vineri, 29 martie, 2024
Știri de ultima orăMagazinCercetătorii români au descoperit cea mai veche fosilă a unui biban de mare din Europa

Cercetătorii de la Universitatea „Babeș Bolyai” din Cluj-Napoca au descoperit cea mai veche fosilă a unui biban de mare, găsită vreodată în Europa.

Conform unei informări a Universităţii Babeş Bolyai din Cluj Napoca, cercetătorii acestei instituţii de învăţământ au descoperit  cea mai veche fosilă a unui biban de mare din Europa. Echipa care a făcut descoperirea a fost formată din dr. Ionuţ Grădianu (UBB şi Muzeul de Ştiinţele Naturii din Piatra Neamţ), drd. Marian Bordeianu (UBB), respectiv prof. dr. Vlad Codrea (UBB).

Specia Dicentrarchus oligocenicus, veche de aproximativ 33 de milioane de ani, a fost descoperită în sud-estul României, în judeţul Vrancea, pe valea pârâului Coza, conform News.ro.

„Descoperirea se rezumă la un schelet aproximativ complet care se deosebeşte morfologic de toate speciile“

„Zona în discuţie este pe cât de instructivă pe plan geologic, pe atât de pustie, arareori călcată de om. Numele speciei indică vârsta formaţiunilor geologice de provenienţă. Descoperirea se rezumă la un schelet aproximativ complet care se deosebeşte morfologic de toate speciile oligocene sau mai vechi deja cunoscute, dar care se aseamănă extrem de mult cu actualul lavrac. Fosila tip se află în colecţia Muzeului de Paleontologie-Stratigrafie al UBB”, au precizat cercetătorii.

Această descoperire nu doar că îmbogăţeşte zestrea paleontologică naţională şi internaţională, dar constituie şi un exemplu elocvent care arată că cercetările geologice şi paleontologice din România pot ajunge la niveluri înalte.

Lavracul sau bibanul de mare european  este unul dintre peştii marini cu cea mai mare importanţă economică care se găseşte în crescătoriile din Europa. Acest peşte migrator vieţuieşte în estuare, lagune şi zone de coastă din jurul Mării Negre, Mării Mediterane şi din zonele estice ale Oceanului Atlantic. De-a lungul timpului a fost intens studiat în vederea creşterii în scopuri comerciale, însă, până acum, se cunoşteau foarte puţine date despre strămoşii săi.