Acasă Local Dolj Administratorii care s-au şcolit vor fi atestaţi de primărie

Administratorii care s-au şcolit vor fi atestaţi de primărie

-

Primii administratori de condominii care s-au şcolit conform prevederilor noii legi a asociaţiilor de proprietari vor fi atestaţi de primărie.

După apariţia Legii 196/2019, administratorii de la asociaţiile de proprietari sunt obligaţi să-şi completeze studiile profesionale în domeniu. Conform standardului ocupaţional pentru ocupaţia de administrator este necesar un program de educaţie şi formare profesională cu o durată totală de 720 de ore.

Sunt necesare 240 de ore de teorie şi 480 de practică. Primăria Craiova le-a solicitat celor peste 400 de administratori de la asociaţiile de proprietari să prezinte certificatele de calificare profesională, dacă vor să-şi continue activitatea în domeniu.

Cu alte cuvinte, administratorii care dețin în prezent certificate de calificare pentru ocupația de administrator imobile potrivit standardului ocupațional vechi, pot să îți desfăşoare activitatea şi după data de 01.01.2021. Ei trebuie să resusțină cursul de calificare în conformitate cu noul standard ocupațional.

Atestare după şcolarizare

După ce fac dovada susţinerii cursului, administratorii primesc de la primărie atestatul. Atestatul menționat anterior se emite în baza următoarelor documente:

-certificatul de calificare profesională pentru ocupaţia de administrator de condominii, conform prevederilor art. 2 lit. f) din lege;

-cazierul judiciar care să ateste că nu a suferit nici o condamnare;

-cazierul fiscal.

22 de administratori, atestaţi

În Craiova, până la acest moment s-au recalificat 22 de administratori. Atestatul este valabil 4 ani de la data emiterii. Acesta poate fi reînnoit în aceleaşi condiții în care a fost emis. Expirarea, suspendarea sau retragerea atestatului determină automat imposibilitatea exercitării activității de administrare a condominiilor

ȘTIRI VIDEO GdS

Anunț lansare proiect „Îmbunătățirea nivelului de cunoștințe pentru angajații din România”

Proiectul „Imbunătăţirea nivelului de cunoştinte pentru angajaţii din România” cod MySMIS 128288 se adresează companiilor şi angajaţilor lor din judetele Dolj, Olt si Mehedinti, pe care îi va avea în centrul atenţiei în perioada 1 Nov. 2019 – 30 Apr. 2021.