20.6 C
Craiova
sâmbătă, 4 mai, 2024
Știri de ultima orăMagazinVârstnicii, pasionaţi de cumpărăturile on line

Vârstnicii, pasionaţi de cumpărăturile on line

Cumpărăturile on line câştigă din ce în ce mai mult teren în faţa celor tradiţionale în întreaga lume, iar persoanele trecute de prima tinereţe au devenit deja cei mai înfocaţi fani ai acestei metode de shopping.

Potrivit unui studiu realizat on line în Marea Britanie, shopping-ul pe internet reprezintă principala activitate pentru care sunt folosite computerele din Regatul Unit, iar persoanele trecute de vârsta de 55 ani sunt cele care utilizează cel mai frecvent PC-urile pentru această „îndeletnicire“. Potrivit studiului comandat de compania Microsoft, aproape 95 la sută dintre respondenţii de peste 55 ani au declarat că navighează pe internet în fiecare zi, comparativ cu 85 la sută dintre respondenţii cu vârste cuprinse între 16 şi 24 ani.

Rezultatele studiului arată că 77 la sută dintre „veterani“ nu se rezumă la a intra pe internet doar o dată pe zi, în timp ce numai 72 la sută dintre tineri îşi rup din timpul liber pentru a intra on line de mai multe ori într-o zi.

Veteranii, la concurenţă cu tinerii

 

Persoanele mai în vârstă ştiu să folosească mai puţine funcţii şi resurse ale computerului, comparativ cu ce ştiu să facă tinerii, aceştia din urmă fiind fără îndoială utilizatori mai „entuziaşti“ ai PC-urilor. Aceştia ştiu cum să exploateze la maximum resursele cu care şi-au dotat computerele. De exemplu, doar zece la sută dintre respondenţii de peste 55 de ani îşi folosesc computerele pentru a se uita la televizor sau pentru a privi filme ori înregistrări video. În schimb, procentajul înregistrat în rândul persoanelor cu vârste între 16 şi 24 ani este de 50 la sută. În egală măsură, doar 20 la sută dintre veterani accesează site-uri de „interacţiune socială on line“, comparativ cu tinerii, dintre care 75 la sută se înscriu pe diverse site-uri „sociale“ în căutare de prieteni. În plus, 22 la sută dintre tinerii până în 25 de ani au declarat că au deja propriul blog, în timp ce aproape 60 la sută au spus că vizitează în mod frecvent website-urile de interacţiune socială.

 

Cumpărăturile on line fac diferenţa

 

Principala diferenţă dintre reprezentanţii acestor două categorii de vârstă apare când vine vorba de cumpărăturile on line, activitate despre care Microsoft a declarat că a devenit un fel de „sport naţional“ în Marea Britanie. Este o activitate practicată şi preferată de 76 la sută dintre persoanele trecute de 55 ani şi de doar 74 la sută dintre tineri, deşi reprezentanţii primei categorii sunt reticenţi când vine vorba să vândă ceva on line. Aceştia preferă doar să cumpere, în timp ce „contracandidaţii“ lor mai tineri sunt campioni la vândut diverse obiecte pe internet. În ceea e priveşte riscurile shopping-ului on line, respondenţii acestui sondaj au declarat că în primul rând îi preocupă furtul identităţilor, fiind mai îngrijoraţi din această cauză decât din pricina virusării computerelor sau a căderilor de sistem.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS