22.5 C
Craiova
miercuri, 5 iunie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriTermopanul, o investiţie care aduce profit

Termopanul, o investiţie care aduce profit

Chiar dacă este un domeniu în care concurenţa este destul de mare în piaţă, tâmplăria PVC poate pune bazele unei afaceri de succes.

Blue Company este o firmă care are domenii de activitate producţia de sisteme de uşi şi ferestre PVC şi oferirea de servicii de montare a acestora. Afacerea a început în anul 2004, cu doi asociaţi şi o investiţie iniţială în utilaje de aproximativ 20.000 de euro. Dacă la început erau doar şase salariaţi, în prezent sunt 32. În timp, firma a vizat o dezvoltare orizontală, prin crearea de puncte de desfacere (în prezent, compania are puncte de desfacere în Craiova, Bucureşti, Târgu Jiu şi agenţii de vânzări în Bucureşti, Craiova şi Severin). „La început a fost o joacă, o provocare. În timp, s-a dovedit însă o investiţie realistă. Cifra de afaceri la sfârşitul lui 2007 a ajuns la 800.000 de euro“, a declarat Mihai Lorincz, administratorul societăţii. Acesta a precizat că, în perioada 2003-2004, a fost montator la o firmă din Piteşti care avea acelaşi profil.

Lucrurile nu am mers însă întotdeauna ca pe roate. Una dintre marile probleme cu care s-a confruntat firma este aceea a finanţării. „Fiind mici, a fost destul de greu să să obţinem banii necesari. Altă problemă cu care ne-am confruntat a fost seriozitatea personalului“, a explicat Mihai Lorincz.

 

„Deviza mea este ca astăzi să fac mai bine decât ieri“

 

Cu toate acestea, firma are succes, care s-a bazat, în primul rând, pe experienţa profesională a administratorului societăţii. „Am decis să oferim şi servicii. Am experienţă în vânzări din 1993, când am ocupat funcţii de conducere la o companie multinaţională“, a spus Mihai Lorincz.

Succesul afacerii s-a bazat şi pe investiţii constante – valoarea investiţiilor a ajuns până în prezent la 600.000 de euro (s-au cumpărat spaţii comerciale, teren, utilaje) – şi, mai ales, pe calitate. „Deviza mea este ca astăzi să fac mai bine decât ieri şi mai puţin bine decât mâine“, a explicat Lorincz.

 

Cheia succesului constă în fidelizarea angajaţilor

 

Cheia succesului a constat însă şi în personalul angajat. De aceea, acesta beneficiază de o atenţie deosebită. „În funcţie de comportamentul şi de atitudinea sa, un muncitor poate să strice o relaţie în cinci minute. Astfel, aplicăm diferite metode de evaluare, iar rezultatele pozitive se transpun în bonusuri financiare. Ei sunt interesaţi să câştige mai mult, iar noi, să iasă lucrurile bine“, a afirmat administratorul firmei. În plus, salariaţii care rămân mai mult timp în cadrul firmei beneficiază de bonusuri de fidelizare, deoarece orice schimbare de personal înseamnă o rupere de flux de minimum trei luni.

Imaginea firmei nu a contat numai în interiorul companiei, ci şi în exteriorul ei. De aproximativ doi ani s-a investit şi în campanii media, în prezent lucrându-se serios la crearea unui brand. Acest lucru le-a uşurat munca cu până la 20% faţă de un potenţial client.

 

Meseria de patron implică responsabilitate

 

Cei care doresc să se lanseze într-o afacere asemănătoare ar trebui să fie foarte serioşi în decizia luată. „Trecerea de la angajat la angajator reprezintă un pas mai mare decât cel al căsătoriei. Dacă soţia te înţelege că ai probleme, colegii şi salariaţii nu te înţeleg, iar taxele nu te aşteaptă. În plus, odată aleasă, meseria de patron n-o poţi schimba, mai ales dacă ai peste zece angajaţi pentru că nu-i poţi lăsa pe drumuri doar pentru că tu te-ai răzgândit“, a spus Mihai Lorincz. Un patron trebuie să aibă foarte multă putere de luptă şi energie.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

3 COMENTARII