Autorităţile asfaltează cu promisiuni drumurile din Gorj

Reparaţiile se execută cu viteza melcului

Conducerile Secţiei de Drumuri Naţionale Târgu Jiu şi Consiliului Judeţean Gorj nu ştiu când vor dispărea gropile de pe drumurile judeţului şi aşteaptă descentralizarea pentru a putea repara şoselele.

Autorităţile din Gorj umplu cu vorbe gropile din carosabil. Conducătorii auto care achită taxe de drum sunt nemulţumiţi de felul în care arată şoselele pe care sunt nevoiţi să circule. Lucrările de reparaţii întârzie sau sunt executate cu viteza melcului, spre disperarea şoferilor care îşi distrug autoturismele. Consiliul Judeţean (CJ) Gorj a cheltuit, de la începutul iernii şi până în prezent, pentru deszăpezirea drumurilor judeţene 2,2 milioane de lei, dintr-un total de 3,3 milioane de lei, cât a fost prevăzut pentru astfel de activităţi. Cu toate acestea, ninsorile i-au prins de fiecare dată pe picior greşit pe drumari. Efectele precipitaţiilor căzute din abundenţă, fie că a fost vorba de ploaie sau de zăpadă, sunt vizibile pe aproape toate drumurile judeţene şi naţionale din Gorj. Conform statisticii realizate la nivelul CJ, în prezent, pe drumurile judeţene cu îmbrăcăminţi asfaltice, sectoarele care au suferit degradări severe măsoară 44,43 kilometri. Cele mai afectate porţiuni de drumuri judeţene sunt Brăteşti – Obârşia, Dâmbova – Copăcioasa, Ciuperceni – Tismana, Licurici – Bustuchin.

Groapă după groapă

Există şi 15,61 kilometri de drumuri judeţene pietruite grav distruse. Mai sunt şi sectoare de drum a căror stare de degradare nu este foarte accentuată, dar care generează disconfort participanţilor la trafic. Aceste sectoare de drum însumează şi ele 42,65 kilometri. Pe drumurile naţionale situaţia este şi mai gravă, mai ales că, la majoritatea, lucrările de modernizare se află abia în faza de licitaţie. La DE 79, pe tronsonul Rovinari – Bumbeşti Jiu, o firmă din Ungaria nu a reuşit să execute în doi ani decât 4,7% din lucrări, primind aproape două milioane de euro. Valoarea contractului este de 23 de milioane de euro. Compania Naţională de Autostrăzi încearcă să convingă firma din Ungaria să cesioneze contractul altui constructor. De asemenea, modernizarea DN 67B Scoarţa – Măru se află abia în faza de adjudecare a licitaţiei. DN 6 B Cruşeţ – Hurezani se află în faza de proiectare a lucrărilor de reabilitare. Pentru reabilitarea DN 67D Târgu Jiu – Apa Neagră încă se caută finanţare, iar în ceea ce priveşte DN 7A Groapa Seacă – Petroşani, distrus de zăpezi, lucrările de modernizare sunt tot în faza de licitaţie. Secţia de Drumuri Naţionale Târgu Jiu administrează şi două tronsoane de drumuri naţionale din Mehedinţi şi Hunedoara.

Călinoiu constată efectele…

Preşedintele Consiliului Judeţean Gorj, Ion Călinoiu, care conduce instituţia ce veghează la buna stare a drumurilor judeţene, constată cu surprindere gropile din şosele şi spune că de vină sunt firmele de construcţii care au efectuat lucrări de mântuială. „Unde s-au făcut lucrări de mântuială se văd acum efectele. Unii constructori vor încerca să treacă la reparaţii, să ia banii cât mai repede, că e criză. Trebuie făcute reparaţiile, dar nu când plouă. Vom urmări ce se întâmplă şi îi vom verifica. Avem gropi pe drumurile judeţene şi trebuie să înceapă programul de reparaţii. Trebuie să intervenim să le reparăm. În ceea ce priveşte drumurile naţionale, putem să afirmăm că nu există putere de decizie la nivel local. Referitor la drumul Rovinari – Bumbeşti Jiu, avem de-a face cu o firmă care nu şi-a făcut datoria. S-a spus că se va rezilia contractul. Lucrurile se tărăgănează. Vrem să ne întâlnim cu ei să ne prezinte graficul de lucrări până la sfârşitul anului. Drumul este în răspunderea noastră, dar, în funcţie de competenţe, ajungi să dai din umeri, că nu ai cu cine să vorbeşti la minister. Drumul va fi realizat până la sfârşitul anului“, promite Ion Călinoiu.


Autori

Comenteaza acum

Alte stiri

Top