19.8 C
Craiova
vineri, 26 aprilie, 2024
Știri de ultima orăMagazinFemeile, o prezenţă benefică pentru marile companii

Femeile, o prezenţă benefică pentru marile companii

Un recent studiu marca McKinsey, cea mai mare companie de consultanţă de management din lume, a identificat domeniile în care prezenţa femeilor aduce un plus de valoare.

O mai mare eficienţă organizatorică, o atmosferă de lucru mai prietenoasă, un nivel ridicat de inovaţie, acestea ar fi doar câteva dintre efectele benefice aduse unei companii de prezenţa reprezentantelor sexului frumos. Un studiu recent aparţinând companiei Catalyst scotea în evidenţă faptul că, printre cele 500 dintre cele mai mari companii din Statele Unite, firmele care au avut cele mai bune rezultate au avut în consiliul de administraţie un procent ridicat de femei. Acum, prestigiosul cotidian Financial Times a dezvoltat subiectul citând şi un studiu McKinsey, axat pe particularităţile şi efectele managementului feminin asupra cifrei de afaceri a marilor companii.

Doamne cu spirit organizatoric

Potrivit studiului McKinsey efectuat asupra a 500 dintre cele mai reprezentative companii de dincolo de Ocean, se pare că exact miciile detalii, la care doamnele sunt atât de atente, au un rol determinant, iar proverbialul spirit de organizare al reprezentantelor sexului frumos îşi face simţită prezenţa în companie, la fel ca şi capacitatea diplomatică, aceasta conferind o anumită relaxare atmosferei de lucru. Cercetătorii au mers mai departe şi au încercat să identifice diferenţe semnificative între companiile cu o singură femeie în consiliul de administraţie şi cele unde prezenţa feminină în conducere era mai numeroasă. În primul caz, este de la sine înţeles că femeia tinde să se simtă marginalizată. Când în conducere există două femei pot apărea neînţelegeri şi ostilităţi critice, în timp ce, dacă numărul doamnelor cu funcţie de conducere este mai mare de trei, cum de altfel este şi recomandat, toate aceste conflicte dispar. Cel puţin aşa afirmă cercetătorii Alison Konrad şi Vicki Kramer, după ce au intervievat 50 de doamne cu funcţia de director, 12 Chief Executive Officer (CEO) şi şapte secretare. Concluzia acestora este că, pentru ca o companie să dea randament, în conducerea acesteia trebuie incluse cel puţin trei reprezentante ale sexului frumos.

Femeile – dezavantajate

În Statele Unite, femeile reprezintă mai mult de jumătate din populaţie. Cu toate acestea, doar 15 la sută dintre reprezentantele sexului frumos ocupă funcţii de conducere, iar în cele 500 de companii luate în considerare, există doar 13 femei care ocupă funcţia de administrator delegat. Aşadar, în ciuda studilor care au demonstrat clar că acele companii care au mai multe femei în conducere se bucură de mai mult succes, cu 53 la sută mai mare decât cele conduse de reprezentanţi ai sexului tare, este evident că în continuare femeile sunt dezavantajate când vine vorba de promovarea în funcţiile-cheie.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS