9.5 C
Craiova
sâmbătă, 27 aprilie, 2024
Știri de ultima orăSportDuval continua seria evolutiilor apreciate

Duval continua seria evolutiilor apreciate

Raliul Hunedoara s-a disputat la Deva, in week-end-ul trecut, si a contat pentru etapa a patra a Campionatului National de Raliuri. Traseul acestei curse, care s-a desfasurat numai pe asfalt, a masurat 362,39 kilometri, cu 12 probe speciale, care au cuprins in total 121,4 kilometri. Traseul a fost modificat fata de editiile din anii trecuti prin introducerea unei noi probe speciale, cea de la Cabana Caprioara, cu o lungime de 3,3 kilometri. Celelalte probe speciale s-au desfasurat la Almasu Sec, Toplita, Hasdat si Cincis.

Cursa s-a disputat in doua etape. Prima etapa, cu o lungime de 102 kilometri, a avut loc vineri si a cuprins patru probe speciale, cu o lungime totala de 40,15 kilometri. Cea de-a doua etapa a competitiei, cu o lungime totala de 259 kilometri, a avut loc simbata si a cuprins opt probe speciale, pe o distanta totala de 81,25 kilometri.

Raliul Hunedoara a fost cistigat de echipajul Mihai Leu / Ciprian Solomon (Hyundai Accent WRC), locul secund revenindu-i cuplului Titi Aur / Siviu Moraru (Seat Cordoba WRC). Pe a treia pozitie a podiumului s-a clasat, la aproape un minut si cinci secunde in urma invingatorilor, echipajul Bogdan Marisca / Sebastian Itu (Mitsubishi Evo 6).

La un pas de abandon

Alaturi de alti 47 de concurenti, la Raliul Hunedoara a participat si echipajul oltean Nistor Duval / Gheorghe Nemes (Citroen Saxo; A 6). Referindu-se la numarul foarte mare de abandonuri inregistrate in competitia de la Deva (18), pilotul craiovean Nistor Duval a spus ca acest lucru se datoreaza traseului pe care s-a concurat, care a fost unul de viteza, cu paliere lungi, si ploii torentiale care a cazut in cea de-a doua zi a competitiei. In timpul celei de-a sasea probe speciale, echipajul Duval / Nemes a fost la un pas de a abandona, Citroenul Saxo pe care il pilotau iesind in decor la un viraj de dreapta si oprindu-se intr-un sant betonat. Scapind ca prin minune de avarii majore, masina oltenilor a fost repusa pe traseu si astfel cuplul Duval / Nemes a putut continua cursa.

Pe locul secund la A 2.000

Pierzind timp pretios din cauza iesirii in decor de pe PS 6 (aproximativ un minut si 30 de secunde), echipajul craiovean a plecat intr-o cursa nebuna de urmarire a liderilor de la A 2.000 (grupa care a fost infiintata in acest sezon si care cuprinde clasele A 5, A 6 si A 7), Grigorescu (Renault Megane; A 7) si Pitigoi (Hyundai Coupe; A 7). In ciuda riscurilor enorme pe care si le-a asumat in ultima parte a cursei, Duval s-a clasat pe cea de-a treia treapta a podiumului de la A 2.000, in urma lui Grigorescu si a lui Pitigoi. In ierarhia grupei A, echipajul oltean s-a clasat pe locul opt, insa trebuie sa precizam ca pe primele sapte pozitii s-au situat piloti care au bolizi de peste 280 cp, in timp ce masina oltenilor are doar 150 cp. In clasamentul general al grupei A 2.000, pe primul loc se situeaza Grigorescu (30 de puncte), care este urmat de Duval (18 puncte) si de Canu (12 puncte).

Scandaluri si suspiciuni

Trebuie sa precizam insa ca, la sfirsitul competitiei, planau suspiciuni asupra modului in care a fost alcatuita aceasta ierarhie. Astfel, in zona de realimentare cu benzina, dupa ultimul parc de asistenta tehnica, masina lui Grigorescu a avut probleme cu electromotorul si a pornit impinsa de mecanici. Cu toate ca aceasta manevra este ilegala, iar regulamentul prevede in acest caz excluderea din concurs, juriul competitiei de la Hunedoara a decis nesanctionarea lui Grigorescu. Oficialii competitiei au motivat aceasta hotarire prin faptul ca nu au avut nici un reprezentant in zona de realimentare cu benzina care sa confirme eventualele incalcari ale regulamentului. De asemenea, mai multi specialisti au semnalat ca, la ultimele probe speciale, echipajul, Pitigoi / Terzi a obtinut timpi surprinzatori de buni fata de prima parte a concursului, insa, neinregistrindu-se contestatii in acest sens, nu s-a luat nici o masura. Putem spune astfel ca, la Raliul Hunedoara, echipajul Duval / Nemes a fost privat de un loc mai bun, sau poate de doua, pe podiumul grupei A 2.000.

Oferte pentru Duval

In sezonul viitor, Duval si Nemes ar putea pilota o masina mult mai puternica. Se pare ca echipajul oltean are o oferta de a concura pe un bolid Subaru de grupa A si, daca acest lucru se confirma, sintem siguri ca pilotii care domina in prezent CNR nu vor mai putea dormi linistiti. Avind un stil spectaculos de pilotaj, care i-a adus echipajului oltean numerosi fani, este posibil ca, in viitorul apropiat, Duval si Nemes sa mai primeasca si alte oferte de acest fel.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS