20.6 C
Craiova
vineri, 26 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalGorjGorj: Atelier de lucru la Rânca în cadrul concursului “Profesiile Viitorului” - Elevul Edi

Gorj: Atelier de lucru la Rânca în cadrul concursului “Profesiile Viitorului” – Elevul Edi

DSCN4108

În perioada 23 martie – 4 mai în cadrul Proiectului Elevul Edi se desfăşoară concursul „Profesiile viitorului”, oferind elevilor implicaţi în proiect posibilitatea de a aborda procesele de informare şi consiliere într-o manieră inovativă, dar şi de a-şi exprima opiniile şi aşteptările cu privire la piaţa forţei de muncă din viitor.

În concurs s-au înscris elevi din 6 licee – colegii din Regiunea Sud-vest Oltenia, astfel: Colegiul de Informatică „Matei Basarab” Vâlcea , Liceul Tehnologic „Dimitrie Filişanu” din Filiaşi, Liceul Tehnologic Vitomireşti, Colegiul de Silvicultură şi Protecţia Mediului Vâlcea, Liceul „Constantin Brâncoveanu” Horezu şi Colegiul Economic Râmnicu Vâlcea.

Concursul se desfăşoară în două etape şi anume prima etapă a început cu selecţia elevilor participanţi şi desfăşurarea unui Atelier de lucru în staţiunea Rânca. Temele abordate au fost standardizarea pieţei muncii în prezent şi tendinţe viitoare, abordarea schimbării şi învăţarea pe tot parcursul vieţii.

Astfel 54 de elevi au participat în aceste zile, în Rânca, la atelierul Profesiile vitorului pe o perioadă de două zile. Programul a fost o provocare pentru participanţi, care au parcurs un proces structurat de învăţare bazat pe experimentare, generalizare şi prezentarea concluziilor. A fost încurajată creativitatea şi comunicarea în lucrul pe grupuri mici şi asumarea răspunderii, iniţiativa în realizarea prezentărilor în plen.

Workshop-urile au atins obiectivele propuse şi anume: acomodarea cu noţiunea de standardizare, care sunt beneficiile respectării standardelor într-o organizaţie, dar şi macro pe piaţă muncii sau pe piaţă de desfacere. În cadrul acestei activităţi elevii au fost familiarizaţi cu diferite tipuri de categori sau clasificări şi şi-au adus contribuţia prin realizarea temei Piaţa Muncii.
De asemenea au realizat şi o harta a Pieţei Muncii în viitor şi au procesat care sunt tendinţele ce vor face diferenţe majore, iar ultima sesiune din prima zi a fost alocată pentru înţelegerea perpectivelor angajat/angajator în realizarea unei fişe de post.

Ziua a doua i-a provocat pe beneficiari cu teme legate de gestionarea schimbării şi identitate, şi anume cum ne raportăm la realitate pentru a face faţă vitezei cu care ne confruntăm cu schimbarea, cum să ne deschidem mintea să dezvoltăm o gândire fluidă sau să gândim cât mai creativ, ce puncte de echilibru ne păstrăm. Participanţii au exersat modalităţi de concepere a cheilor de memorie pentru a aceesa mai uşor memoria de lungă durata.

Elevii s-au implicat cu entuziasm, au răspuns cerinţelor peste aşteptări, au acceptat provocările competiţiei, dar au dat dovadă şi de colaborare şi bună comunicare în echipe, s-au susţinut, au empatizat şi mai ales au învăţat lucruri noi.
Punctajul pentru Concurs se compune din 100 de puncte, dintre care maxim 10 sunt acordate pentru participarea la Atelier şi 90 pentru eseu, conform regulamentului de concurs, disponibil pe internet.

Până la dată de 23 aprilie elevii înscrişi în concurs au posibilitatea să trimită eseurile lor la adresa Fundaţiei World Vision România, sediul din Calea Moşilor nr 36A, sector 3, Bucureşti, iar câştigătorii concursului vor fi premiaţi conform Regulamentului cu premii în valoare de 1500 lei premiul I, 900 lei premiul II, 600 lei premiul III şi 4 premii speciale fiecare de 400 lei – premiu special pentru descrierea celei mai inovative profesii, premiul special pentru argumentul tehnic, premiulspecial pentru argumenul psihologic şi premiul special pentru pentru cea mai originală expunere.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS