11.4 C
Craiova
miercuri, 17 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljCât a cheltuit Primăria Craiova pe publicitatea națională pentru Târgul de Crăciun

Cât a cheltuit Primăria Craiova pe publicitatea națională pentru Târgul de Crăciun

Primăria Craiova a promovat intens Târgul de Crăciun în ultimii ani și, așa cum am scris în alte materiale, evenimentul a început să atragă din ce în ce mai mulți turiști.

Curioșii au venit să vadă cu ochii lor târgul pe care municipalitatea l-a promovat intens drept unul dintre cele mai frumoase din Europa, exploatând la sânge beneficiile plătite cu 29.690 de euro de euro către European Best Destinations pentru ca târgul să apară pe acest site.

Dar cât ne-a costat, de fapt, toată distracția?

Cheltuielile cu Târgul, în ceață

În timp ce primarul Lia Olguța Vasilescu insistă pe cum s-a transformat târgul într-o adevărată afacere pentru oraș, transparența privind cheltuielile asociate târgului rămâne, totuși, la coadă.

GdS a transmis către Primăria Craiova mai multe solicitări de informații care vizau cheltuielile pentru Târgul de Crăciun. Am vrut, de exemplu, să aflăm care sunt costurile pentru iluminatul festiv – parte dintr-un contract cadru semnat de primărie cu firma Flash Lighting Services SA, în condițiile în care primarul a susținut în repetate rânduri că nu plătim niciun leu pentru acesta pentru că firma este responsabilă în cadrul respectivului acord. Însă acordul nu este pe ochi frumoși, iar iluminatul festiv se află și el, bineînțeles, pe inventarul cheltuielilor. Nu am primit încă răspunsul detaliat cu privire la toate aceste cheltuieli pentru Târgul de Crăciun.

155.000 lei fără TVA pentru promovarea pe canalele naționale

În schimb, am aflat cât a cheltuit Primăria Craiova pe publicitatea făcută în presa centrală, alți bani pe care primarul nu i-a amintit când făcea socotelile care dădeau de înțeles că la Craiova se primește din plin, dar de dat nu se dă mai nimic…

Am întrebat reprezentanții Primăriei cu câte publicații din presa centrală a încheiat contracte pentru promovarea Târgului de Crăciun, câte materiale au fost difuzate și care a fost suma totală plătită pentru mediatizare.

Conform răspunsului remis GdS, suma plătită pentru promovarea Târgului de Crăciun a fost de 155.000 lei fără TVA, adică aproximativ 31.000 de euro. În cadrul contractului, au fost publicate și difuzate, pe parcursul a două luni, 20 de advertoriale în 10 publicații de presă online naționale și 8 publireportaje TV la 4 posturi de televiziune naționale.

Aproape 600.000 lei pentru servicii de publicitate și producție publicitară în 2023

Primăria ne-a răspuns, făcând o precizare menită să pună în context, probabil, legitimitatea banilor. Municipalitatea a precizat că în 2023 „a achiziționat servicii de publicitate în vederea promovării unor evenimente culturale, obiective turistice, investiții și activități desfășurate de municipalitate, în baza unui contract de achiziție publică de servicii, implementat în urma procedurilor de achiziție publică, conform legislației în vigoare”.

Pentru anul 2023, Primăria a semnat un contract pentru servicii de publicitate în presa națională și locală în valoare de 498.500 RON, în luna septembrie 2023. Primăria a mai plătit 87.500 ron către aceaași MEDIA CONSULTA INTERNATIONAL pentru ”Servicii de realizare – creație si producție – publireportaje TV” pentru anul 2023.

Citește și: A mai trecut un Târg de Crăciun, cu ce-am rămas?

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS