20 C
Craiova
sâmbătă, 12 octombrie, 2024
Știri de ultima orăSanatateSuplimentele alimentare, creştere imensă pe piaţa din România. Consiliul Concurenţei vrea reglementări mai stricte

Suplimentele alimentare, creştere imensă pe piaţa din România. Consiliul Concurenţei vrea reglementări mai stricte

Consiliul Concurenței a realizat anul trecut un studiu privind suplimentele alimentare. Acesta sugera că este necesară schimbarea legislației privind comercializarea și promovarea medicamentelor eliberate fără prescripție medicală (OTC) și a suplimentelor alimentare. Potrivit instituției, este nevoie de reglementări care să elimine confuziile în ceea ce privește utilizarea OTC-urilor și suplimentelor. Președintele instituției, Bogdan Chirițoiu consideră necesară o reglementare mai strictă a suplimentelor alimentare. Populația din România cheltuie sume tot mai mari pentru acestea.

„Populația cheltuie foarte mulți bani pe niște produse care au beneficii discutabile”

“Încercăm să discutăm în Ministerul Sănătăţi. Să vedem ce părere au ei. În esență, cu ce rămân eu din acest studiu, este că s-ar justifica o mai puternică reglementare sau o verificare a utilităților“, a afirmat Bogdan Chirițoiu, la un seminar organizat la Sinaia, citat de Agerpres.

“Îngrijorarea mea este că populația cheltuie foarte mulți bani pe niște produse care au beneficii discutabile. Şi atunci ar avea sens să avem o verificare mai riguroasă şi pe zona de suplimente alimentare. La medicamente aţi văzut cât de riguroasă e verificarea. Să ne asigurăm că într-adevăr aduc beneficii celor care le folosesc”, a completat președintele autorității de concurență.

Piaţa suplimentelor alimentare din ţară are o valoare de 1,4 miliarde de euro

Estimările arată că piaţa suplimentelor alimentare din România a crescut în ritm alert în ultimii ani.

Dan Zaharescu, directorul executiv al Asociaţiei Române a Producătorilor Internaţionali de Medicamente (ARPIM), a precizat, la același seminar, că piaţa suplimentelor alimentare are o valoare de 1-3-1,4 miliarde de euro în România, fiind “comparabilă cu piaţa genericelor plus a OTC-urilor la un loc”.

Care sunt cele mai vândute medicamente şi suplimente

În clasamentul celor mai bine vândute 25 de medicamente OTC din România se regăsesc medicamente analgezice, medicamente de răceală, gripă, tuse, medicamente pentru afecţiuni digestive, hepatoprotectoare, medicamente pentru afecţiuni ale inimii, medicamente pentru anxietate şi oboseală şi medicamente pentru tratamentul rănilor.

În ceea ce priveşte suplimentele alimentare, cele mai multe branduri din clasamentul celor mai bine vândute 25 astfel de produse sunt utilizate pentru susţinerea sănătăţii tractului digestiv şi a metabolismului.

Clasamentul este completat de suplimentele alimentare utilizate pentru susţinerea sănătăţii sistemului genito-urinar . Apoi, de suplimentele pentru susţinerea sănătăţii osteo-articulară şi musculară , pentru susţinerea sănătăţii sistemului nervos şi pentru susţinerea sănătăţii sistemului cardiovascular.

Creştere imensă a vânzărilor de suplimente alimentare, în România

În 2019, în România s-au comercializat cu 55% mai multe OTC-uri. De asemenea, au fost comercializate cu 99% mai multe suplimente alimentare comparativ cu nivelul din 2015.

“Această evoluţie reflectă interesul consumatorilor în tratarea unor simptome şi boli comune (ca de exemplu: dureri de cap, răceală, tuse, dureri musculare, alergii, arsuri la stomac). Dar şi interesul acestora în menţinerea, îmbunătăţirea funcţionării organismului prin completarea regimului alimentar în funcţie de nevoile nutriţionale ale fiecăruia”, se menționează în raport.

“Pe de altă parte, vânzările medicamentelor OTC şi suplimentelor alimentare au fost susţinute şi de publicitatea realizată de operatorii economici. Aceasta este un instrument important prin care întreprinderile încearcă să îi convingă pe consumatori să achiziţioneze produsele lor”, mai arată raportul.

În 2019, vânzările de suplimente alimentare au crescut cu procente cuprinse între 38% şi 140%. Pentru susţinerea şi creşterea vizibilităţii celor mai bine vândute 24 de branduri au fost alocate sume cuprinse între 100.000 lei şi 6 milioane lei.

Citeşte şi „Vinerea nu operez!” – După o experienţă traumatizantă la Craiova, o femeie cu apendicită şi-a salvat viaţa la Bucureşti

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS