19.6 C
Craiova
miercuri, 22 mai, 2024
Știri de ultima orăLocalGorjDrum protejat către Rânca

Drum protejat către Rânca

Drumarii lucrează la o nouă cale de acces către zona montană Rânca, din judeţul Gorj, una mai ferită de intemperii.

Turiştii care vor să ajungă, în această iarnă, în zona montană Rânca, din judeţul Gorj, vor merge pe un nou drum, o variantă a celui existent, care nu va mai fi înzăpezit aşa de frecvent, cum se întâmplă de obicei iarna. Reprezentanţii Drumurilor Naţionale, secţia Gorj, spun că varianta la care se lucrează este mai protejată de intemperii. „Se efectuează o schimbare de traseu. S-a ales această variantă pentru că pe porţiunea din actualul drum, cuprinsă între releul de la Rânca şi localitate, se înregistrează fenomene meteorologice nefavorabile, care duc frecvent la blocarea arterei iarna. Drumul este înzăpezit de multe ori şi trebuie să intervenim cu utilaje pentru deblocarea lui, dar fără nici un rezultat, pentru că zăpada se depune la loc. Noul traseu va porni de la intersecţia cu releul, în partea stângă, în sensul de mers către Rânca dinspre Târgu Jiu, şi va avea o lungime de aproximativ 2,2 kilometri, fiind cu 200 de metri mai scurt faţă de actualul drum. Varianta care se realizează este pe coama dealului şi va fi mai ferită de intemperii. Actuala arteră va fi scoasă din circuitul drumurilor naţionale şi va putea rămâne ca drum judeţean“, a spus Dumitru Leuştean, directorul Drumurilor Naţionale, secţia Gorj.

Rânca este cea mai importantă zonă turistică a judeţului Gorj. Aici sunt câteva hoteluri, sute de pensiuni şi două pârtii de schi, dintre care una cu instalaţie nocturnă.

 

Drumul la cea mai mare înălţime din ţară

 

Această lucrare face parte din proiectul de modernizare a Drumului Naţional 67 C, între localităţile Bengeşti-Ciocadia (judeţul Gorj) şi Sebeş (judeţul Alba). Acest drum este denumit „Trans Alpina“ şi va atinge cea mai înaltă altitudine din ţară, 2.107 metri, pe Vârful Păpuşa. Lungimea totală a acestui drum care traversează Munţii Parâng este de 148,4 km. Dumitru Leuştean a precizat că lucrările de modernizare a arterei au început pe 22 septembrie, iar durata de finalizare este de trei ani. Lucrările au fost încredinţate firmei ROMSTADE Bucureşti.

Oficialităţile din Alba susţin că proiectul va întrece în dimensiuni, dificultate de execuţie şi preţ celebrul Transfăgărăşan. Autorităţile locale din judeţele Alba, Gorj şi Vâlcea, pe teritoriul cărora trece drumul, susţin acest proiect.

Cei aproape 150 de kilometri vor fi acoperiţi cu covor asfaltic, iar lăţimea părţii carosabile va fi de minimum opt metri. Modernizarea se va realiza simultan pe patru tronsoane, astfel încât traficul să fie cât mai puţin afectat. În prezent, drumul nu este asfaltat între localităţile Rânca şi Sebeş. Valoarea totală a proiectului se va ridica la aproape 350 de milioane de euro, bani obţinuţi printr-un credit cu dobândă redusă.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

14 COMENTARII