Exercițiile speciale pot aduce beneficii pentru sănătate și pot reduce disconfortul din timpul nașterii (Sursa foto: babystem.ro)

Sportul și fitness-ul înainte, în timpul și după sarcină reprezintă o parte importantă a vieții de mămică modernă. Și în timpul sarcinii este recomandat să urmați o viață sportivă. Plimbările lungi și exercițiile speciale pot aduce beneficii pentru sănătate și pot reduce disconfortul din timpul nașterii.

Sarcina este o stare fiziologică marcată de schimbări profunde, care au loc sub acţiunea hormonilor, cu scopul de a te pregăti pentru maternitate. Dacă vrei să eviți complicațiile date de creșterea în greutate, este mai bine să faci mișcare în timpul sarcinii. Dacă o femeie ia mult în greutate cât este gravidă, se expune riscului de preeclampsie, de creștere a tensiunii sângelui, dar și de obezitate, de care poate suferi după naștere, notează clicksanatate.ro. Prin activitate fizică regulată, durerile de spate se vor reduce, nivelul de energie din corp va crește și problemele cu insomnia vor dispărea.

Sportul ţine greutatea sub control

Foarte multe femei însărcinate fac mișcare cel puţin 30 de minute pe zi, însă în restul zilei duc o viață sedentară. Statisticile arată că femeile însărcinate își petrec aproximativ 75% din timp într-un mod sedentar. Oamenii de știință au studiat această temă și au observat că gravidele care continuă să lucreze și în timpul sarcinii și practică o activitate care presupune mișcare au multe șanse să țină kilogramele sub control. Femeile care lucrează la birou, spre exemplu, sau care își petrec mare parte din zi așezate pe scaun, trebuie să ia pauze de câte 5 minute, în fiecare oră, să facă plimbări scurte, să urce și să coboare scări.

Fă genuflexiuni, fandări și exerciții cu greutăți

Picioarele și coapsele susțin mare parte din greutatea pântecului, așa că nu uita să le tonifici și să le mărești rezistența. Poți face genuflexiuni, fandări, iar pentru spate exerciții cu greutăți de maximum 1 kg. Evită exercițiile tip cardio și efortul fizic solicitant și nu depăși durata de 30 de minute pe ședința de mișcare, recomandă clicksanatate.ro.

Exerciții pentru respirație

În primul trimestru, dar mai ales în ultimul, exercițiile de respirație sunt foarte importante. Îți pot atenua starea de greață, durerile de cap, starea de nervozitate, iar la naștere, respirația corectă va diminua disconfortul produs de naștere. În toate cele trei trimestre, încearcă să mergi mai mult pe jos, să te plimbi și să meditezi sau pur și simplu să iei pauze să te relaxezi, fără să te gândești la nimic. Evită gândurile apăsătoare și lasă loc în mintea ta pentru gânduri bune, sentimente de recunoștință și bucurie.