9.8 C
Craiova
vineri, 19 aprilie, 2024
Știri de ultima orăEvenimentPandemia de COVID-19 afectează activitatea instanțelor

Pandemia de COVID-19 afectează activitatea instanțelor

Instanțele din Craiova au anunțat că vor judeca doar cauzele urgente până pe data de 4 mai, inclusiv. Judecătoria Craiova și Tribunalul Dolj au luat această hotărâre încă de pe 13 martie. În schimb, Curtea de Apel Craiova judecă numai cauze urgente începând de luni, 16 martie. Motivul este prevenirea răspândirii infecției cu coronavirusul COVID-19.

Curtea de Apel Craiova a dispus o serie de măsuri începând cu 16 martie. Astfel, de ieri și până pe 4 mai, activitatea de judecată va fi limitată la soluționarea cauzelor urgente. De exemplu, Secțiile Civile vor judeca doar ordonanțe președințiale, suspendarea unor executări, cauze privind protecția minorilor sau de adopție. 

Secția de contencios administrativ şi fiscal va judeca doar cauze privind regimul străinilor, dar și litigii în domeniul achizițiilor care au ca obiect medicamente, materiale sanitare şi echipamente medicale. Secţia Penală va judeca numai cauzele care au ca obiect măsuri preventive, contestații la măsuri asiguratorii sau extrădarea unor persoane. De asemenea, se vor judeca dosarele în care este posibilă prescrierea răspunderii penale.

Alte măsuri la Curtea de Apel Craiova

Mai trebuie spus că, în perioada 16 martie  – 4 mai, se suspendă accesul în sediul Curții de Apel Craiova al persoanelor care nu fac parte din personalul instanței. Excepție fac cei care au pe rol cauze urgente. De asemenea, în perioada  16 martie – 4 mai se suspendă activitatea directă de lucru cu publicul la nivelul arhivei și registraturii. Solicitările sau documentele vor fi depuse prin poşta electronică sau fax. Persoanele care nu pot face acest lucru pot trimite documente prin poștă.

Măsuri speciale și la Judecătoria Craiova

Începând de ieri, Judecătoria Craiova nu mai permite accesul persoanelor care nu au cauze urgente pe rolul instanței. Judecătoria Craiova a redus programul cu publicul la două ore pe zi, cu condiția că în instanţă vor intra câte două persoane odată.

„Persoanele care vin la instanţă pentru a beneficia de serviciile de registratură vor respecta dispoziţiile/măsurile luate de conducerea instanței, afișate la intrarea în sediu, în sensul că vor intra într-un număr de maximum două persoane. Programul de lucru cu publicul pentru toate compartimentele va fi începând de luni, 16 martie, de două ore pe zi, în fiecare zi, între orele 9.00 – 11.00“, se arată într-un comunicat al instanței.

De asemenea, depunerea înscrisurilor care nu au un caracter urgent se vor face pe e-mail sau fax. În plus, vor fi dezinfectate de cel puțin două ori pe zi holurile și grupurile sanitare. Sălile de ședință vor fi igienizate după fiecare ședință de judecată.

Tribunalul Dolj nu acceptă persoane care vin din zone de risc

La rândul lor, reprezentanții Tribunalului Dolj recomandă depunerea documentelor prin e-mail sau fax. Documentele mai pot fi trimise prin poștă sau curier. Programul cu publicul a fost suspendat în perioada 13 martie – 4 mai. Spre deosebire de alte intanțe, Tribunalul Dolj interzice accesul persoanelor care vin din zone de risc.

„Se interzice accesul în sediul Tribunalului Dolj a persoanelor care au călătorit în ultimele 14 zile în una din zonele de risc sau au intrat în contact cu astfel de persoane“, transmite instanța.

Măsuri speciale și în parchete

Parchetul General a transmis, pe 10 martie, că activitatea de relații cu publicul și audiențe se suspendă până la 30 martie. În această perioadă, comunicarea documentelor se va face prin intermediul poștei electronice.Intrarea persoanelor în sediile parchetelor, cu excepția personalului propriu, se va face numai după completarea unei declarații pe propria răspundere. Procurorii pot amâna efectuarea activităților procedurale care implică contactul direct cu diverse persoane. De asemenea, s-au dispus măsuri pentru dezinfectarea și igienizarea spațiilor accesibile publicului și birourilor personalului din sediile parchetelor.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS