19.4 C
Craiova
miercuri, 8 mai, 2024
Știri de ultima orăLocalExperiment pe seama şoferilor

Experiment pe seama şoferilor

Circulaţia pe strada Amaradia, care ar putea concura cu succes cu traficul de la orele de vârf din centrul Craiovei pentru primul loc într-un top al zonelor ce pun la încercare nervii şoferilor, este rezultatul unei brambureli recente a primăriei.

De la o stradă cu trafic normal după standardele Craiovei, Amaradia a devenit un şir de automobile care se târăsc înnebunitor de încet către bulevardul Nicolae Titulescu, în timp ce coada începe de la poarta Inspectoratului de Poliţie Judeţean (IPJ) Dolj. Măsurile luate pentru fluidizarea traficului au avut tocmai efectul opus, dar primăria nu dă semne că a observat până acum. „Semafoarele de pe strada Amaradia, la intersecţia cu George Enescu şi cu breteaua de acces către Nicolae Titulescu au fost montate pentru a fragmenta coloana de automobile care aşteaptă intrarea în intersecţia Amaradia – Titulescu. Cele două semafoare au funcţionat numai câteva zile, la început, acum fiind pe galben intermitent, ca experiment după introducerea marcajelor – haşurare de interzicere a opririi în intersecţie. Dacă se constată că semnalizarea experimentală nu funcţionează, semafoarele vor fi corelate cu cele din intersecţia Amaradia – Titulescu“, a explicat Carmen Licu, purtătoarea de cuvânt a Primăriei Craiova.

Potrivit acesteia, planul de fluidizare a traficului în zonă s-a făcut cu aprobarea Poliţiei Rutiere, după normele în vigoare.

 

Sistematizare „defectă“

 

Responsabilii de sistematizarea circulaţiei din cadrul IPJ Dolj susţin că aprobarea s-a făcut la insistenţele primăriei, municipalitatea intenţionând să instituie o „undă verde“ pe artera principală a oraşului. Aceasta ar permite traversarea oraşului dintr-o parte în cealaltă numai pe culoarea verde a semafoarelor, presupunând că se respectă viteza regulamentară. Acest lucru ar fi posibil numai după semaforizarea tuturor intersecţiilor de pe Calea Bucureşti – Nicolae Titulescu – Calea Severinului şi a trecerilor de pietoni. „Aşa este, strada Amaradia este mai aglomerată. Măsurile de sistematizare aplicate au avut scopul de a elimina ambuteiajele din intersecţie în vederea instituirii pe bulevard a undei verzi. Noi am prefera fie să se revină la semnalizarea anterioară, fie să se amenajeze un sens giratoriu. Acesta nu este însă posibil din cauza liniei de tramvai. Noi am aprobat măsurile la insistenţele primăriei, însă nu este nimic bătut în cuie. Dacă măsurile luate acum se dovedesc ineficiente, vor fi anulate“, a declarat comisar Florin Cristea, din cadrul Serviciului Poliţiei Rutiere.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

32 COMENTARII