20.4 C
Craiova
miercuri, 8 mai, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljCum funcționează semafoarele de la Universitate. Timpii se schimbă constant

Cum funcționează semafoarele de la Universitate. Timpii se schimbă constant

S-au schimbat timpii de la semafoare, în intersecţia Bulevardului Carol I cu Calea Bucureşti, dar încă există probleme. Totul pleacă de la faptul că dacă artera Calea București este aglomerată, traficul de pe străzile adiacente va avea mereu de suferit.

Gazeta de Sud a scris, saptămâna trecută, despre problema timpilor mici ai culorii verde, la semafoarele de la Universitate. Marea dificultate pentru şoferi era legată de timpul scăzut al culorii verde la semafoarele dinspre pasajul subteran către Calea Bucureşti şi către Bulvardul Carol I, dar şi dinspre Bulevardul Carol spre Calea Bucureşti sau în faţă, spre pasajul subteran. Culoarea verde ţinea prea puţin, iar şoferii aşteptau exagerat de mult la semafor. Când apărea culoarea verde, abia dacă treceau 4-5 maşini.

Acum, după schimbarea timpilor, problema a fost rezolvată cam pe jumătate. De ce? Pentru că depinde de momentul pe care ai noroc să îl prinzi la semafor, dar și de cât de aglomerat este traficul pe Calea București.

Timpul petru culoarea verde pentru străzile adiacente se schimbă constant

Reprezentanţii Primăriei Craiova ne-au explicat că singura modificare făcută săptămâna trecută a fost aceea că diagrama de funcționare pentru timpii de semaforizare din intersecția de la Universitate s-a mărit de la 120 de secunde la 135 de secunde. Așadar, au fost adăugate 15 secunde care se împart pentru culoarea verde a semafoarelor din intersecția de la Universitate.

În funcție de intensitatea traficului de pe Calea București, considerată arteră principală de softul semafoarelor, șoferii care vin din pasajul subteran sau de pe Bulevardul Carol I vor avea mai mult sau mai puțin timp să traverseze intersecția.

Senzorii dictează durata culorii verde la semafoare

Pe artera Calea București, dar și pe Bulevardul Carol I, sunt montați senzori care înregistrează cât de mare este coada de mașini de pe fiecare dintre aceste străzi, pe ambele sensuri. Chiar dacă Bulevardul Carol I este vizibil foarte aglomerat în fiecare zi, senzorul care înregistrează traficul este montat la doar 100 de metri de locul în care se află semafoarele.

Pe Calea București, însă, fiindcă este arteră principală, senzorul este montat la 150 de metri distanță de semafoare. Așadar, acesta poate înregistra un trafic mai mare, așa că transmite către soft acest lucru. Potrivit reprezentanților primăriei, explicația timpilor diferiți ai culorii verde la semafoarele din această mare intersecție este aceea că dacă pe Calea București coada este mai mică, softul va mări timpii culorii verde de la semafoarele străzilor adiacente. „Se poate prelungi o fază automat de la un ciclu la altul, cu 1-5 secunde, în funcție de traficul de pe artera principala. Iar traficul se ia din buclele inductive“, a menționat, pentru GdS, Primăria Craiova.

De ce se aglomerează Bulevardul Carol I, potrivit primăriei

Pe lângă faptul că Bulevardul Carol I este considerat arteră adiacentă Căii București, reprezentanții primăriei mai spun că există încă un motiv pentru care traficul este foarte aglomerat în această zonă. „Geografia acestei zone nu ajută foarte mult. Strada aceasta se îngustează destul de mult după zona semafoarelor, așa că toate mașinile, indiferent că vor merge în față sau vor face stânga, stau la aceeași coadă până în zona semafoarelor, unde strada se împarte pe mai multe benzi. Acesta este unul dintre motivele pentru care se formează o coadă mare de mașini.

Cum sunt structurate, pe faze, semafoarele din intersecția de la Universitate

Toate semafoarele din intersecția de la Univesitate sunt structurate pe cinci faze. Faza 1 și 2 este reprezentată de benzile de pe sensul de mers dinspre km 0 înainte pe Calea București și stânga spre Carol I. Faza 2 conține benzile principale de pe Calea București, care merg în fața, pe ambele sensuri. Faza 3 se referă la benzile de pe Calea București, de pe sensul dinspre Piața Centrală, atât pentru mașinile care merg în față, cât și pentru cele care virează stânga spre pasajul subteran.

Faza 4 conține benzile care vin din pasajul subteran și de pe lângă acesta și virează stânga pe Calea București, dar și banda care vine din Carol I și virează stânga, tot pe Calea București. Și Faza 5, care se referă la mașinile care vin din pasajul subteran și de pe lângă acesta și merg în față, pe Bulevardul Carol I, dar și la cele care vin de pe Carol I și intră în pasajul subteran sau urcă spre intersecția cu A.I.Cuza. Reprezentanții municipalității spun că vineri, 22 octombrie, de exemplu, se înregistrau următorii timpi: F1: 15 secunde, F2: 47 secunde, F3: 22 secunde, F4: 21 secunde, F5: 23 secunde. Diferența până la 135 de secunde vine din faptul că între secvențe este roșu general la semafoare.

Însă, timpii culorii verde de la aceste semafoare se schimbă constant, în funcție de traficul de pe Calea București. Așadar, într-un fel sau altul, așteptarea mai mare sau mai mică a șoferilor care ajung în fața semafoarele de pe străzile adiacente Căii București ține și de noroc.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS