Acasă Local Dolj Traficul infernal din Balș și Filiași, fluidizat cu semafoare inteligente

Traficul infernal din Balș și Filiași, fluidizat cu semafoare inteligente

-

Pentru șoferii care circulă pe DN 65 Craiova – Pitești, traversarea orașului Balș pe timp de zi reprezintă un adevărat coșmar, din cauza traficului infernal (Foto: arhiva GdS)

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a scos la licitație, prin procedură simplificată, execuția unui sistem de semaforizare a trecerilor de pietoni de pe raza localităților Balș (DN 65) și Filiași (DN 6), pentru care alocă peste trei milioane de lei. Cele două orașe sunt traversate zilnic de peste 11.000 de autovehicule, conform recensămintelor de trafic realizate de Centrul de Studii Tehnice Rutiere şi Informatică (CESTRIN), iar o semaforizare inteligentă ar rezolva problema traficului infernal. Orașul Balș a devenit deja celebru pentru circulația bară la bară de care șoferii au parte pe timp de zi.

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a găsit soluția pentru a descongestiona traficul de pe DN 65 Craiova – Pitești și DN 6 Craiova – Timișoara, mai exact de pe raza localităților Balș (Olt), respectiv Filiași (Dolj). Două orașe care sunt traversate zilnic de peste 11.000 de autovehicule, potrivit CESTRIN, și care reprezintă un adevărat coșmar pentru șoferi, nevoiți să circule pe aici de cele mai multe ori bară la bară. Balșul este deja celebru pentru traficul infernal oferit pe timpul zilei, orașul devenind, mai nou, și subiect de glume din această cauză. Motivul pentru aglomerația rutieră de pe raza celor două localități ar fi „numărul mare de pietoni care traversează drumul întrerupând libera circulație“, după cum se menționează în proiectul tehnic întocmit anterior, așa că soluția dată de proiectant și acceptată de CNAIR a fost cea cu semaforizarea inteligentă a trecerilor de pietoni din Balș (12 la număr) și Filiași (10).

Potrivit proiectului, funcționarea acestui sistem de semaforizare este adaptată traficului rutier și cererii de către pietoni – „verde tot timpul“, pe baza detectorilor intruzivi și nonintruzivi care vor adapta timpii de semaforizare la condițiile de trafic, luând în calcul parametri ca lungimea cozilor de așteptare, viteza, fluxul de vehicule, detecția, cererea, interspațiul de timp între vehicule etc. Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a lansat licitația pentru execuția sistemului de semaforizare inteligentă la trecerile de pietoni de pe DN 65 și DN 6, de pe raza localităților Balș și Filiași, la sfârșitul lunii iunie, ofertele primite fiind în prezent în etapa de evaluare tehnică. „Noi sperăm ca evaluarea să decurgă repede și contractele să fie atribuite până la sfârșitul lunii viitoare“, susțin reprezentanți ai Companiei.

Valoarea estimată a lucrărilor: 3,3 milioane de lei

Lucrările au fost împărțite în două loturi și presupun montarea stâlpilor, poziționarea instalațiilor electrice (lucrări în partea carosabilă și trotuar, forări pe orizontală), pozarea tuburilor de protecție a instalațiilor de semaforizare (în parte carosabilă și trotuar), pozarea cablurilor electrice ale instalațiilor de semaforizare, conexiunea echipamentelor specifice instalațiilor de semaforizare și montarea acestora. Valoarea totală estimată a celor două loturi de lucrări este de 2.803.874 de lei, fără TVA, adică 3.336.610 lei. Sistemul de semaforizare din Balș a fost estimat la valoarea de 1.325.564 de lei, fără TVA, iar cel de pe raza localității Filiași la 1.478.310 lei (fără TVA).
Conform proiectului tehnic, la Filiași sunt probleme nu doar cu pietonii care traversează drumul, ci și cu mașinile parcate neregulamentar pe prima bandă de circulație. „Numărul de parcări legale, dar și ilegale existente pe artera principală care tranzitează localitatea Filiași, respectiv DN 6, ținând cont de faptul că avem două benzi de circulație, face ca autovehiculele parcate pe prima bandă să îngreuneze fluidizarea plutonului, să reducă gradul de vizibilitate (unele sunt parcate în apropierea trecerilor de pietoni), conducând la blocaje și congestie în trafic“, se specifică în document.

ȘTIRI VIDEO GdS