24.5 C
Craiova
vineri, 29 martie, 2024
Știri de ultima orăLocalAutobuzele şi tramvaiele noi vin la RAT Craiova la pachet cu angajări şi bilete mai scumpe

Autobuzele şi tramvaiele noi vin la RAT Craiova la pachet cu angajări şi bilete mai scumpe

Se anunţă schimbări majore la RAT SRL, societatea deţinută de Primăria Craiova care gestionează transportul public în comun. Cele 30 de autobuze electrice şi 17 tramvaie noi care vor completa flota societăţii până în vară vin la pachet cu o serie de angajări şi cu scumpirea preţului biletelor.

Autobuzele şi tramvaiele noi vin la RAT Craiova la pachet cu angajări şi bilete mai scumpe. RAT SRL trece în altă „eră“ după ce va primi în ogradă ultimele achiziţii. Zece din cele 17 tramvaie noi produse de firma poloneză Pesa vor intra pe trasee începând cu 15 martie, restul urmând să fie furnizate până la sfârşitul lunii mai. Alte 30 de autobuze electrice cumpărate de la firma turcă BMC vor ajunge în Bănie până la sfârşitul lunii iulie, după cum susţine RAT, şi vor completa flota societăţii.

Transportul asigurat de RAT SRL va depăşi şi graniţele Craiovei, o dată cu lansarea proiectului „transport metropolitan“, dar toate acestea vin la pachet şi cu schimbări în cadrul SRL-ului deţinut de primărie. Pentru a fi puse în practică a fost nevoie de o şedinţă extraordinară a Consiliului Local, programată miercuri, 15 martie, unde şase din cele nouă puncte de pe ordinea de zi se referă la RAT SRL. Cel mai important punct pare cel privind aprobarea organigramei şi statului de funcţii ale Regiei de Transport.

De aici aflăm că „RAT SRL propune pentru anul 2023 un număr de 865 posturi, din care 837 posturi de execuţie şi 28 posturi de conducere“. „Se modifică organigrama, iar structura propusă pentru anul 2023 aduce modificări faţa de cea aprobată în anul 2020, rezultate din înfiinţarea unui număr de 80 posturi, precum şi din desfiinţarea unor posturi vacante existente în cadrul unor structuri ale căror activităţi nu impun ocuparea acestora în anul 2023 şi care vor fi înfiinţate în cadrul altor departamente unde este necesară creşterea numărului de posturi“, se explică în nota de fundamentare a societăţii. 

Autobuzele şi tramvaiele noi vin la RAT Craiova la pachet cu angajări şi bilete mai scumpe. Se caută şoferi, vatmani şi controlori

Conform noii organigrame, vor fi înfiinţate 80 de posturi vacante noi, respectiv 55 de posturi de şofer autobuz, 15 posturi de vatman şi 10 posturi de controlor. În rest, se merge pe transformări de posturi, în funcţie de necesităţi. Astfel, se înfiinţează două posturi, de asistent medical şi psiholog în cadrul Biroului Resurse Umane, prin trecerea acestora din cadrul Biroului Management Integrat, pe motiv că este nevoie de cei doi atât la angajarea, cât şi la schimbarea funcţiei sau a locului de muncă a salariaţilor.

Un post vacant de legator devine post de responsabil GDPR, iar un post vacant de inginer se transformă în post de agent securitate incintă. „Creşterea numarului de agenţi de securitate este necesară pentru a asigura o protecţie cât mai eficientă a bunurilor societăţii şi pentru a acoperi întreg perimetrul societăţii în cele trei puncte de lucru“, se arată în motivarea RAT SRL. 

Ce posturi se mai înființează

Dacă va creşte numărul de angajaţi, atunci e nevoie şi de încă un economist. Noul post se înfiinţează prin transformarea unui post vacant de inginer din cadrul Biroului Achizitii. Mai vin autobuze electrice (30 de autobuze noi, peste cele 16 deja existente)? Atunci se impune înfiinţarea a patru posturi de electrician exploatare staţii electrice, care „să asigure funcţionarea corespunzatoare a staţiilor de încărcare montate pentru mijloacele de transport menţionate“. De asemenea, apare şi un post de spălator vehicule, prin transformarea unui post vacant de fochist. Şi mai sunt şi alte modificări similare. 

Revenind la posturile noi, cei 55 de şoferi de autobuz ar fi necesari şi pentru că va fi lansat proiectul privind transportul metropolitan, care va cuprinde 11 trasee în opt unităţi administrativ teritoriale (Breasta, Bucovăț, Cârcea, Ișalnița, Malu Mare, Pielești, Șimnicu de Sus și Ghercești). Cei 15 vatmani sunt necesari „avându-se în vedere creşterea parcului de transport cu 17 tramvaie Pesa, care vor fi livrate până la sfârşitul lunii mai“, în timp ce de controlori noi (10) este nevoie tocmai pentru că vor fi mai multe autobuze şi tramvaie şi trebuie depistaţi călătorii care circulă fără bilet. 

Autobuzele şi tramvaiele noi vin la RAT Craiova la pachet cu angajări şi bilete mai scumpe. Biletul RAT, mai scump cu 50 de bani

Şi pentru că tot am adus aminte de bilete, preţul acestora va fi majorat. Nu cu mult, ci cu 50 de bani. Conform proiectului de hotărâre privind modificarea HCL nr. 262/2018 referitoare la aprobarea Contractului de delegare a gestiunii serviciului de transport public local de persoane cu autobuze şi tramvaie, efectuat prin curse regulate în municipiul Craiova, un bilet va costa mai nou 3 lei, faţă de 2,5 lei cât este acum.

De asemenea, suprataxa (biletul care se plăteşte de cei care sunt depistaţi că circulă fără titlu sau legitimaţie de călătorie valabile) va fi de 50 de lei, în loc de 45 de lei. În fine, un abonament unic pe toate liniile pentru o lună va costa 100 de lei, un abonament unic pe toate liniile pentru 15 zile va costa 52 de lei, un abonament unic pe 7 zile va costa 28 de lei, iar un abonament de o zi – 9 lei. Un abonament lunar nenominalizat costă 169 de lei. 

RAT SRL a ieşit pe profit în 2022

În şedinţa de miercuri vor fi aprobate şi facilităţile pe mijloacele de transport în comun ale RAT SRL, pentru anumite categorii de persoane. Adică acele abonamente gratuite sau cu reducere de 50% care se acordă an de an. De abonamente gratuite beneficiază, pe lângă categoriile deja cunoscute (deţinuţii politic, veteranii de război, revoluţionarii, persoanele cu handicap grav şi accentuat, precum şi însoţitorii acestora), şi pensionarii cu domiciliul în Craiova care au un venit net din pensie de până la 1.750 lei/lună. 

Una peste alta, RAT SRL o duce bine, iar anul trecut a ieşit pe profit. În proiectul de hotărâre privind aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli al societăţii pe anul 2023, supus aprobării Consiliului Local, se menţionează că RAT a realizat la finele anului 2022 un profit de 1.491.000 lei, iar pentru anul 2023 şi-a propus realizarea unui profit în sumă de 1.572.000 lei. În 2022, societatea a realizat venituri totale de 77.088.000 lei, iar pentru 2023 şi-a propus venituri totale de 99.009.000 lei. De asemenea, cheltuielile efectuate în 2022 au fost în sumă de 75.597.000 lei, iar în anul 2023 RAT SRL a prognozat cheltuieli totale de 97.437.000 lei. Numai cheltuielile cu personalul din acest an ar fi de 63.765.000 lei, conform proiectului de buget al societăţii.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS