7.3 C
Craiova
vineri, 19 aprilie, 2024
Știri de ultima orăActualitateAutomobile Craiova zboară

Automobile Craiova zboară

În şase luni, Daewoo Automobile România va înghiţi ACSA şi Mecatim Timişoara, prin fuziune, anunţă directorul societăţii, Lucian Luţaru. Noua societate va purta titulatura Ford. Micii acţionari vor rămâne captivi în acţionariatul firmei sau vor accepta oferta de cumpărare a americanilor.

 

 

 

În cel mult şase luni, Automobile Craiova SA (ACSA) va fi delistată de la bursă, a declarat ieri, pentru GdS, Lucian Luţaru, directorul general al acestei societăţi. „Potrivit proiectului de restructurare negociat cu compania Ford în vederea privatizării, în cel mult şase luni, ACSA şi Mecatim Timişoara vor fi absorbite de DWAR. Acestea vor fi delistate de la bursă, iar micii acţionari vor rămâne captivi în noua societate. Ford le va face însă o ofertă de preluare a acţiunilor. În ceea ce priveşte activele, acestea vor fi evaluate, iar o parte din ele vor fi transferate pe o societate imobiliară, în care AVAS şi ceilalţi acţionari vor avea participaţii proporţionale“, a afirmat Luţaru.

Potrivit acestuia, la ACSA au rămas 16-17.000 de mici acţionari. De la anunţarea privatizării cu Ford, valoarea de piaţă a acţiunilor AUCS a oscilat foarte mult. Titlurile societăţii au ajuns de la un maximum de 55 lei/acţiune la 28,9 lei – cât a fost preţul de închidere la ultima şedinţă de tranzacţionare. Americanii de la Ford au plătit 57 de milioane de euro pe 72,4% din capitalul social al ACSA, iar statul român a condiţionat investitorii să păstreze salariaţii şi să asigure o producţie minimă de 200.000 de automobile pe an.

 

O şansă pe imobiliare

 

Comisia Europeană (CE) a dispus o anchetă în acest caz şi a concluzionat că, prin aceste condiţii, ACSA a beneficiat de ajutor ilegal de la stat, estimat la 27 de milioane de euro. În consecinţă, oficialii de la Bruxelles au cerut statului român ca în termen de cel mult patru luni să recupereze aceşti bani de la compania beneficiară a ajutorului. Fără discuţii, banii vor fi plătiţi într-un fel sau altul de Ford. Rămâne de văzut cum vor proceda americanii. Ieri, la ACSA s-a desfăşurat şedinţa Adunării Generale Extraordinare a Acţionarilor (AGEA), în care s-a decis mandatarea directorului Lucian Luţaru ca reprezentant al societăţii în AGA la DWAR. Acesta urmează să solicite CA convocarea AGEA la DWAR şi introducerea pe ordinea de azi a mai multor puncte, printre care anularea pachetului majoritar de 51% din acţiuni răscumpărat de la Daewoo Coreea şi reducerea capitalului social al DWAR cu contravaloarea acestui pachet, adică aproape 200 de milioane de lei. Tot directorul Luţaru a spus că actualii acţionari ai ACSA vor deveni acţionari proporţional, la o nouă societate imobiliară, care va avea în patrimoniu activele pe care Ford a convenit să nu le cumpere.

Cel mai mare activ ar fi fabrica Mecatim Timişoara, acolo unde pe timpuri se producea Dacia 500 Lăstun. Daewoo Automobile România (DWAR) este acţionar majoritar (cu 74,89%) la Mecatim SA Timişoara, iar directorul general, Ion Ion, este şi preşedinte al Consiliului de Administraţie (CA) la această societate. Alţi acţionari la firma timişoreană sunt AVAS (19,88%), SIF Banat-Crişana (4,62%) şi o listă de persoane fizice (0,6%). Pentru anul 2006, societatea timişoreană a raportat o pierdere netă de 686.249 de lei.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS