Autorităţile asfaltează cu promisiuni drumurile din Gorj

Reparaţiile se execută cu viteza melcului

Conducerile Secţiei de Drumuri Naţionale Târgu Jiu şi Consiliului Judeţean Gorj nu ştiu când vor dispărea gropile de pe drumurile judeţului şi aşteaptă descentralizarea pentru a putea repara şoselele.

Autorităţile din Gorj umplu cu vorbe gropile din carosabil. Conducătorii auto care achită taxe de drum sunt nemulţumiţi de felul în care arată şoselele pe care sunt nevoiţi să circule. Lucrările de reparaţii întârzie sau sunt executate cu viteza melcului, spre disperarea şoferilor care îşi distrug autoturismele. Consiliul Judeţean (CJ) Gorj a cheltuit, de la începutul iernii şi până în prezent, pentru deszăpezirea drumurilor judeţene 2,2 milioane de lei, dintr-un total de 3,3 milioane de lei, cât a fost prevăzut pentru astfel de activităţi. Cu toate acestea, ninsorile i-au prins de fiecare dată pe picior greşit pe drumari. Efectele precipitaţiilor căzute din abundenţă, fie că a fost vorba de ploaie sau de zăpadă, sunt vizibile pe aproape toate drumurile judeţene şi naţionale din Gorj. Conform statisticii realizate la nivelul CJ, în prezent, pe drumurile judeţene cu îmbrăcăminţi asfaltice, sectoarele care au suferit degradări severe măsoară 44,43 kilometri. Cele mai afectate porţiuni de drumuri judeţene sunt Brăteşti – Obârşia, Dâmbova – Copăcioasa, Ciuperceni – Tismana, Licurici – Bustuchin.

Groapă după groapă

Există şi 15,61 kilometri de drumuri judeţene pietruite grav distruse. Mai sunt şi sectoare de drum a căror stare de degradare nu este foarte accentuată, dar care generează disconfort participanţilor la trafic. Aceste sectoare de drum însumează şi ele 42,65 kilometri. Pe drumurile naţionale situaţia este şi mai gravă, mai ales că, la majoritatea, lucrările de modernizare se află abia în faza de licitaţie. La DE 79, pe tronsonul Rovinari – Bumbeşti Jiu, o firmă din Ungaria nu a reuşit să execute în doi ani decât 4,7% din lucrări, primind aproape două milioane de euro. Valoarea contractului este de 23 de milioane de euro. Compania Naţională de Autostrăzi încearcă să convingă firma din Ungaria să cesioneze contractul altui constructor. De asemenea, modernizarea DN 67B Scoarţa – Măru se află abia în faza de adjudecare a licitaţiei. DN 6 B Cruşeţ – Hurezani se află în faza de proiectare a lucrărilor de reabilitare. Pentru reabilitarea DN 67D Târgu Jiu – Apa Neagră încă se caută finanţare, iar în ceea ce priveşte DN 7A Groapa Seacă – Petroşani, distrus de zăpezi, lucrările de modernizare sunt tot în faza de licitaţie. Secţia de Drumuri Naţionale Târgu Jiu administrează şi două tronsoane de drumuri naţionale din Mehedinţi şi Hunedoara.

Călinoiu constată efectele…

Preşedintele Consiliului Judeţean Gorj, Ion Călinoiu, care conduce instituţia ce veghează la buna stare a drumurilor judeţene, constată cu surprindere gropile din şosele şi spune că de vină sunt firmele de construcţii care au efectuat lucrări de mântuială. „Unde s-au făcut lucrări de mântuială se văd acum efectele. Unii constructori vor încerca să treacă la reparaţii, să ia banii cât mai repede, că e criză. Trebuie făcute reparaţiile, dar nu când plouă. Vom urmări ce se întâmplă şi îi vom verifica. Avem gropi pe drumurile judeţene şi trebuie să înceapă programul de reparaţii. Trebuie să intervenim să le reparăm. În ceea ce priveşte drumurile naţionale, putem să afirmăm că nu există putere de decizie la nivel local. Referitor la drumul Rovinari – Bumbeşti Jiu, avem de-a face cu o firmă care nu şi-a făcut datoria. S-a spus că se va rezilia contractul. Lucrurile se tărăgănează. Vrem să ne întâlnim cu ei să ne prezinte graficul de lucrări până la sfârşitul anului. Drumul este în răspunderea noastră, dar, în funcţie de competenţe, ajungi să dai din umeri, că nu ai cu cine să vorbeşti la minister. Drumul va fi realizat până la sfârşitul anului“, promite Ion Călinoiu.


Autori

Comenteaza acum

5 Comentarii

  1. Amarazuia said:

    Sa vedeti ce catastrofa de drum este pe distanta, Bratesti-Balosani-Ba cesti-Stejari-Piscoi u-Obarsia.Numai cratere facute de utilajele grele ale Petromului si Romgazului.De fapt nici inainte nu a fost asfaltat cum trebuie.Nu stiu cu ce fonduri se vor efectua lucrarile de reamenajare a drumului!Sunt drumuri satesti unde s-au facut promisiuni pentru asfaltare pe timpul campaniilor electorale si in care nu s-a respectat angajamentele luate!

  2. Sorin said:

    Drumul national DN6B Craiova -Hurezani este dezastruos,o adevarata capcana,parca ar fi erupt un vulcan acolo.Mai vreti sa platim si rovignete ca sa ne distrugem masinile!!!!

  3. vasilica said:

    de cand a ajuns vice la CJse pare ca doctorul in minerit Vasile V Rabu n/a mai trecut pe la vila de la Insuratei. Asa ar fi vazut si gropile de pe acest drum

  4. Groparul said:

    Ii invit pe politicienii astia de cacao sa circule pe drumul Cruset-Hurezani,sa isi farame si ei masinile scumpe pe acolo.****arii dreacu ce sunt

  5. drakull said:

    stati calmi ..asa este si prin melinesti…dezastru ..gropi cu latime de 1-2m si adancime 23-30cm…dupa ce ai reusit sa nimeresti o groapa,sigur dupa 20-30m faci si pana,sa nu ai norocul sa strambi 2 jante,ca una ai rezerva,dar a 2 …de unde mai iei???iar politia te opreste sa te intrebe daca ai platit taxa de drum….astia sunt chiar idioti care intreaba pe un asa drum de rovigneta….consili ul local este la pamant…

Alte stiri

Sumarul ediției de joi, 25 februarie 2010

Actualitate

» Fotbal – Europa League: Unirea Urziceni a fost învinsă de Liverpool
» Sporuri care exced cadrul legal de 259.000.000 de euro
» Sadism fiscal
» Autorităţile asfaltează cu promisiuni drumurile din Gorj
» Dăm în gropi, dar cumpărăm terenuri
» Craiova: Trupul militarului căzut la datorie în Afganistan a fost adus în ţară
» Senatorii au solicitat Ministerului Economiei şi AVAS contractul de privatizare al Electrica
» Bursele americane deschid în scădere, după datele negative din piaţa muncii
» Rusia şi China, preocupate în legătură cu ostilităţile dintre cele două Corei
» Moody’s avertizează că ar putea retrograda Grecia în următoarele luni

Local

» Plata per capita lasă învăţământul fără bani
» Corniţoiu, rampă de gunoi
» Domarcons vinde. Cumpără Delta?
» Retrocedările ilegale distrug cercetarea agricolă
» Şoc în PSD: Diaconescu a trecut la independenţi
» Ministerul Sănătăţii desfiinţează 577 de funcţii de conducere
» Deficit cronic al bugetului de pensii
» Comasarea şcolilor, faza finală

Dolj

» Doljenii pot beneficia de indemnizaţii de şomeri europeni
» Eco Sud şi Ecodolj, despărţite de gunoi

Sport

» Ambiţia lui Mititelu, mai presus de interesul Ştiinţei
» Panduri cu viză de Motru
» Prizonierii trucajelor
» Cristescu, suspendat patru luni
» Poloiştii români s-au descurcat onorabil în Spania
» Gallovits şi Hănescu – da, Crivoi – ba
» Radenovici şi Savin sunt în grafic
» Ştafeta feminină de biatlon a scris istorie
» SCM-CSS, la primul succes în A1
» Voleibaliştii de la „Titulescu“, calificaţi la faza zonală
» Bordeaux, cu un pas în sferturi
» Stuttgart, egală cu Barcelona
» Unirea vrea să doboare gigantul Liverpool

Bani & Afaceri

» Hârburi şi terenuri din Craiova, evaluate la preţ de… Paris
» Aeroport modernizat din împrumut
» Ministerul Muncii vrea să realizeze un Cod social
» Ford – oferte cu atac de cord
» Concursuri pentru elevi
» Români, concurenţi la Premiul pentru Literatură
» Faceţi faţă testelor de recrutare

Magazin

» Fereşte-te de radar!
» Întreruperi energie electrică de mâine
» Picătura de cunoaştere
» Bancul zilei
» Vremea în Oltenia
» Ia te uită!
» Horoscop
» Scurte ştiri
» Rimelul, esenţial pentru un machiaj de impact

Opinii

» Ghinionul lui Traian Băsescu

Top