11.7 C
Craiova
marți, 23 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalBătălie mare pentru plombarea drumurilor naţionale din Oltenia

Bătălie mare pentru plombarea drumurilor naţionale din Oltenia

E bătălie mare pentru acordul cadru pe patru ani privind întreţinerea curentă (plombări şi colmatări) a drumurilor naţionale din cele cinci judeţe ale Olteniei. După ce a atribuit lucrări de aproape 90 de milioane de euro privind întreţinerea periodică (covoare asfaltice) a drumurilor din administrare, DRDP Craiova are în analiză nu mai puţin de 10 oferte pentru plombarea drumurilor naţionale din Oltenia. Este vorba tot de un acord cadru pe patru ani, cu o valoare totală estimată de 35 de milioane de euro (TVA inclus).

Bătălie mare pentru plombarea drumurilor naţionale din Oltenia. Zece firme şi asocieri de firme sunt în luptă pentru acordul cadru pe pentru ani care are ca obiect lucrări de întreţinere curentă (plombări) a drumurilor naţionale din Olt, Dolj, Gorj, Vâlcea şi Mehedinţi.

Vorbim de cinci loturi de lucrări, cu o valoare totală estimată de 35 de milioane de euro (TVA inclus), scoase la licitaţie la începutul anului de către Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, prin DRDP Craiova, pentru care se bat nouă constructori. Unii au intrat în cursă pentru toate loturile, alţii doar pentru unele dintre ele, ofertele lor aflându-se în etapa de evaluare tehnică. Cine se va califica mai departe mai are de trecut evaluarea financiară, factor decisiv având în vedere că Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Craiova merge pe „preţul cel mai scăzut“ ca şi criteriu de atribuire a contractului. 

Bătălie mare pentru plombarea drumurilor naţionale din Oltenia. Acord cadru estimat la 174 de milioane de lei

Concret, după cele aproximativ 90 de milioane de euro care vor fi cheltuite în următorii patru ani pentru lucrări de întreţinere periodică a drumurilor naţionale din Oltenia (aşternere covoare asfaltice), DRDP vrea să aibă asigurată şi partea de întreţinerea curentă a aceloraşi drumuri, tot sub forma unui acord.

Aici este însă vorba de cu totul alte tipuri de lucrări, mai exact de acele reparaţii care pot fi făcute în mod curent, cum ar fi plombări şi colmatări. Acestea vor fi executate pe partea carosabilă, acostamente, benzile de urgenţă şi benzile de încadrare, în funcţie de tipul de îmbrăcăminte existent. Valoarea totală a contractelor în cei patru ani este de 146.328.039,70 lei (fără TVA), adică 174 de milioane de lei cu TVA. Evident că sumele diferă în funcţie de fiecare lot în parte, dar şi lucrările de executat sunt diferite. 

Lotul Slatina are cea mai mare valoare: 11,6 milioane de euro

Dintre cele cinci loturi de lucrări scoase la licitaţie, cea mai mare valoare estimată o are lotul Slatina. Este vorba de lotul 5, pentru care DRDP Craiova pune în joc 47.998.507 lei fără TVA, adică 57 milioane de lei cu TVA (11,6 milioane de euro). Următorul ca valoarea este lotul Râmnicu Vâlcea (lot 4), estimat la 38.722.261,20 lei fără TVA. Adică circa 46 de milioane lei cu TVA (aproape 9,4 milioane de euro).

Lucrările de întreţinere curentă a drumurilor naţionale de pe raza SDN Craiova (lotul 1) sunt pe locul trei ca valoare estimată: 28.900.823,50 lei fără TVA (34.391.980 lei cu TVA, echivalentul a 7 milioane de euro). Ultimele două loturi, Turnu Severin (lotul 2) şi Târgu Jiu (lotul 3) au valori aproape identice, 15.353.088 lei, respectiv 15.353.360 lei (fără TVA). Asta înseamnă 18,2 milioane de lei (3,7 milioane de euro). 

În ceea ce priveşte lucrările care trebuie executate, acestea sunt cele de întreţinere curentă pe tip de vară (mai multe tipuri de plombări, în funcţie de stratul de rulare şi de materialul folosit). La lucrările de la lotul Slatina, spre exemplu, în caietul de sarcini sunt menţionate şi alte tipuri de intervenţii, cum ar fi înlăturarea denivelărilor şi fagaselor (numai prin frezare), colmatarea fisurilor cu mastic bituminos, colmatarea fisurilor şi crăpăturilor cu mixtură asfaltică (pentru crăpături cu deschiderea mai mare de 5 mm), plombări cu mixtură asfaltică, plombări cu beton de ciment, refacerea rosturilor, refaceri de dale cu beton de ciment rutier, tratarea tasărilor locale, tratarea burduşirilor cu piatră brută etc. 

Cine sunt constructorii care se luptă pentru plombarea drumurilor naţionale din Oltenia

Cine sunt constructorii care se luptă pentru întreţinerea curentă a drumurilor naţionale din Oltenia în următorii patru ani? Firme care s-au mai ocupat de drumuri naţionale, cum este Strade Bauunternehmung SRL Craiova, sau care au lucrat la modernizarea unor drumuri judeţene, ca Domarcons SRL (firma care repară şi străzile din Craiova).

Strade Bauunternehmung SRL a reasfaltat anul trecut centura de nord a Craiovei, a finalizat tronsonul II al DJ 552 Craiova – Cetate şi lucrează la modernizarea drumului judeţean 561A, tronsonul Moţăţei – Pleniţa – limita cu judeţul Mehedinţi, şi DJ 561B Padea – Valea Stanciului, ambele urmând să fie gata în acest an. Strade a depus oferte pentru toate cele cinci loturi: Turnu Severin (2), Craiova (1), Târgu Jiu (3), Râmnicu Vâlcea (4) şi Slatina (5). La fel a procedat şi Domarcons SRL, societate care lucrează şi ea la modernizarea DJ 561A, dar tronsonul I Giurgiţa – Moţăţei.

Bătălie mare pentru plombarea drumurilor naţionale din Oltenia. Cine a mai intrat în cursă

În luptă se află şi General Trust Argeş SRL, pentru loturile 1, 3, 4 şi 5, firmă care are deja contracte de aproape 60 de milioane de euro cu DRDP Craiova, pe acordul cadru de întreţinere periodică a drumurilor naţionale din Oltenia. Alţi combatanţi sunt austriecii de la Strabag, care au depus oferte pentru loturile Turnu Severin şi Râmnicu Vâlcea, Saga Infrastructură SRL, care a depus o ofertă pentru lotul Craiova şi una pentru lotul Slatina, şi Route Center Construct SRL, care vrea doar lotul Turnu Severin.

În cursă au mai intra şi firmele Dancor Agro Prodaliment SRL şi T Dancor Romconstruct SRL, care s-au asociat şi au depus o ofertă pentru lotul Slatina, cu Dancor Agro lider, şi oferte pentru loturile 3, 4 şi 1, cu T Dancor Romconstruct ca lider de asociere. În fine, în joc a mai intrat şi Secol România, pentru lotul Târgu Jiu, firmă care a lucrat ultima dată în Dolj la reabilitarea DN 55 Craiova – Bechet. Societatea cu firmă „mamă“ în Italia nu şi-a dus însă contractul până la capăt, el fiind reziliat de DRDP.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS