a lungul timpului. Inainte erau zei, acum sunt dumnezei. Religia va capata in timp (pererea mea) caracter de obicei stravechi, si totul va fi "amintit" ca motivatie pentru fieste. De ce sa luam bun tot ce este in religie ? Galileo Galilei a retractat in fata rugului, iar Marco Bruno a murit ars de inchizitie spunand "si totusi se-nvarteste, si totusi e rotund" (una din cele doua, memoria imi joaca feste, au trecut de atunci cateva sute de ani :) . Sa stiti ca am fost la biserica atunci cand m-am casatorit si atunci cand mi-am botezat copilul si m-am "crucit" de pacatosenia popilor. Eram arondat la un popa, conform adresei din buletin, dar in curtea bisericii m-am adresat primului prelat pe care l-am intalnit, spunandu-i ca eu nu mai vreau la ala la care m-am casatorit ca a fost manga la nunta mea, si gagiul m-a invatat sa mint (ptiu Doamne !) si sa ii spun colegulului lui cu talente Bahice ca m-am mutat de la adresa la care stateam, dar nu mi-am facut mutatie, ca sa imi faca el botezul (!!!) Iti vine sa crezi ? Mi-a venit scarba si de ala, dar trebuia sa imi botez copilul. De ce trebuia ? Pai asa e obiceiul, n-am treaba cu religia. N-am nevoie de intermediar ca sa stau de vorba cu Dumnezeu. Popia si biserica este o afacere ca oricare alta. A fost necesara la vremea ei ca sa stapaneasca hoardele de barbari, sa fie judecati, pedepsiti si executati in numele unei legi supreme. Legile morale trebuie sa ne calauzeasca, nu altceva. Oricum religia crestina pare ca este (in momentul asta) cea mai toleranta si asta se cheama evolutie a religiei in functie de necesitati :))))) Ar mai fi de vorbit, dar am de lucru ...
    2009-06-05, 14:34:04 (79.117.132.*)
  9. de cetatean:
    Tot ce nu e crestinism autentic e iluzie. Starea spirituala a poporului e atinsa profund de comunism care daca vreti sa observati a fost "plantat" in estul europei ca sa atace in primul rand crestinismul ortodox. El pe undeva chiar daca a cazut si-a atins scopul care era formarea omului de tip nou OMUL ATEU cu o viziune materialist evolutionista despre existenta. El a fost ca o schela cu ajutorul careia se face o constructie. Dupa ce se construieste, schela se darama, dar constructia ramane. Iata constructia: generatie de oameni atei, educata si crescuta in conceptie materialist - atee, chiar daca prin traditie au fost botezati crestini ortodocsi. Sunt multi azi care spun ca sunt anticomunisti, dar nu stiu ca atei fiind sunt produsi ai comunismului. Acum vreo 60 ani nu era asa. Aceast tip de societate va da faliment, iar oamenii isi vor aduce iarasi aminte de crestinism.
    2009-06-05, 14:43:56 (82.77.174.*)
  10. de Vlad M.:
    domnului RADICAL: crestinismul in adevarurile sale de credinta nu are nimic de-a face cu toleranta asa cum o intelegem noi, in termeni de corectitudine politica; aveti dreptate ca religia crestina a devenit cea mai toleranta, dar tocmai asta e un simptom al imbatranirii; daca apropierea **** este o evolutie, asta nu mai stiu... ce credeti?
    2009-06-05, 16:48:37 (79.117.195.*)
  11. de Vlad M.:
    domnului PASSAGERO: in reportajul pe care il pomeniti nu am facut altceva decat sa descriu fidel ceea ce am vazut; chiar mi-am reprimat o anume tendinta de a-i ignora pe cei care nu reuseau sa fie decat ridicoli; daca nu ma credeti, va pot pune inregistrarile la dispozitie; cat despre citatul pe care l-ati ales, nici ca se putea unul mai potrivit; dar unde sunt cei 7000?
    2009-06-05, 16:52:13 (79.117.195.*)
  12. de Vlad M.:
    domnului GIGI: faptul ca am folosit date statistice ar fi trebuit sa va lamureasca asupra faptului ca NU am incercat sa fac filozofie; sunt foarte curios sa-mi spuneti care este numele lucrurilor la care faceti referire?
    2009-06-05, 16:55:24 (79.117.195.*)
  13. de Radical:
    Domnule MIXICH, nu sunt un analist foarte fin ca sa pot polemiza pe aceasta tema. Ar trebui sa imi completez cunostintele lecturi pe care le-am sarit de lene, sau pt faptul ca mi-am ocupat timpul cu altceva *** N-am inteles daca atunci cand vorbeati de evolutie va refereati la apropierea de stelute (dupa cum ati scris) , sau va refereati la apropierea morrrrtii (cuvant cenzurat). Dar sa presupunem ca nu va refereati la stelute ; cum sa ma fac eu inteles ? ... am purtat o discutie cu un degustator de vinuri si l-am intrebat daca este adevarat ca vinul e mai bun pe masura ce se invecheste si mi-a raspus cum ca vinul are, intradevar, o perioada de invechire care poate oscila in functie de soi si conditiile de depozitare , dupa care urmeaza o perioada in care vinul isi pierde din calitati pe masura ce se invecheste foarte tare ... si moare. Asa ca apropierea de moarte nu mi se pare o evolutie. Toleranta religiei noastre, insa, dovedeste evolutie si adaptare la noile vremuri. Istoria a demonstrat ca Biserica a gresit de multe ori ; ca exemplu : nu exista vrajitoare, pamantul e rotund si se invarteste, obiecte mai grele decat aerul zboara, etc. Consider ca nu religia, neaparat, ne-a facut mai buni ci respectarea legilor ei ; din convingere la un moment dat, din frica in alt moment (vezi inchizitia) . Intr-un cuvant LEGILE si aplicarea lor au facut oamenii mai disciplinati si legile astea nu trebuie sa fie tolerante, chit ca sunt legi bisericesti sau legi date de guverne. Este placut sa crezi ca dupa ce vei muri vei trece in alta etapa si cu cat esti mai bun si mai sarac pe aici , cu atat o sa fii mai fericit si mai bogat "dincolo" . In felul asta intampini moartea mai usor. eu sunt de principiul ca daca sunt pe aici, sa profit de asta ca nu cred ca o sa mai am alta ocazie, dar voi profita de asta fara sa deranjez pe altii si voi incerca sa las ceva in urma mea. Nu stiu daca o sa reusesc, dar pentru mine asta ar fi o realizare. Nemurire ? Nemuritori au ramas : Decebal, Mihai Viteazul, Eminescu etc. Restul murim, daca nu facem ceva ... daca nu renuntam sa fim frunza care se multumeste cu itinerariul trasat de vant. Odata ajuns asa, te usuci si mori. Si asta nu e evolutie. E mult de vorbit pe tema asta, ideile trebuie structurate, nu puse alandala cum le-am pus eu. Religia a fost buna la vremea ei, e buna si la vremea asta, nu se poate spune ca vremea ei a trecut. Pe vremea Dacilor se implementa ideea ca daca mori in lupta ajungi la Zamolxe. Pai de asta era nevoie, de oameni care sa mearga in fata dusmanului fara frica de moarte. Tot timpul a fost nevoie de manipularea maselor. Spuneati candva ca "dacii nu plang" - nici noi roamanasii nu plangem atunci cand e vorba de nenorocirea altuia, am mai spus (mi se pare) - exista o vorba atunci cand moare cineva, vorba care ne leaga de daci fara sa ne dam seama , si anume "a mai scapat unu' de griji" - nu pot spune ca ne bucuram si jucam la moartea cuiva, dar consideram asta o evadare intr-o lume mai buna.
    2009-06-05, 18:41:26 (79.117.132.*)
  14. de Passgero:
    D-le Mixich intrebarea dvs. este cam de prisos, nu va pot spune eu unde sunt cei 7000. Daca nu-i stia Ilie care a fost ridicat la Cer,cum as putea sa-i stiu eu care sunt dintre cei care schioapata aproape de amandoua picioarele ? Ii stie Dumnezeu si este de ajuns. Inteleg ca si in reportajul de la Bucuresti ati fost tot un contabil zelos si obiectiv,dar nu era asa de necesar sa mai scrieti despre niste oameni ridicoli,nu credeti ? Daca cineva este urat sau senil nu este necesar sa i se mai spuna asta,dar poate ca oamenii aceia n-au fost chiar ridicoli,asa au inteles ei sa ia atitudine.Important este ca AU FACUT-O,ori poate tocmai asta v-a deranjat cumva ? D-le Radical,imi pare rau sa va spun,dar cine a zis ca regimul comunist a afectat credinta si mentalitatea oamenilor ,are dreptate. Toti am fost "corodati "de comunism,unii mai mult,altii mai putin,insa nimeni n-a scapat neatins.Generatia de intelectuali dinainte nu gandea cum se gandeste acum,chiar daca nu toti mergeau zilnic la Biserica. Priviti credinta ortodoxa romaneasca ca pe un "skill" profesional,iar Biserica ca pe o administratie lumeasca.Nu stiu daca este intamplator ca ati aflat doar preoti nevrednici,sau poateti sunteti un ghinionist.Daca-L cinstiti cu adevarat pe Dumnezeu ,El va va scoate inainte si preoti buni.
    2009-06-05, 18:59:55 (207.134.87.*)
  15. de Radical:
    Domnule Passagero, cine a zis ca regimul comunist a afectat credinta si mentalitatea oamenilor, N-are dreptate. M-am dezvoltat in comunism, dar nu am crescut din el. Intelegeti ce spun, care va sa zica ?
    2009-06-05, 19:10:17 (79.117.132.*)
  16. de Ntz !:
    2009-06-05, 20:16:14 (79.117.211.*)
  17. de Vlad M.:
    domnului PASSAGERO: e clar ca intrebarea era de prisos... :-)) Nimeni nu-i stie, ceea ce e natural. Vreau insa sa va raspund la remarca care priveste reportajul despre manifestarea pro-familie. Este o diferenta importanta: a fost un reportaj iar o astfel de specie obliga la relatarea tabloul real din teren, in intregimea lui. Ceea ce nu este cazul in specia editorialului de opinie, unde subiectivismul este ingredientul principal. Asadar corectitudinea profesionala impunea necesitatea unei relatari complete, fiind vorba despre specia reportajului. Si nu m-a deranjat defel ca au luat atitudine, va rog sa ma credeti. Dar de dragul parerilor mele personale nu puteam sa omit in fata cititorilor jumatatea ridicola a acelei manifestatii. Din fericire cealalta jumatate era minunata.
    2009-06-05, 22:18:31 (79.117.195.*)
  18. de io care sunt:
    în Noul Testament răspunsul este foarte clar: „După cum trupul fără duh este mort, tot aşa şi credinţa fără fapte este moartă“---sunt cuvinte adevarate d-ul Vlad,asa cum ai scris in acest articol. putini sunt cei care demonstreaza prin faptele lor ca-i slujesc lui Dumnezeu si bineanteles sunt crestini adevarati,ciao! nu conteaza cati se declara crestini si conteaza cine infaptuieste vointa lui Dumnezeu mentionata in Biblie.pa!!
    2009-06-06, 00:17:18 (149.254.49.*)
  19. de Bals:
    SA TRAITI TOVARICH MIXICH ! Ati spus f bine ca Romania se declara crestina la 99,8% deci tot ei contribuie la budgetul statului ! Nu contribuie nici EVREI, nici MUSULMANII, nici BUDISTII, nici MARTORII LUI X, nici BRAHMAPUTA, nici HINDUISTII, ci Romanii crestini cum ati spus. Cu ajutorul credintei ortodoxe am luptat 4 secole contra islamului, si daca n-aveam credinta care o avem, Valahia ar fii fost ca si KOSOVO si va faceati musulman sau ramaneati fara cap... Suma de bani data de stat este chiar ridicol de mica, avand in vedere cata pace si liniste sociala incearca biserica sa aduca in popor ! Bravo continuati sa demolati ortodoxia ca sa se faca si la noi ca in Anglia, unde mi se povestea ca la ei in sat sunt 7 biserici sau temple diferite, unde fiecare se aduna cu ai lui; sau ca in SUA unde fiecare isi face propria secata -7500 de secte contabilizate, ca sa fie harababura (ca nu e destul) , sa se destrame familii (ca nu se destrama de ajuns) , sa ajunga la tot felul de extreme (ca nu exista suficiente) , de deviatii. Saptamana trecuta sectatii crestini americani au asasinat un medic avortor. Acuma decand au aparut si la noi Baptistii, Martorii lu Iehova, si alte secte MADE IN USA gata "c'est fini" nu mai poti sa bei o bere cu ei, nu mai poti sa faci o gluma ca sunt extremisti, FRATIA, UNITATEA CARE EXISTA LA BAZA POPURULUI NOSTRU SE DUCE DACA CONTINUATI SA DISTRUGETI CREDINTA ORTODOXA;
    2009-06-06, 19:40:32 (82.231.139.*)
  20. de prea multă credinţă, ne prosteşte ...:
    Autorul articolului, nu distruge credinţa ortodoxilor. Puteţi să staţi toată ziua în biserică, eventual chiar să renunţaţi la serviciu şi să staţi numai în biserică ! În loc să va faceţi treburile şi curăţenie prin casa voastră, mergeţi la biserică. Dar să nu mergeţi cu mâna goală, că se supără "mântuitorul", dar mai cu seamă, se supără preotul. Cum s-ar mai îmbogăţi preoţii, dacă mergeţi cu mâna goală la biserică ?! Ne-am îndobitocit cu atâta credinţă şi nu am realizat că biserica prosperă de pe spatele nostru, a celor care suntem proşti şi "plini" de credinţă ... Ceauşescu a fost mai inteligent decât noi, el şi-a dat seama că biserica ne prosteşte ...
    2009-06-06, 22:47:48 (86.126.174.*)
  21. de Bals:
    Sa dai pe Ceausescu ca exemplu in atitudinea bisericii care a executat mii de credinciosi si preoti, si intelectuali, si tarani contra colectivelor ESTE EXTREM DE GRAV !
    2009-06-10, 23:35:06 (82.231.139.*)
  22. de Dan RO-tariu:
    si unde sunt cadavrele executatilor? Ca eu la biserica in ainte de 1989 am vazut si auzit cum preotii se rugau pentru sanatatea lui, caci bune salarii aveau. As dori si eu numele celor ucisi de Ceausescu. V-ati invatat sa reproduceti texte cu valorare de fals. mii de cadavre ... unde sunt ingropate .... unde sunt gropile comune?!Vreti realitatea crunta ... o aflati pe ... site-ul Institutului de Studiere a Crimelor Comunismului unde s-au cosntata 63 de condamnari la moarte pe pricini politice, asta inseamna un sistem judiciar, o sentinta data de justitie ca in orice stat de drept si nu impuscaturi cu pistolul la tampala asa cum comunistii au fost impuscati de legionari, fara sentinta. MII?! La cutremur au murit 1500, la Involutia din 1989 la fel, si tot nu facem mii. Legende mincinoase ... cui folosesc? Reconcilierii poporului? NU! Ma intreb ce rude de activit sunt aia care spun astfel de mincinu ca e imposibil sa nu fi avut prin familie si comunisti.
    2009-06-10, 23:42:37 (79.117.200.*)
  23. de pt. nr. 21:
    Dacă ţi-a plăcut aşa de mult ordodoxia românească şi biserica românească, de ce ai fugit în Franţa ?! Ceauşescu nu a executat niciun preot, numai că le-a mai tăiat din elan, iar după revoluţie, i-a urcat din nou în cap, Ion Iliescu, cel care până-n 1989, nici el nu-i suporta pe preoţi ...
    2009-06-11, 00:04:53 (86.126.174.*)
  24. de Bals:
    PT 22 23 Crimele comunismului asupra neamului si biserici in mod special, numai sunt un secret. Dar nici nu se doreste sa se cunoasca ! Dvs nici nu sunteti la curent pt ca nu va interesati. Cadavrele au fost inghitite de valurile Dunarii la canale daca ati "auzit" de ele. Oameni nevinovati bagati la racitor, otraviti, morti de munca, boala si bataie. Culmea ar fii sa ziceti ca dvs n-aveti nici-o ruda care sa fii fost la canal, sau la Aiud ! Eu DA pt ca sunt Oltean adevarat neam de haiduci, care isi iubeste neamul, pamantul si credinta ! Vreau sa aud ce stiti de marea majoritate a celor "care se urca in cap" care au ajutat cele 115.478 familii si alte sute de mii de romani care au fost ajutati. Oamenii cu inima dau bani la biserica si biserica ajuta nevoiasii. Bine este sa ajuti si direct fara sa treci prin biserica, dar fara sa te mandresti ! Daca vreti detalii despre ajutoarele date de "cei care se urca in cap" mergeti pe situl patriarhiei. DA DAN ROtariu aveti dreptate biserica se roaga pt presedite. DA dvs inca n-ati aflat datoria crestinilor care este o porunca : sa se roage chiar si pt dusmani ! In ce religie mai exista asemenea chesti ??? Aduceti-va aminte de acel pasaj in biblie unde Hristos ii zice tatalui sau sa ii ierte pe cei care in puneau pe cruce ! Asta e crestinismul sa te rogi pt toti, indiferent cat sunt de rai. Si dvs cu siguranta aveti o ruda pe undeva, care nu va spus din smerenie dar care sigur va pus pe un pomelnic intr-o biserica, undeva, unde un preot se roaga acolo si pt sufletul dvs asa cum sunteti dvs bun, rau Dumnezeu stie. Merci
    2009-06-16, 23:50:41 (82.231.139.*)



Jiunimea Blog

5 secunde - stiri instant
Diverse:

Vremea:
Acum: 14°C.
La noapte: 11°C.
Mâine: 16°C. Detalii »

Curs valutar:
EUR: Tendinta 4.4646 lei
USD: Tendinta 3.5492 lei








Restaurante in Craiova
Restaurante in Craiova

Hoteluri in Craiova
Hoteluri in Craiova

Mobila in Craiova
Mobila in Craiova

Policlinici in Craiova
Policlinici in Craiova



Victor Sosea Design Blog Bogdan Danescu Fotojurnalism Blog Alexandru Virtosu Blog Anda Sosea - Cochilia
Sumarul ediţiei: