Acasă Sanatate Remedii naturiste împotriva constipaţiei

Remedii naturiste împotriva constipaţiei

-

Cercetătorii au stabilit că există metode simple pentru combaterea constipaţiei. Acestea se află la îndemâna oricui. Poţi opta pentru un ceai de ghimbir sau un pahar de apă cu lămâie sau o mână de stafide, iar viaţa ţi se poate schimba.

Fibrele elimină hrana şi particulele de deşeuri din tractul digestiv şi absorb apa. Le oferă muşchilor din tractul gastrointestinal ceva de care să se apuce, astfel încât să poată menţine mâncarea în mişcare. Pentru a avea scaun regulat, e bine să consumi 35 de grame de fibre pe zi. Printre alimentele bogate în fibre se numără: tărâţele, fasolea, lintea, fulgii de ovăz, migdalele, orzul, legumele şi fructele proaspete sau uscate. Dacă eşti constipat şi iei fibre, e bine să bei mai multă apă decât de obicei, asta pentru a avea un scaun moale. Toate studiile confirmă puterile tămăduitoare ale tărâțelor de grâu, iar o cură cu acestea are un puternic efect laxativ. Tratamentul se face cu o oră înainte de ­micul dejun. Dimineaţa se bea o cană cu apă în care s-a pus la macerat de seara o lingură de tărâţe proaspete. După ce se bea apa, se consumă tărâţele care s-au depus pe fundul cănii.
Cura aceasta se poate face zilnic, timp de ­două-trei luni, fiind un leac pentru constipaţie. Astfel, se împiedică stagnarea reziduurilor în intestinul gros, factor care ar modifica flora microbiană şi ar contribui la transformarea sărurilor biliare în pietre.

Menta şi ghimbirul

Menta şi ghimbirul atenuează problemele digestive şi pot reprezenta o soluţie pentru constipaţie. Menta conţine mentol, care relaxează muşchii din tractul digestiv. Ghimbirul generează mai multă căldură în interiorul corpului, iar specialiştii spun că acest lucru poate ajuta la accelerarea digestiei lente. Şi ceaiurile sunt benefice, iar asta pentru că apa caldă stimulează digestia şi ameliorează constipaţia. De asemenea, păpădia este un laxativ blând şi detoxifiant.

Grăsimile sănătoase

Uleiul de măsline, cel de nuci sau de avocado conţin grăsimi sănătoase care lubrefiază intestinele şi combat constipaţia. O salată cu legume, puţin ulei de măsline, o mână de fructe cu coajă lemnoasă sau o lingură de unt şi pâine prăjită pot fi indicate atunci când te lupţi cu constipaţia. Chiar dacă îţi urmăreşti frecvent greutatea şi nu îţi doreşti să te îngraşi, poţi opta pentru grăsimi sănătoase, care sunt necesare pentru funcţiile de bază ale corpului.

Apa cu lămâie

Acidul citric din sucul de lămâie poate fi un adevărat stimulent pentru sistemul digestiv şi poate ajuta la eliminarea toxinelor din corp. Stoarce o lămâie într-un pahar cu apă în fiecare dimineaţă sau adaugă lămâie în ceai, vei descoperi nu numai că apa acţionează ca un remediu natural pentru constipaţie, dar consumi şi mai multe lichide în fiecare zi, proces care îţi va îmbunătăţi digestia pe termen lung.

Cafeaua

Cafeaua poate acţiona asupra colonului şi te poate trimite rapid la baie. În general, băuturile calde funcţionează ca şi remedii pentru constipaţie. Ceaiul din plante sau o ceaşcă de apă fierbinte cu puţin suc de lâmâie sau miere îţi pot stimula, de asemenea, colonul. Cafeaua este, de asemenea, un diuretic. Totuşi, e bine să te asiguri că apa cu care o prepari provine din cea mai bună sursă.

Stafidele, portocalele şi zmeura

Şi stafidele îţi pot fi de ajutor. Acestea conţin acid tartric, care are efect laxativ. După un amplu studiu, specialiştii au stabilit că cei care au mâncat o cutie mică de stafide pe zi au reuşit să depăşească mult mai uşor aceste episoade. Cireşele şi caisele sunt, de asemenea, bogate în fibre şi te pot ajuta să înfrângi constipaţia. În general, e bine să mănânci aceste fructe cu un castron de iaurt, asta pentru a te bucura de beneficiile probioticelor, care ajută la calmarea intestinului.
Deși este un fruct de mici dimensiuni, zmeura este o adevărată „bombă“ atunci când vine vorba de conținutul de fibre. Astfel, un pumn de zmeură conține 8 grame de fibre.
În caz de balonare și constipație, acțiunea portocalelor este triplă: vitamina C și fibrele stimulează digestia, în timp ce naringerinul, care este un flavonoid, este dovedit a avea un efect bioactiv asupra sănătății umane ca antioxidant, distrugător de radicali liberi, antiinflamator și modulator al sistemului imunitar.

ȘTIRI VIDEO GdS