17.5 C
Craiova
vineri, 26 aprilie, 2024
Știri de ultima orăSportHamilton, minunea din Marele Circ

Hamilton, minunea din Marele Circ

La a şasea cursă din carieră, pilotul britanic a câştigat, duminică, la Montreal primul său Grand Prix. 

Pilotul britanic Lewis Hamilton a câştigat, duminică, pe circuitul „Gilles Villeneuve“ din Montreal, primul său Grand Prix din carieră, dominând o cursă plină de evenimente, din care nu au lipsit accidentele, depăşirile spectaculoase, surprizele şi excluderea unor piloţi pentru nerespectarea regulamentului.
Tânărul de 22 de ani a arătat o extraordinară stăpânire de sine şi un stil de pilotaj exact, fără greşeală, caracteristici unui pilot experimentat şi nu unui debutant cum este britanicul. La a şasea sa cursă în „Marele Circ“, Hamilton a reuşit să evite numeroasele incidente petrecute pe circuit şi să câştige într-un stil de mare campion. Această victorie era de aşteptat, în precedentele curse pilotul britanic obţinând un loc trei şi patru locuri doi.
Şase curse şi nici o prezenţă în afara podiumului la debut reprezintă o performanţă unică în Formula 1, care îl instalează confortabil în poziţia de lider al clasamentului piloţilor, cu 48 de puncte, opt mai multe decât Fernando Alonso, coechipierul său, şi 15 mai multe decât al treilea clasat, Felipe Massa, de la Ferrari.

Incidente pe circuit

Pe grila de start, Hamilton a fost primul, altă premieră pentru el, iar Alonso al doilea, cei doi fiind urmaţi de Heidfeld şi de monoposturile Ferrari, în ordinea Raikkonen – Massa. După start, Heidfeld l-a atacat pe Hamilton, însă britanicul s-a apărat foarte bine. Alonso a încercat să-şi depăşească pe exterior coechipierul, dar manevra a fost greşită, iar monopostul său a ieşit în decor şi a tăiat virajul. Alonso a revenit pe circuit în prima poziţie, dar, deoarece câştigase acest loc ilegal, tăind virajul, i-a lăsat pe Hamilton şi Heidfeld să-l depăşească. În mod surprinzător, Alonso a făcut repede alte două incursiuni în decor, la a doua pierzând şi poziţia a treia în favoarea lui Massa.
Începând cu turul 22, haosul a început să se instaleze pe circuit. Sutil a strivit maşina de un parapet, făcând necesară intervenţia safety-car-ului. Noile reguli de rulare sub SC nu au fost însuşite cum trebuie de echipe, astfel că Alonso a mai făcut o eroare şi a intrat la boxe când era interzis. La fel a făcut şi Rosberg, aşa că ambii s-au ales cu o oprire de penalizare la standuri de zece secunde. Massa şi Fisichella au ieşit când era interzis, semafoarele de la capătul liniei boxelor fiind pe roşu. Decizia în cazul celor doi a fost extrem de dură: excluderea din cursă.
În turul 27 s-a petrecut unul dintre cele mai violente accidente din ultimii ani. După un acroşaj cu maşina Toyota a lui Jarno Trulli, monopostul lui Kubica s-a ridicat în aer şi a fost proiectat într-un parapet de protecţie al circuitului, apoi s-a rostogolit de mai multe ori şi s-a izbit de zidul de pe partea opusă a pistei. Din BMW-ul polonezului nu a mai rămas decât cockpitul, restul fiind împrăştiat pe pistă.

Ferrari a dezamăgit

Hamilton s-a ţinut departe de toate incidentele, la fel ca şi Heidfeld, care a terminat la câteva secunde în spatele liderului. Austriacul Alexander Wurz de la Williams a prins în mod surprinzător ultimul loc al podiumului, după ce a plecat în cursă al nouăsprezecelea. Locul patru ocupat de Kovalainen reprezintă cea mai bună performanţă din cariera de şase curse a finlandezului.
La polul opus, evoluţia maşinilor Ferrari poate fi considerată dezamăgitoare, doar Kimmi Raikkonen terminând cursa. Finlandezul a făcut o cursă slabă, iar locul cinci pe care l-a ocupat nu-l readuce în lupta pentru titlu în acest sezon. Echipa italiană a pierdut din nou teren şi în clasamentul constructorilor, fiind acum la 28 de puncte de rivalii de la McLaren-Mercedes.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS