Pe măsură ce tehnologia progresează, viețile noastre devin din ce în ce mai confortabile. Uneori atât de confortabile încât uneori ne dăunează sănătății și stării noastre de bine.

Chiar dacă trăim în locuințe confortabile și conducem mașini scumpe, coprul nostru a rămas același ca în vremuri imemoriale. Suntem aceleași ființe umane, evoluate acum, care au fost create pentru a fi active, a se mișca și a fi agile. Care pe vremuri se mențineau în formă, pline de energie, desfășurând activități precum vânătoarea, culesul fructelor sau al recoltelor.

In ziua de astăzi putem avea însă toate acestea în pragul ușii, fără a fi nevoie să mișcăm un deget. Putem chiar stinge sau aprinde lumina printr-o simplă comandă vocală. Putem comanda mâncare și orice altceva dorim printr-un simplu clic și accesa consola ultrapermanentă din sufragerie prin apăsarea unui buton.

Ne plângem că programul este aglomerat și că nu avem prea mult timp să facem mișcare, conducem la birou sau căutăm scaunul liber din metrou, apoi ne așezăm la birou și ne mai ridicăm peste opt ore pentru ca apoi să ajungem acasă și să ne așezăm din nou pe canapea, în fața televizorului.

Cu toate acestea, o simplă plimbare pe jos poate aduce un plus de vitalitate și sănătate în viața ta. Testează această afirmație atunci când te simți obosită, stresată sau neliniștită și rezultatele nu vor întârzia să apară.

Mersul pe jos este unul dintre primele lucruri pe care le învățăm în copilărie dar, cu toate acestea, puterea și beneficiile sale sunt adesea subestimate. Uităm să conștientizăm potențialul său benefic pentru sănătatea noastră.Beneficii plimbărilor și mersului pe jos pentru sănătate sunt nenumărate. Acestea variază de la îmbunătățirea sănătății cardiovasculare la reducerea riscului de accident vascular cerebral. Totodată previne apariția hipertensiunii arteriale și contribuie la creșterea masei osoase și a forței musculare. Efectele benefice se fac însă resimțite și asupra sănătății mentale.

Mersul pe jos reduce stresul și scade anxietatea. Este foarte benefic pentru combaterea stărilor de depresie deoarece stimulează organismul să creeze endorfine. De asemnea, această activitate atât de simplă stimulează starea noastră de bine și ne ajută să fim mai relaxate. O simplă plimbare zilnică de 15 până la 45 de minute poate aduce beneficii extraordinare sănătății tale.

Beatrice Spătaru
Este ceea ce a ascultat, a văzut, a simţit şi a gândit, fascinată în aceeaşi măsură de culoare, sunet şi cuvânt. E fericită că are puterea să aprecieze frumosul oriunde s-ar ascunde acesta. Gazeta de Sud este pentru ea o echipă fantastică ce o impulsionează să vină cu idei frumoase şi creative.