2.5 C
Craiova
marți, 30 noiembrie, 2021
Știri de ultima orăLocalStrategia de turism a Doljului, elaborată cu 85.000 de euro

Strategia de turism a Doljului, elaborată cu 85.000 de euro

Strategia de turism a Doljului, elaborată cu 85.000 de euro. Consiliul Județean (CJ) Dolj caută o firmă care să elaboreze o strategie de turism a județului pentru perioada 2021-2027.

Serviciile care vor fi contractate sunt parte a proiectului „Dezvoltare strategică şi eficienţă administrativă – Judeţul Dolj“, pentru care Consiliul Județean a obținut finanțare europeană prin Programul Operațional Capacitate Administrativă (POCA). Potrivit anunțului de participare la licitație, obiectul achizitiei îl reprezintă servicii de „Elaborare Strategia de Turism a Judeţului Dolj, pentru perioada 2021 – 2027“, aici incluzând identificarea brandului de judeţ şi elaborarea unui plan de promovare şi de marketing turistic al Doljului.

„Având în vedere atribuţiile Consiliului Judeţean Dolj privind dezvoltarea economico-socială a judeţului, precum şi importanţa existenţei unui document programatic care să asigure cadrul strategic şi de referinţă în domeniul turismului, CJ Dolj întreprinde demersurile necesare pentru elaborarea unei strategii sectoriale pentru turism pentru perioada 2021-2027 şi identificarea brandului de judeţ“.

Strategia de turism a Doljului trebuie să aibă obiective clare

Cu alte cuvinte, firma trebuie să descopere ce personalitate marcantă sau ce bun al Doljului se identifică cel mai mult cu județul. De altfel, în anunțul de participare la licitație se subliniază faptul că strategia de turism a Doljului reprezintă un document strategic şi implică „acţiuni cu un grad mare de complexitate – inventarul actorilor locali, descrierea cadrului strategic, analize diagnostic pentru cunoaşterea detaliată a situaţiei din teritoriu, planificare strategică, prezentarea unei viziuni care să traseze direcţia de dezvoltare“.

Strategia de turism a Doljului, elaborată cu 85.000 de euro
Consiliul Județean Dolj caută o firmă care să elaboreze o strategie de turism a județului pentru perioada 2021-2027

CJ Dolj vrea ca strategia de turism să aibă obiective clare, iar firma să vină și cu măsurile şi proiectele prin care se vor realiza aceste obiective. Consiliul Județean mai cere o listă de proiecte şi chiar o listă de proiecte considerate prioritare, cu implementare, monitorizare şi evaluare. „Strategia va reprezenta un instrument de lucru şi de fundamentare a deciziilor administraţiei publice locale pentru proiectele viitoare ce vor fi finanţate din fonduri proprii şi fonduri nerambursabile“, se arată în anunțul licitației.

Strategia de turism a Doljului, elaborată cu 85.000 de euro. Ce condiții pune CJ Dolj

Valoarea totală estimată a serviciilor solicitate de CJ Dolj este de 354.982,40 lei, adică 85.000 de euro cu TVA. Prețul oferit va fi esențial în alegerea ofertei, dar nu va fi factor decisiv. Consiliul Județean merge pe „cel mai bun raport calitate – preț“, iar componenta financiară reprezintă 80% din ofertă. CJ Dolj va ține cont și de experienţa experţilor cheie, concretizată în numărul de proiecte/contracte similare în care respectivii experţi au avut calitatea propusă în contract (5%), dar și de coordonatorul de echipă (15%). Acesta trebuie să aibă studii superioare certificate prin diplomă de licenţă sau echivalent. Termenul limită pentru primirea ofertelor este data de 29 octombrie.

Strategia de turism a Doljului, elaborată cu 85.000 de euro
Strategia de turism a Doljului, elaborată cu 85.000 de euro

Consiliul Județean a făcut deja un prim pas înainte în ceea ce privește Doljul și obiectivele sale turistice. A lansat în vara anului 2019 aplicaţia mobilă „Discover Dolj“, care cuprinde sute de pagini cu obiectivele turistice și punctele de interes din județ. Aplicația a fost concepută în așa fel încât localnicii și oaspeții să descopere cât mai în detaliu patrimoniul material reprezentat de tradițiile doljenilor, dar și patrimoniul construit al județului Dolj.

Obiective turistice de neratat în Dolj

Printre obiectivele turistice de neratat în Dolj și menționate pe site-ul asimilat aplicației se numără Grădina Botanică, Muzeul de Artă Craiova, Centrul istoric al Craiovei, Piața „Frații Buzești“, Piața „Mihai Viteazul“, Muzeul Olteniei – Secția de Științele Naturii, Muzeul Olteniei – Secția de Istorie – Arheologie, Biserica „Madona Dudu“, Catedrala Mitropolitană „Sf. Dumitru“, Muzeul Olteniei – Secția de Etnografie, Parcul „Nicolae Romanescu“, Grădina Zoologică, Domeniul Coroanei Segarcea, Palatul Marincu – Muzeul de Artă și Etnografie din Calafat, Mănăstirea Maglavit, Portul Cultural Cetate, Rezervația de Bujori sălbatici de la Plenița, iar enumerarea poate continua.

Consiliul Județean Dolj caută o firmă care să elaboreze o strategie de turism a județului pentru perioada 2021-2027. Cula Izvoranu-Geblescu din Brabova și Cula Cernăteștilor din comuna Cernătești, reabilitate cu fonduri europene, ar putea fi incluse în strategia de turism a județului Dolj.
Consiliul Județean Dolj caută o firmă care să elaboreze o strategie de turism a județului pentru perioada 2021-2027. Cula Izvoranu-Geblescu din Brabova și Cula Cernăteștilor din comuna Cernătești, reabilitate cu fonduri europene, ar putea fi incluse în strategia de turism a județului Dolj.

Chiar și Cula Izvoranu-Geblescu din Brabova și Cula Cernăteștilor din comuna Cernătești, reabilitate cu fonduri europene, ar putea fi incluse pe listă și, evident, în strategia de turism a județului Dolj. O strategie care trebuie să se materializeze în proiecte prin care să fie puse în valoare toate aceste obiective din patrimoniul județului, dar să și identifice, iar apoi să promoveze brandul Doljului.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI DE ULTIMA ORĂ

Cupa României / Sepsi Sf. Gheorghe este prima semifinalistă

Sepsi Sf. Gheorghe și-a câștigat locul în semifinalele Cupei...

ȘTIRI GdS