37.9 C
Craiova
miercuri, 17 august, 2022
Știri de ultima orăLocalCNAIR dă startul unei noi variante de ocolire a Craiovei

CNAIR dă startul unei noi variante de ocolire a Craiovei

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a lansat procedura de achiziţie publică a contractului de execuţie a celui de-al doilea tronson al Centurii Craiova Sud, Varianta Ocolitoare DN 56 – DN 55 – DN 6. Lucrările sunt estimate la valoarea de 169 de milioane de lei cu TVA, adică 34,7 milioane de euro. Banii vor fi alocaţi de la bugetul de stat.

CNAIR dă startul unei noi variante de ocolire a Craiovei. Este vorba de Centura de ocolire Varianta Sud, care va face legătura între cele trei drumuri naţionale care au ca punct comun municipiul Craiova: DN 56, DN 55 şi DN 6.

După ani de promisiuni şi amânări, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a lansat, zilele trecute, procedura de achiziţie a contractului de execuţie a acestui al doilea tronson al „Centurii de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56 – DN 55 – DN 6“, pentru care bune la bătaie circa 34,7 milioane de euro. Banii vor fi alocaţi de la bugetul de stat, potrivit datelor din anunţul de participare la licitaţie. 

Centura Craiova Sud II va pleca de la kilometrul 3 al DN 56 Craiova – Calafat, va intersecta calea ferată Craiova – Calafat, apoi DN 55 Craiova – Bechet, va trece pe sub linia CF Bucureşti – Timişoara şi se va lega de giratoriul de pe DN 6 Bucuresti – Craiova – Timisoara, la Cârcea. De aici pleacă cealaltă variantă de ocolire a Craiovei finalizată în decembrie 2016, care ajunge până în DN 65 Craiova – Piteşti şi închide, practic, inelul de centură al municipiului. „În momentul de faţă traficul de autovehicule din zona Calafat, Bechet şi Drobeta Turnu Severin înspre Caracal – Alexandria – Bucureşti se desfăşoară prin municipiul Craiova, ceea ce duce la o aglomerare a oraşului“, se arată în anunţul postat în SEAP. 

CNAIR dă startul unei noi variante de ocolire a Craiovei. Se cere o garanție a lucrărilor între cinci și opt ani

Contractul de execuţie lucrări pentru obiectivul „Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56 – DN 55 – DN 6“ are o valoare estimată de 142.225.940 de lei fără TVA, adică 169.248.868 de lei cu TVA. El va fi atribuit firmei care va veni cu oferta cu cel mai bun raport calitate – preţ, unde componenta financiară (cel mai mic preţ) va conta în procent de 85%.

Pentru restul se va ţine cont de perioada de garanţie a lucrărilor, care trebuie să fie de minimum 60 de luni. Punctaj maxim va primi firma care va oferi o garanţie cuprinsă între 7 şi 8 ani. Orice ofertă cu o garanţie a lucrărilor mai mică de 5 ani va fi declarată neconformă, se precizează în anunţul Companiei. Ofertele sunt aşteptate până la data de 29 martie. 

Cum va arăta noua variantă de ocolire a Craiovei

Centura de ocolire Varianta Sud II va avea aproape zece kilometri și va traversa teritoriul administrativ al comunelor doljene Podari, Malu Mare şi Cârcea. Varianta Ocolitoare se desprinde din DN 56, la km 2+950 – printr-un sens giratoriu, traversează linia CF neelectrificată Craiova – Calafat cu un pasaj suprateran, apoi continuă paralel cu digul de apărare al Jiului, pe care îl va traversa cu un pod la km 1+929. La km 4+100 se prevede un sens giratoriu, la intersecţia cu DN 55, iar la km 8+908 un pasaj subteran pentru traversarea liniei electrificate CF Bucureşti – Timişoara. Traseul centurii ocolitoare Craiova Sud se termină la km 9+889, chiar la intersecţia cu sensul giratoriu de pe DN 6 (la Cârcea). Aici ar fi nevoie doar de o bretea de acces în punctul care leagă acum DN 6 de DN 65, prin Centura Craiova Sud I.

CNAIR a lansat licitaţia pentru execuţia Centurii de ocolire Craiova, Varianta Sud DN 56 - DN 55 - DN 6. Drumul va face legătura între aceste trei drumuri naţionale, fără a mai permite autovehiculelor să ajungă în Craiova.
CNAIR a lansat licitaţia pentru execuţia Centurii de ocolire Craiova, Varianta Sud DN 56 – DN 55 – DN 6. Drumul va face legătura între aceste trei drumuri naţionale, fără a mai permite autovehiculelor să ajungă în Craiova.

Asta apare în documentul aprobat de guvern în aprilie 2019, când au fost stabiliţi noii indicatori tehnico-economici ai investiției. Noua sumă era aproape dublă față de cea inițială, de care se pomenea în 2015. În urmă cu doi ani s-a stabilit că pentru continuarea centurii de ocolire prin sud a municipiului Craiova, pornind de la kilometrul 3 al DN 56 Craiova – Calafat, ar fi nevoie de 199,6 milioane de lei. Din aceşti bani, partea de construcții + montaj era de 164 de milioane de lei. Cam cât este acum suma estimată pentru realizarea lucrărilor. 

CNAIR dă startul unei noi variante de ocolire a Craiovei. Se începe cu exproprierile

Până să lanseze procedura de achiziţie a contractului de execuţie a Centurii de ocolire a Craiovei – Varianta Sud II, CNAIR a demarat licitaţia privind realizarea documentațiilor cadastrale și a rapoartelor de evaluare în vederea exproprierilor. Din studiul aprobat în 2019 a reieșit că suprafaţa estimată a fi expropriată este de 43,57 ha, faţă de estimările iniţiale de 25,11 ha. Asta „datorită relocării traseului pentru evitarea demolărilor şi a zonelor mlăştinoase şi extinderea fâşiei de lucru a parapetelui de siguranţă“, după cum se menționa în raportul de aprobare a noilor indicatori ai investiției.

În anunțul de participare pentru serviciile de întocmire a documentațiilor cadastrale se precizează că „printr-un Studiu de Fezabilitate aprobat în 2020 au fost identificate un numar estimativ de 611 imobile afectate de coridorul de expropriere pentru realizarea lucrării de utilitate publică «Centura de ocolire Craiova – varianta Sud DN 56 – DN 55 – DN 6»“. Imobilele se află în proprietate privată și publică și aparțin de comunele Podari, Malu Mare și Cârcea. 

CNAIR a stabilit un interval minim și maxim al contractului, cuprins între 378.820 de lei și 568.230 de lei fără TVA. 378.820 de lei reprezintă valoarea estimată pentru 611 imobile (611 imobile x 620 lei/imobil), iar 568.230 de lei valoarea estimată pentru 916 imobile. Ofertele s-au primit până la data de 1 februarie, iar în cursă au intrat două firme din Bucureşti: Geoagri Cadastru SRL şi Danovcad SRL. Ofertele celor două societăţi se află acum în evaluare.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS