16.8 C
Craiova
luni, 6 mai, 2024
Știri de ultima orăActualitateDrumurile noastre toate...

Drumurile noastre toate…

Staţiile şi trecerile de pietoni de pe Caracal vor suferi modificări, iar strada Bariera Vâlcii
se va mări cu încă o bandă, pe direcţia către ieşirea din oraş

Primăria Craiova a depus luni, la Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului, cererea de finanţare pentru proiectul de reabilitare a străzilor Râului (pe o lungime de 5.130 m), Caracal (pe 3.127 m) şi Bariera Vâlcii (pe 2.480 m). Proiectul vine cu modificări importante la nivelul celor trei străzi vizate.
Contractul de finanţare ar putea fi semnat în această toamnă, iar lucrările propriu-zise ar urma să înceapă din primăvara anului 2012.

Râului rămâne ciuntită

Nu mai este o noutate faptul că strada Râului va avea piste de biciclete, care vor trece inclusiv prin faţa palatelor cu turnuleţe din zona actualului târg de vechituri. Piste de biciclete se vor face însă şi pe strada Caracal, dar nu pe mijlocul ei, ci pe laterale, între trotuar şi carosabil.
Şoferii care speră să circule pe o stradă a Râului care să aibă patru benzi pe toată lungimea ei, de la intersecţia cu strada Brestei şi până la Peco Romaneşti, vor avea o surpriză neplăcută: deşi va fi reabilitată, strada îşi va păstra actuala formă, cu patru benzi până la podul Popoveni, iar de acolo va rămâne îngustată, cu doar două benzi (câte una pe fiecare sens) până la intersecţia cu bulevardul Nicolae Romanescu.
Extinderea cu încă două benzi n-a fost posibilă pentru că zona de dincolo de canalul colector aparţine comunei Podari, cu care municipalitatea n-a reuşit să ajungă la o înţelegere privind terenul.

Staţii după zebră,
pe Caracal

Strada Caracal va suferi modificări importante în ceea ce priveşte locaţia staţiilor de autobuz. „Atât staţiile de autobuz, cât şi cele de taxi de pe Caracal vor fi prevăzute cu alveole. Astfel de alveole vor fi făcute inclusiv pe partea mai îngustă a acestei străzi, respectiv cea cuprinsă între intersecţia cu strada Macedonski şi cea cu strada Anul 1848“, a precizat Mihăiţă Fetoiu, şef serviciu Proiecte şi Programe de Dezvoltare în cadrul Primăriei Craiova.
După ani de promisiuni neîndeplinite, municipalitatea va despărţi în sfârşit staţiile de autobuz de trecerile de pietoni.
„În această privinţă se vor reglementările rutiere, în sensul că staţiile de autobuz vor fi amplasate fie cu cel puţin 25 de metri înaintea trecerilor de pietoni, fie după aceste treceri“, a menţionat Fetoiu.
Şi în privinţa trecerilor de pietoni vor fi noutăţi. Ele vor fi prevăzute cu refugii pe mijlocul străzii, între cele două sensuri de mers, dar nu oricum, ci se vor face aşa-numite „refugii cu şicană“. Astfel, pietonii nu vor mai putea traversa drept de pe un trotuar pe celălalt, ci doar până pe mijlocul străzii, unde, pe viitoarele refugii, va fi amplasat un gard, pe care trebuie să-l ocolească, iar apoi să continue traversarea pe o zebră decalată de cea anterioară. Acest sistem al refugiilor cu şicană a fost gândit în ideea de a-i face mai atenţi pe pietoni atunci când traversează o arteră foarte lată (precum strada Caracal, care are șase benzi).

Trei benzi pe Bariera Vâlcii

Strada Bariera Vâlcii va suferi modificări importante odată cu reabilitarea ei cu ajutorul fondurilor europene. Dacă, în prezent, carosabilul măsoară 8 m lăţime şi are câte o bandă pe sens, în noua sa formă, şoseaua va avea 9,5 m lăţime, „muşcând“ câte 0,75 m din trotuare pe fiecare parte a drumului. Lăţirea străzii va permite carosabilului să aibă trei benzi, în loc de două. Astfel, două benzi vor fi alocate traficului dinspre bulevardul Dacia către sensul giratoriu de la intersecţia cu Centura de Nord, iar către oraş drumul va rămâne cu o singură bandă.
„Trotuarele nu sunt suficient de late pentru a permite să extindem carosabilul în aşa fel încât să facem o stradă cu patru benzi. Strada va avea însă trei benzi, ceea ce reprezintă un câştig important, asigurând descărcarea de trafic către ieşirea din oraş“, a precizat directorul Zonei Metropolitane Craiova, Laurenţiu Diaconu.
Lăţirea străzii nu va fi însă posibilă şi sub podul de cale ferată, pentru că ar fi presupus modificări structurale – mult prea scumpe şi complicate – ale pasajului CFR.
Odată cu reabilitarea carosabilului, se va reface integral şi reţeaua de colectare a apelor pluviale de sub stradă.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

15 COMENTARII