17.8 C
Craiova
joi, 28 martie, 2024
Știri de ultima orăLocalUn autobuz electric s-a „încăpăţânat“ să nu mai plece de pe loc

Un autobuz electric s-a „încăpăţânat“ să nu mai plece de pe loc

Un autobuz electric articulat din cele 16 achiziţionate de Primăria Craiova de la firma poloneză Solaris s-a defectat, ieri, în timp ce se afla în trafic. S-a întâmplat în jurul prânzului, pe strada Amaradia. Până aseară, angajaţii RAT SRL nu reuşiseră să-i dea de cap autobuzului. Vehiculul pornea, dar nu pleca de pe loc.

Un autobuz electric articulat, din cele 15 furnizate recent Craiovei de către firma poloneză Solaris, s-a oprit ieri, brusc, în trafic. Autobuzul circula pe strada Amaradia, spre centru, când a rămas pur şi simplu fără energie în intersecţia cu bulevardul Nicolae Titulescu.

Imaginile cu autobuzul oprit şi cu angajaţi ai RAT SRL urcaţi pe vehicul, pentru a depista cauza defecţiunii, au fost postate imediat pe reţelele de socializare. Şi chiar au stârnit tot felul de comentarii, unele chiar ilare. „Obişnuiţi să fure motorina, poate au furat acum curentul. De asta nu mai porneşte autobuzul“, a fost unul dintre comentarii. 

Contactaţi de GdS în momentul producerii defecţiunii, reprezentanţii RAT Craiova SRL, firma care are în gestiune serviciul de transport public, au precizat că nu se ştie motivul pentru care autobuzul electric s-a oprit brusc. „A rămas dintr-o dată fără energie şi nu a mai pornit. O echipă de la RAT se află în acest moment acolo, pentru a depista cauza. Se verifică fiecare senzor în parte, este o operaţiune complexă şi de durată. Autobuzul are foarte mulți senzori, totul este electronic, iar la cea mai mică problemă sistemul îl blochează automat, chiar şi la o defecțiune minoră“, au precizat reprezentanţii RAT Craiova. 

13 din cele 16 autobuze electrice articulate achiziţionate cu fonduri europene de la firma Solaris au intrat pe traseele RAT Craiova la sfârşitul lunii mai. Alte două autobuze electrice au fost introduse pe traseu în această lună. Solaris mai are de furnizat Craiovei un singur autobuz, din contractul de 76 de milioane de lei semnat în aprilie 2020 cu Solaris Bus &Coach. Acesta prevedea furnizarea a 16 autobuze electrice de 18 metri, la pachet cu 16 staţii de încărcare lentă şi patru staţii de încărcare rapidă. 

Autobuzul electric pornea, dar nu pleca de pe loc

Angajaţii RAT Craiova au căutat ore bune defecţiunea, dar nu au reuşit, până la închiderea ediţiei, să-i dea de cap autobuzului buclucaş. „Autobuzul s-a oprit din mers și s-a blocat. La fața locului s-a deplasat reprezentantul firmei Solaris, care este în legătură directă cu specialiștii de la fabrica din Polonia, pentru a descoperi problema și a o remedia. Încă nu se știe cauza, dar poate fi vorba și de o eroare umană. Vehiculul are un sistem de protecție și siguranță foarte complex“, au transmis şi reprezentanţii Primăriei Craiova. Cert este că de la prânz până aseară echipa RAT nu reuşise să identifice problema. Autobuzul electric pornea, dar nu pleca de pe loc.

„Suntem în legătură permanentă cu reprezentanţii firmei din Polonia, care ne asigură asistenţă. Nu se ştie exact ce s-a întâmplat, sunt mii de senzori care trebuie verificaţi. Autobuzul porneşte, dar nu cuplează și nu pleacă de pe loc. Ni s-a transmis de la firma din Polonia că nu s-au mai confrutat până acum cu aşa ceva“, a precizat, pentru GdS, directorul RAT Craiova, Marcel Tănăsescu. 

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS