13.7 C
Craiova
sâmbătă, 27 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljCraiova se va vedea la Bucureşti, Sibiu sau Braşov. Primăria pompează încă 800.000 de lei în promovare

Craiova se va vedea la Bucureşti, Sibiu sau Braşov. Primăria pompează încă 800.000 de lei în promovare

Primăria Craiova trage tare la capitolul imagine în acest an, fiind unul electoral, iar acum a scos la licitaţie un contract pentru servicii de publicitate care va seca bugetul local cu peste 800.000 de lei, fără TVA. Municipalitatea vrea publicitate pe toate canalele media pentru „îmbunătățirea imaginii municipiului Craiova“, „promovarea obiectivelor turistice și a evenimentelor culturale“ şi „creşterea numărului de vizitatori“.

Peste 160.000 de euro zboară

Olguţa Vasilescu, primarul Craiovei, mizează pe publicitate masivă. Aşa că municipalitatea mai pompează încă 812.237 de lei, fără TVA (aproximativ 162.000 de euro) pentru promovarea oraşului. „Având în vedere strategia autorității locale de a disemina informații despre oportunitățile de investiții din Craiova și potențialul turistic al municipiului, de a atrage investitorii interesați în zonă, de a mări numărul de persoane înștiințate cu privire la activitatea autorității publice locale și de a crește numărul de turiști, promovând imaginea municipiului și acțiunile inițiate și organizate de autorități, este necesară diserminarea cu operativitate a acțiunilor Primăriei și Consiliului Local Craiova prin intermediul canalelor media și de comunicare locale, regionale și naționale (radio, tv, presa online, social media etc.).

Necesitatea realizării de campanii de promovare pe plan național, regional și local este impusă și de instituirea Taxei speciale pentru promovarea turistică a municipiului Craiova, denumită taxă hotelieră, conform HCL nr. 485/2017 și HCL nr. 533/2018, care constituie venit cu destinație specială, fiind instituită din rațiuni de creștere a gradului de atractivitate a oraşului și fiind utilizată exclusiv pentru finanțarea activităților de promovare și punere în valoare a patrimoniului turistic al Municipiului Craiova“, a menţionat primăria în documentaţia publicată în SEAP.

Primăria Craiova vrea publicitate pe toate canalele

Practic, prin intermediul acestui contract, municipalitatea vrea ca imaginea Municipiului Craiova să fie promovată în cinci publicații naționale online, 18 publicații online locale și regionale, pe şapte posturi tv locale și regionale și două posturi de radio locale, pe 24 panouri stradale și unipol outdoor, 26 de ecrane outdoor și trei mesh-uri.

Contractul pe care primăria urmează să plătească peste 800.000 de lei a fost împărţit pe trei loturi. Primul lot se referă la „Publicitate prin intermediul publicațiilor de presă online locale și regionale, pe posturi de televiziune care emit la nivel local și regional și pe posturi de radio locale“. Valoarea acestuia a fost estimată la 339.407,89 de lei, fără TVA. Lotul doi a fost alocat „Publicităţii prin intermediul publicațiilor online naționale“, iar pentru acesta se vor plăti 120.004,77 lei, fără TVA. Lotul trei face referire la „Publicitate outdoor print şi outdoor video“, iar pentru acesta primăria va plăti 352.824 de lei, fără TVA.

Ce presupune fiecare lot

Primăria a detaliat în documentaţie toate aspectele referitoare la serviciile de publicitate pe care le doreşte în cadrul fiecărui lot. Astfel, prin intermediul lotului 1 a solicitat servicii de publicare a şase advertoriale diferite în 18 publicații de presă online locale și regionale, dintre care cel puțin unul cu profil video. Advertorialele vor fi publicate pe prima pagină a site-urilor respective, în treimea superioară, cu link către site-ul desemnat de Autoritatea Contractantă. Fiecare advertorial va avea un text de maximum 300 cuvinte, două poze și/sau video, în funcție de profilul fiecărei publicații în parte. Textul, pozele şi imaginile video necesare pentru publicare vor fi puse la dispoziție de Primăria Craiova.

În total vor fi câte şase advertoriale în 18 publicații online locale și regionale, aşadar un număr de 108 apariții. Perioada de implementare a acestor servicii de publicitate este mai – iulie 2024 și poate suferi modificări, în funcție de data semnării contractului cu ofertantul declarat câştigător. În cadrul aceluiaşi lot vor exista şi servicii de difuzare a unui spot tv la șapte posturi locale și regionale de televiziune, inclusiv la posturi tv cu emisie doar online, dar şi servicii de difuzare la două posturi locale, pentru un spot radio cu durata aproximativă de 20 – 30 de secunde.

Prin intermediul lotului doi municipalitatea doreşte servicii de publicare în cinci publicații de presă online naționale, a patru advertoriale diferite, pe posturi din domeniile știri și analiză, știri generale și divertisment. În cadrul acestui lot vor fi 20 de apariții.

Primăria Craiova vrea publicitate în Bucureşti, Sibiu sau Braşov

Lotul 3 face referire la realizarea unei campanii publicitare outdoor ce va include servicii de producție, chirie panouri, montaj. Durata campaniei va fi de 45 zile, în perioada mai – iunie 2024. Primăria Craiova a solicitat panouri outdoor backlit /billboard /derulabil de minim 12 mp (4x3m), amplasate în următoarele localități: Craiova (5 panouri – în zone cu trafic intens și/sau centrale), București ( 5 panouri – zonele Universitate, Piața Victoriei, Piața Romană, Băneasa Mall – Ikea Băneasa, Promenada Mall, Cartierul Militari – Bulevardul luliu Maniu, Aeroportul Otopeni etc.), Râmnicu Vâlcea (un panou), Drobeta-Turnu Severin (un panou), Pitești (două panouri), Târgu Jiu (două panouri), Slatina (un panou). Municipalitatea a dat şi câteva exemple de subiecte care ar putea apărea pe panourile publicitare. Este vorba despre evenimente precum Zilele Craiovei sau Festivalul IntenCity.

În cadrul aceluiaşi lot primăria solicită panouri outdoor de foarte mari dimensiuni/unipol: 40-80 mp (10x4m şi/sau 14x4m), amplasate pe autostrăzi, drumuri naționale și în zona Aeroportului Craiova și Henri Coandă, după cum urmează: Craiova – Pitești (ambele sensuri); Pitești – București (ambele sensuri); București – Brașov (ambele sensuri); zonă aeroporturi; județul Dolj – Filiași (drum european – minim 1 panou).

Craiova o să apară pe ecrane amplasate pe Palatul Parlamentului, Unirea Shopping Center sau Clădirea Cocor

Firma câştigătoare va trebui să monteze şi mesh-uri care vor fi amplasate pe clădiri din Craiova (Palatul Administrativ şi Colegiul Carol I) şi București. Acelaşi lot cuprinde şi publicitate outdoor video. În caietul de sarcini sunt menţionate 26 de ecrane video, care să fie amplasate în zone centrale și/sau aglomerate din următoarele localități: București – 20 ecrane video (în zone precum Hotel Marriott – Palatul Parlamentului – Unirea Shopping Center – Clădirea Cocor, Centrul Vechi etc.); Craiova – patru ecrane video; Sibiu – un ecran video; Brașov – un ecran video. Şi în acest caz, perioada în care va avea loc campania de publicitate va avea 45 zile şi va fi cuprinsă între lunile mai – iunie 2024.

Primăria aşteaptă oferte de la firmele doritoare până pe 8 aprilie.

Citeşte şi: S-a decis cine se ocupă de execuţia Skate Park-ului

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS