Apartamentul prezentat, deşi nu pare, se află într-un bloc cu şase etaje din centrul Capitalei şi este compus din două dormitoare, living, dining, bucătărie şi baie. Proprietarii au vrut să creeze un decor nostalgic din Danemarca.
Spaţiul interior a beneficiat de anumite modificări, care au dus la crearea unor zone deschise ce dau senzaţia unor dimensiuni superioare. Un luminator aflat în debara a fost mascat cu un frumos vitraliu, opera unui artist român. Sistemul de climatizare a fost integrat în toate camerele prin tavanul mansardat.
Tavanul ornamentat cu bârne din lemn, care sugerează aerul unei ferme, îşi pierde conotaţiile rustice în întregul amenajării, constituind un element de atractivitate estetică. Şi aceasta cu atât mai mult cu cât i s-au asociat spoturi luminoase, o soluţie, în mod clar, foarte modernă.
Amenajarea ar putea fi definită drept clasică, putem spune caldă, şi aceasta nu pentru că ar lipsi elemente, piese de mobilier sau dotări de ultima generaţie. Este un adevărat cămin deoarece sunt adunate sau expuse lucruri necesare, dar şi multe altele care nu au nici măcar rol decorativ, fiind mai degrabă obiecte de care te leagă evenimente, amintiri, prietenii, care îţi plac sau provin din locuri vizitate sau domenii ce te pasionează.
Împotriva trendului actual, ambientul acestei locuinţe readuce vechile uzanţe în amenajare, prin care casa constituie locul în care strângi şi expui lucruri dragi, obiecte sau opere de artă care, pentru proprietari, au o anumită semnificaţie şi provoacă emoţii, senzaţii, gânduri. La acestea se adaugă lucrurile pe care le consideri necesare propriului confort şi care îţi produc plăcere sau îţi fac viaţa mai uşoară. În această categorie poate intra, de exemplu, fotoliul relax din piele neagră, dotat printre altele şi cu opţiunea pentru masaj. Piesele de mobilier sunt puţine, ceea ce poate constitui partea modernă a stilului de amenajare, fiind alăturat celor moderne (precum canapeaua BoConcept, fotoliul de care aminteam etc.), mobilierului antic veritabil, cu o vechime de circa 200-300 de ani.
Între alte obiecte ce atrag atenţia, pe masa din dining se află suporturi care sunt mici opere de artă, constituind ideea unei artiste ce a realizat un colaj din diverse ilustrate, lipite şi lăcuite printr-un anumit procedeu.
Mobilier, tablouri şi decoraţiuni cu iz de Danemarca
Pentru dormitor, s-a optat tot pentru mobilier simplu, cu nuanţe închise, în combinaţie cu un pat alb cu spătar şi elemente decorative de aceeaşi culoare (blăniţe, covor clasic pe fond alb, veioze cu abajur alb).
Faptul că proprietarii casei au legături strânse cu Danemarca este cu siguranţă motivul pentru care au ales să achiziţioneze din această ţară atât mobilier, inclusiv antic, electrocasnice, cât şi tablouri ale unor cunoscuţi şi chiar contestaţi artişti (datorită alegerilor personale privind modul de viaţă, dar şi a transpunerii acestora în operele realizate).
Obiectele decorative din ar-gint constituie o notă distinctivă a acestei case, mai ales că argintăria nu mai este considerată o opţiune pentru decorarea ambientului interior al caselor moderne. Tocmai de aceea, prezenţa obiectelor decorative din acest material conferă un aer de uitată eleganţă şi chiar de preţiozitate.
În final, această prezentare ne aduce în atenţie faptul că preocuparea pentru modă şi trenduri în amenajare nu trebuie să excludă personalizarea locuinţei, curajul de a nu respecta întocmai canoanele actuale şi nici libertatea de a ne expune preferinţele, hobby-urile sau gândurile prin intermediul a ceea ce expunem vederii.
O prezenţă de excepţie – un Andy Warhol original, înfăţişându-l pe Mick Jagger. Andy Warhol – grafician, fotograf şi pictor american – a fost cel mai faimos reprezentant al curentului pop-art din Statele Unite. Este cunoscut mai ales pentru ciclurile de sticle Coca-Cola şi cutiile de supă Campbell’s – ca produse pure ale culturii populare de masă, dar şi prin compoziţiile sale: bancnote, fragmente de benzi desenate şi reproduceri ale portretelor stelelor de cinema şi din lumea spectacolelor. Estetica lui Warhol se hrăneşte din orice produs de larg consum sau al societăţii de consum, dar îi celebrează şi conferă concomitent valoarea artistică.
Bucătăria deschisă este mică, însă ergonomică. Culoarea este în ton cu nuanţa mobilierului, iar zidul incomplet ţine loc atât de element despărţitor, cât şi de bar, în dreptul „tejghelei“ fiind aşezate scaune adaptate acestei functionalităţi.
Baia deţine atât zona de duş, pentru uz zilnic, cât şi un jacuzzi, pentru relaxare. Stilul de decorare se menţine şi aici, mai ales prin esenţa lemnoasă utilizată la finisajul căzii de baie.
Roxana GIRCEAG