Podul de la Malu Mare, eșecul reabilitării DN 55

Pe podul de la Malu Mare se va circula cu restricții și în prima jumătate a anului viitor (Foto: Lucian Anghel)
Autori


Șoferii care circulă pe DN 55 Craiova – Bechet se vor confrunta cu restricțiile rutiere impuse la podul de pe raza comunei Malu Mare și anul viitor. Constructorul care se ocupă de reabilitarea drumului, firma italiană SECOL, care ar fi trebuit să finalizeze podul de la kilometrul 11 pe 30 septembrie, a tărăgănat atât de mult lucrările, încât va fi nevoită să le continue în primăvara lui 2018. Între timp, polițiștii din cadrul Biroului Drumuri Naționale și Europene au dat numeroase amenzi nu doar constructorilor de pe DN 55, ci și celor care lucrează la DN 56 (tronsonul Galicea Mare – Calafat), pentru nesemnalizarea corespunzătoare a lucrărilor și lipsa marcajelor rutiere.

Coada de mașini care se formează de fiecare dată pe DN 55, la traversarea podului de la Malu Mare (Foto: Lucian Anghel)

Două drumuri naționale importante din județul Dolj, DN 55 Craiova – Bechet și DN 56 Craiova – Calafat (tronsonul începând de la Galicea Mare), la care sunt în derulare lucrări de reabilitare cu o valoare totală de peste 160 de milioane de lei, prezintă mari întârzieri în ceea ce privește finalizarea lor. Și ca și cum acest lucru nu ar fi suficient, firmele care lucrează aici pun probleme șoferilor prin faptul că nu semnalizează corespunzător lucrările și, mai nou, nu trasează marcajele rutiere așa cum ar trebui. Pentru acest lucru, atât grecii de la Mochlos SA, care lucrează pe DN 56, cât și italienii de la SECOL, firma care se ocupă de reabilitarea DN 55, au fost amendați în repetate rânduri de polițiștii din cadrul Biroului Drumuri Naționale și Europene.

După ce Mochlos SA a primit, în octombrie, două amenzi în valoare de 3.045 de lei pentru neregulile depistate de polițiști pe sectorul de drum în lucru, în noiembrie sancțiunile s-au dublat. „Au fost aplicate sancțiuni graduale atât firmei SECOL, cea care lucrează pe DN 55, cât și firmei Mochlos SA, care reabilitează DN 56, sectorul Galicea Mare – Calafat. Ultima amendă a fost de 14.500 de lei, pentru fiecare din cele două firme, după ce acestea fuseseră sancționate anterior cu câte 7.500 de lei. Motivul: nesemnalizarea corespunzătoare a lucrărilor și lipsa marcajelor rutiere. Am primit însă promisiuni că până la sfârșitul săptămânii vor fi trasate și marcajele corespunzătoare, galbene – dacă drumul este în lucru, sau albe – dacă a fost turnat și stratul de uzură“, a precizat comisarul-șef Emil Zuican, șeful Biroului Drumuri Naționale și Europene. Acesta a mai menționat că stratul de uzură de pe aceste drumuri naționale are o calitate bună, dar lipsa marcajelor poate pune în mare pericol participanții la trafic, mai ales pe perioadă de ceață, ploaie sau zăpadă.

Podul de la Malu Mare prezintă degradări vizibile (Foto: Lucian Anghel)

Restricțiile pe podul de la Malu Mare ar putea ajunge la doi ani


Marele eșec al italienilor de la SECOL în ceea ce privește reabilitarea drumului Craiova – Bechet îl reprezintă podul de la kilometrul 11, de pe raza comunei Malu Mare. Contractul, în valoare de aproape 80 de milioane lei, se referă la „Consolidare şi amenajare scurgere ape DN 55 km 4+400 – km 71 +100“, însă tocmai de acest lucru nu prea au fost în stare italienii. Podul, ajuns într-o stare vizibilă de degradare, ar fi trebuit consolidat până la sfârșitul lui septembrie, conform contractului, însă lucrările abia au început în acea lună. Și asta după promisiuni repetate și numeroase notificări din partea administratorului DN 55, Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) Craiova. Lucrările ar fi trebuit demarate în mai, dar primii muncitori și-au făcut apariția abia pe 10 septembrie. Și nu a fost vorba de o „armată“de oameni, având în vedere întârzierile, ci de doi-trei muncitori, de la o firmă subcontractată de SECOL, care au lucrat la partea de consolidare. Sub pod s-a introdus armătură, s-a turnat beton, dar în două luni nu s-a putut face mare lucru.

Așa arată consolidările care s-au făcut în ultimele două luni la podul de la Malu Mare (Foto: Lucian Anghel)

Marți, sub podul de la Malu Mare nu se vedea nici un muncitor, ci doar „urmele“ lucrărilor de consolidare. Cum podul are nevoie de o reabilitare totală, de lățirea părții carosabile și de amenajarea de trotuare pietonale de câte 1,50 metri lățime, cu parapet de protecție, este greu de crezut că toate acestea vor fi gata până la sfârșitul anului. De altfel, nici conducerea DRDP Craiova nu mai crede că lucrările de la pod se vor încheia anul acesta. „La podul de la Malu Mare s-a lucrat în această perioadă dedesubt, la ramforsare. Nu cred că se va mai termina anul acesta, cel mai probabil lucrările vor continua în primăvară. Oricum, firma SECOL lucrează de pe 1 octombrie pe penalități, conform contractului. Ce scrie în contract, așa facem“, a spus directorul Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Craiova, Bogdan Bratu.

Acesta a mai menționat că a notificat firma italiană și în ceea ce privește marcajele de pe DN 55, după sancțiunile date de poliție. „Nu putem face noi marcajele nici pe DN 55, nici pe DN 56, pentru că drumurile nu sunt în administrarea noastră acum, ci au fost predate constructorilor până la finalizarea lucrărilor, dar le-am trimis notificări în acest sens“, a explicat Bogdan Bratu. Pe podul de la Malu Mare se circulă cu restricții din vara anului trecut, iar dacă lucrările de consolidare se vor întinde până prin lunile mai, iunie 2018, se va ajunge la „performanța“ ca traficul peste pârâul Valea Ilenei să fie restricționat timp de aproape doi ani.



Comenteaza acum

Alte stiri

Sumarul ediției de joi, 23 noiembrie 2017

Actualitate

» Sondajul Săptămânii în Gazeta de Sud – Sunteţi mulțumiţi de calitatea serviciilor oferite de Primăria Craiova?
» Ofiţer din cadrul Direcţiei de Investigare a Criminalităţii Economice, reţinut pentru trafic de influenţă
» Stela Popescu a fost găsită decedată de un membru al familiei care a sunat la 112. Trupul neînsufleţit, depus la Teatrul Constantin Tănase
» Ministerul Transporturilor are poză de copertă pe Facebook cu o autostradă din Polonia
» Achiziţie la Tarom: compania vrea să cumpere 7.000 de magneţi de frigider
» Financial Times: Investitorii, preocupaţi de măsurile privind managementul corporativ adoptate de România
» Comisia Europeană: România nu a luat măsuri eficace de corecţie a abaterii semificative de la MTO
» Ședință CSAT, pe 28 noiembrie
» A murit Stela Popescu
» Ministerul Tineretului și Sportului va lansa programul “România în mișcare” la începutul anului 2018
» CCR: Nu există conflict între Guvern și DNA în cazul anchetei Belina

Publireportaj

» Se deschide Târgul de Crăciun la Craiova
» Beauty Boudoir, primul laborator marca MALU WILZ din Craiova
» Bucovăţ, oaza de liniște de lângă Craiova

Local

» Primăriile din Olt nu mai au bani de salarii
» Castrul roman din Hinova, uitat de autorităţi

Dolj

» Inspecția tehnică pentru mașinile mai vechi de 12 ani, o dată pe an
» Întreruperi energie electrică de luni
» Fostul primar din Caraula, rejudecat la Băilești
» Debranșări ilegale din disperare
» Sute de pensionari, obligaţi să restituie bani statului
» Centrul de Excelență continuă selecția elevilor pentru performanță
» Mii de elevi din Craiova și județ abandonează studiile
» Taxă de reabilitare termică pe zece ani la Craiova
» Primăria face sondaj ca să afle nemulțumirile craiovenilor
» Cu ce lucrări au rămas „corigenți“ asfaltatorii din Craiova
» Alina Rotaru aduce din Lituania „Clavecinul vrăjitor” la Festivalul Internaţional „Craiova Muzicală”

Gorj

» Zero lei la rectificarea bugetară pentru primăriile din judeţul Gorj
» De doi ani se caută fonduri pentru restaurarea Mausoleului Ecaterinei Teodoriu
» Primăria Târgu Jiu nu a găsit bani pentru norma de hrană de la Poliţia Locală
» Finanţare de peste 36 de milioane de lei pentru reabilitarea DJ 672E Corneşti – Runcu
» Gorj: Un bărbat a fost reținut, după ce a făcut scandal în fața unui bar din Cărbunești
» Preţul mare la energie ajută CEO să îşi cumpere certificatele de dioxid de carbon

Mehedinţi

» UPDATE – Mehedinți: Un tir s-a răsturnat și a luat foc pe DN 6
» Poliţistul de la IPJ Mehedinţi dat dispărut, găsit spânzurat lângă casa părintească
» Mehedinţi: Prins băut şi fără permis la volanul unei maşini

Vâlcea

» Vâlcea: Teatrul Municipal ”Ariel” îi aşteaptă pe copii în Scuarul Mircea cel Bătrân
» Vâlcea: Un nou loc de joacă inaugurat la Grădiniţa Nord 1
» Vâlcea: Tentativă de furt dintr-un tren la Berbeşti
» Expoziţie de icoane la Prefectura Vâlcea

Sport

» Filieșenii vor victoria cu Sebiș
» Joc de care pe care la Botoșani
» Începe Trofeul Carpați
» Competiții de box și K1 în Bănie
» Mara Obeanu, dublă medaliată la Mondialele din China
» Fotbal / Hațegan arbitrează meciul Botoșani – Craiova

Magazin

» Bancul zilei
» Reţeta de weekend – Cheesecake cu dovleac
» Horoscopul de weekend
» Mituri și obiceiuri greșite ale bolnavilor de cancer care le scurtează viața

Top