41 de autoturisme, structurate pe cinci grupe, în funcţie de capacitatea cilindrică, au luat parte ieri la raliul organizat de Automobil Clubul Român (ACR) – filiala Dolj, în vecinătatea Craiovei, pe Dealul Bucovăţului. Vremea frumoasă a adus peste 1.000 de spectatori pe serpentinele şoselei care leagă Bucovăţul de Terpeziţa.
Startul s-a dat la ora 10.00, cursa incluzând patru tururi ale traseului – unul de recunoaştere şi trei cronometrate, în clasamentul final luându-se în calcul cel mai bun timp scos de fiecare concurent. Pentru a permite desfăşurarea concursului, o porţiune a drumului judeţean a fost închisă, circulaţia pe şoseaua Craiova – Cetate fiind deviată prin Leamna şi Sărbătoarea.
A lipsit Iustin
Poliţia Rutieră şi subofiţerii Inspectoratului de Jandarmi Judeţean Dolj au asigurat ordinea pe traseu, pentru a preîntâmpina vreun eventual accident în care să fie răniţi spectatorii. Chiar pe serpentine, lângă curba care a pus cele mai multe probleme participanţilor, au stat, gata de intervenţie, o maşină de pompieri, o ambulanţă şi o autoplatformă a ACR. Din fericire, nu a fost nevoie de intervenţia ambulanţei, iar pompierii au dat doar o mână de ajutor la scoaterea din şanţ a maşinilor care nu reuşeau să se menţină pe carosabil la ieşirea din curbă. Şi au fost destule astfel de maşini care au nimerit şanţul de scurgere a apelor pluviale, lăsându-şi acolo spoilerele şi proiectoarele, însă nici unul nu a abandonat, ci a reluat cursa după ce a ieşit din şanţ.
O altă misiune a poliţiştilor şi jandarmilor a fost aceea de a observa dacă nu cumva vine să asiste sau chiar să participe la cursă şi craioveanul Iustin Covei. Judecat pentru clonare de carduri, fiul de judecător a fost eliberat nu demult din arest preventiv, având însă obligaţia de a nu părăsi Craiova. Covei nu a fost văzut la cursa de la Bucovăţ, iar explicaţia era simplă: deşi un împătimit al curselor de maşini, el risca să se întoarcă după gratii dacă ar fi ieşit din oraş.
Premii fără bani
Criza financiară s-a resimţit şi la acest raliu, premiile acordate câştigătorilor nefiind în bani, ci doar în diplome şi obişnuitele cupe. La clasa autoturismelor până în 1.400 cmc, primul loc l-a obţinut Radu Volintiru, urmat de Armand Ianoşi şi de Ionuţ Cîrstei. Adrian Gaulinski a urcat pe prima treaptă a podiumului la clasa 1.600 cmc, Lucian Bratu şi George Opriş clasându-se pe locurile 2 şi 3. La clasa 1.800 cmc s-au înscris doar doi concurenţi, Florin Dinele devansându-l cu aproape 5 secunde pe Gheorghe Spătaru. Disputa a fost mai aprigă la clasa 2.000 cmc, unde primul loc l-a obţinut Mihnea Duţescu, urmat de Dănuţ Radovici, iar pe al treilea loc s-a situat Monica Cojocaru. Cea mai disputată clasă a fost a maşinilor cu capacitate cilindrică de peste 2.000 cmc. Aici a fost declarat câştigător Alexandru Dăianu, urmat de Ionuţ Rebegilă şi Alexandru Lascu.
„Cu acest raliu, ACR Dolj a încheiat seria manifestărilor competiţionale organizate în 2010. Numărul mare de competitori şi de spectatori la cursa de duminică (ieri – n.r.) ne-a dovedit că astfel de acţiuni au succes, chiar şi în lipsa premiilor în bani, pentru că primează pasiunea participanţilor pentru sportul pe patru roţi“, a declarat Eugenia Niţă, directorul ACR Dolj.