29.5 C
Craiova
luni, 8 august, 2022
Știri de ultima orăLocalDoljStradă din Craiova, asfaltată pe jumătate

Stradă din Craiova, asfaltată pe jumătate

Modernizarea străzii Eliza Opran din Craiova, demarată și finalizată spre sfârșitul anului trecut, pare doar pe jumătate realizată. Deși autoritățile locale au declarat la acea vreme că lucrările au fost recepționate, asfaltarea acestei străzi s-a făcut doar pe tronsonul care pornește din Brestei și dă în Balta Craioviței. Aici, drumul se bifurcă, dar ambele porțiuni nu au mai intrat în calcul la asfaltare.

Mai mulți craioveni care locuiesc pe strada Eliza Opran ne-au sesizat în legătură cu modul în care aceasta a fost modernizată, susținând că lucrările nu au cuprins tot drumul, ci doar o porțiune din el. Asta deși reprezentanții primăriei au afirmat că lucrările s-au încheiat și chiar au fost recepționate. „Numele meu este Lupu Florin, reprezint un grup de locatari de pe strada Calea Severinului nr. 103 – 115 (fostă Eliza Opran), locuințe amplasate în spatele Regiei de Transport Craiova, și am rugămintea de a ne sprijini în «lupta» cu autoritățile locale. Am citit recent, în ziarul dumneavoastră, o declarație a primarului Craiovei, care spunea că strada Eliza Opran a fost asfaltată. Cu siguranță, domnul primar nu a fost în viața sa pe această stradă. Probabil că nici reprezentanții primăriei nu știu mai multe despre această zonă. Strada Eliza Opran începe din Brestei și se termină în Calea Severinului, în zona Elpreco. Din Severinului, această stradă începe cu o alee betonată acum mai bine de 30 de ani, care este într-o stare dezastruoasă, apoi continuă cu un drum de pământ de o calitate mult mai proastă decât orice alt drum aflat în mediul rural“, este mesajul primit de la un cititor GdS.
Într-adevăr, strada Eliza Opran, modernizată în noiembrie anul trecut, a fost asfaltată doar pe porțiunea care pornește din Brestei și dă în Balta Craioviței. De aici, drumul se bifurcă, iar pe harta oferită de Google el apare tot ca Eliza Opran, atât spre dreapta, până la intersecția cu strada Fermierului, cât și spre stânga, până în Calea Severinului. Pe tronsonul din dreapta, aflat într-o stare deplorabilă, sunt case lângă case, iar oamenii de aici figurează în buletin ca locuind pe strada Eliza Opran. Pe celălat tronson, la care face referire și cititorul GdS, sunt ceva case, apoi teren viran și iar imobile, în zona unde drumul dă în Severinului. Ambele porțiuni nu au intrat însă în calcul la asfaltare, spre nedumerirea craiovenilor care locuiesc aici. „Noi cu ce suntem mai prejos decât ceilalți? Că tot pe aceeași stradă locuim. La noi de ce nu au mai ajuns cu asfaltul?“, s-au întrebat aceștia.

Tronsonul neasfaltat ar fi drum de exploatare

Strada Eliza Opran figurează în lista întocmită de primărie cu situația drumurilor din Craiova ca având 1,6 kilometri și un sistem rutier compus din balast. În realitate, dacă socotim și celelalte două sectoare sărite la asfaltare, drumul este mult mai lung. De ce nu s-a asfaltat toată strada Eliza Opran? Potrivit unui răspuns transmis, ieri, de Primăria Craiova, cea mai mare parte a străzii lăsată neasfaltată ar figura ca drum de exploatare. „Strada Eliza Opran a fost modernizată conform DALI aprobat prin HCL nr. 405/2014, pe lungimea de 1.268 ml. Tronsonul cuprins între strada Fermierului și Calea Severinului poartă denumirile de: Eliza Opran, Drum Exploatare DE5 și Calea Severinului. În funcție de fondurile disponibile și de priorități, vom face toate demersurile pentru modernizarea acestui tronson“, se arată în răspunsul municipalității.
Nu este însă pentru prima oară când se întâmplă acest lucru în Craiova. O situație similară s-a petrecut în septembrie 2016, cu strada Parângului. Intrată în modernizare, strada respectivă nu a fost asfaltată în totalitate. Deşi drumul pornea din DN 65C Bariera Vâlcii și ducea până la Centura de Nord, lucrările s-au oprit la 200 de metri după intersecţia cu strada Mălinului, când strada s-a bifurcat, exact ca și în „cazul Eliza Opran“. Motivul: aşa era prevăzut în expertiza tehnică şi în documentaţia de avizare a lucrărilor aprobată de consiliul local, în anul 2014.
Situația a fost explicată, până la urmă, de primarul Mihail Genoiu. „Am avut probleme, este adevărat, cu strada Parângului, iar mai înainte de aceasta și cu strada Coșuna, care în loc să ducă până în Parcul Tineretului se oprea, pentru că porțiunea respectivă era un drum de exploatare. Același lucru este și cu strada Eliza Opran. Ea apare în documente aproape ca un cartier, nu ca o stradă, iar proiectul de modernizare a fost făcut doar pe o arteră. Porțiunile care sunt sărite, în documentația care a preluat-o proiectantul la acea vreme, apar ca drumuri de exploatare și va trebui să le corelăm. Ce se întâmplă, de fapt? Sunt lucruri care vin din istoria orașului, așa au fost gestionate, așa au fost prinse, preluate. Nu poți să le rezolvi pe toate, pentru că nici nu ai cunoștință de toate aceste probleme, dar e foarte important, pe măsură ce le găsești, să le descurci și să le rezolvi. Cum am făcut, până la urmă, cu strada Coșuna sau cu Parângului, așa o să facem și aici. Se vor găsi soluții și pentru acele porțiuni de drumuri de exploatare, în așa fel încât să fie continuată asfaltarea pe Eliza Opran, de la un capăt la altul“, a precizat edilul Craiovei.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS