20 C
Craiova
miercuri, 5 iunie, 2024
Știri de ultima orăActualitateClientii, sclavii BCR Lapus

Clientii, sclavii BCR Lapus

Angajatii Bancii Comerciale Române, sucursala Lapus, fac de râs numele bancii, gonind clientii fideli prin atitudinea lor sfidatoare. Aroganta unei angajate din spatele ghiseelor a simtit-o pe pielea ei si I.V., care dorea sa retraga din contul curent aproape 1.000 de euro pentru a pleca in concediu. Functionarii BCR i-au spus ca nu au valuta, asa ca trebuie sa se multumeasca doar cu leii autohtoni.


Sediul BCR Craiova, sucursala Lapus. E vineri, 14 iulie, ora 12.00., I.V. intra in sediul bancii pentru a retrage din contul curent aproximativ 1.000 de euro. Banii ii trebuia deoarece urma sa plece in vacanta. Pe un ton politicos ii spune functionarei pitite in spatele biroului ce doreste. Duduia blonda, pe nume Mariana Cojocaru, cocotata pe tocuri inalte, musca vârtos dintr-un mar, isi intoarce privirea sictirita de slujba bine platita de la banca si ii spune clientei ca nu are valuta. „Daca vreti lei, ca valuta nu avem. Sunt prea multe credite in valuta de sute de mii de euro si ele au prioritate. Va sunam noi mai târziu“, stropseste ea câteva cuvinte cu gura plina. „Dar eu am nevoie de valuta pentru ca plec din tara. Nu am ce face cu leii. Poate aveti valuta la alta sucursala“, cauta I.V. o solutie. Fara rezultat. Banii se pot ridica doar de la sediul unde a fost deschis contul. Functionara se infige mai bine in scaun si isi vede in continuare de marul ei. Are treaba, iar clienta pare sa nu inteleaga dorinta ei de munca. „Nu imi dau seama cum se poate ca o banca de talia BCR sa nu aiba 1.000 de euro in cont. Nu se poate sa astept ore intregi cu masina incarcata pentru a primi banii care mi se cuvin pentru a pleca in vacanta“, a declarat I.V., hotarâta sa nu mai calce vreodata pragul vreunei sucursale BCR.


Directori surprinsi


Oricât ar parea de surprinzator, scena de mai sus a avut loc la cea mai mare banca comerciala din România, recent privatizata cu succes. Noul proprietar, banca austriaca Erste, care a investit peste trei miliarde de euro, nu a reusit din câte se vede sa schimbe si mentalitatile functionaresti. Cu astfel de atitudine din partea angajatilor, BCR va pierde clienti, lucru care nu poate decât sa bucure celelalte banci care abia asteapta sa muste din cota de piata a acesteia. Nici directorului BCR, sucursala Dolj, Constantin Perianu, nu i-a venit sa creada ca subordonatii sai pot avea un astfel de comportament si ca sucursala pe care o conduce nu-si permite sa returneze banii din depozitele populatiei. „Nu se practica o asemenea metoda. Eu nu cred sa fim in postura de a nu onora cererile clientilor, mai ales ca este vorba despre o asemenea suma“. La fel de mirat de reactia functionarei s-a aratat si directorul Bancii Nationale din Craiova, Gheorghe Gherghinescu. „Nu sunt normale astfel de lucruri. E vorba de reputatia unei banci. Daca banca nu are valuta, clientul nemultumit o poate da in judecata pentru ca in astfel de situatii functioneaza Legea partilor. Asta daca nu cumva exista o conventie prin care clientul trebuie sa notifice banca cu ceva timp inainte ca vrea sa retraga bani“. O astfel de prevedere se aplica insa in cazurile in care clientul retrage sume de ordinul sutelor sau milioanelor de euro sau dolari, ceea ce nu este cazul lui I.V. Intâmplarea de ieri demonstreaza ca deponentii au devenit de fapt sclavii bancilor, desi acestea sunt cele care scot profit din banii clientilor.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

5 COMENTARII