Acasă Tehnologie IT&C Cele mai utilizate platforme online

Cele mai utilizate platforme online

-

Cele mai utilizate platforme online sunt acum Instagram şi TikTok, fiecare încercând să-şi câştige adepţi printre internauţi.

În 6 octombrie 2010, o nouă aplicație construită de o mică echipă, Instagram, a intrat în direct pe Apple Store.
Instagram a acumulat peste 100.000 de utilizatori în mai puțin de o săptămână, ceea ce a consacrat-o drept una dintre aplicațiile cu cea mai rapidă ascensiune de la acea vreme. Până în decembrie, acesta a înregistrat un milion de înscrieri. Co-fondatorul Instagram, Kevin Systrom, a prezis atunci că „această comunicare prin imagini” va „lua avânt” în anii următori, potrivit Mediafax.

Până la sfârșitul deceniului, Instagram avea peste 1 miliard de utilizatori și făcea parte din una dintre cele mai valoroase companii tehnologice din lume. În 2012, a fost achiziționat de Facebook (FB) pentru un miliard de dolari.
În prezent, pe piața tehnologică a apărut un nou rival, TikTok, care are o ascensiune la fel de rapidă ca cea a aplicației Instagram, de la începutul anului 2010.

TikTok, rivalul Instagram

Lansat în 2016, TikTok se referă la conținut viral și la acumularea de vizionări și like-uri. Este o reminiscență a Vine – un serviciu video, popular, achiziționat de Twitter, care a fost închis în 2017.
Utilizatorii TikTok împărtășesc videoclipuri despre ei. La fel ca pe Instagram, utilizatorii pot urmări alte persoane și pot adăuga aprecieri sau comentarii. Dar asemănările se opresc aici.

TikTok se referă la acumularea de vizionări și like-uri


Natalie Bazarova, profesor la Universitatea Cornell care studiază social media, a declarat că TikTok este „total diferit” de Facebook și Instagram. „Este vorba despre utilizarea algoritmilor pentru a găsi conținut care să vă atragă atenția. Este o platformă bazată pe divertisment.”
Această diferențiere a generat succes: TikTok a fost instalat de aproape 1,6 miliarde de ori la nivel mondial până în prezent, potrivit datelor de la Sensor Tower.

Acum, Instagram – ca și celelalte aplicații din mediul online- se concentrează pe postări efemere, experimentând videoclipuri muzicale de 15 secunde și oferind mai degrabă opțiuni de partajare privată decât publice.

ȘTIRI VIDEO GdS