10.9 C
Craiova
vineri, 26 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljCe boacăne au mai făcut „asfaltatorii“ din Craiova

Ce boacăne au mai făcut „asfaltatorii“ din Craiova

Constructorii care se ocupă de asfaltarea străzilor din Craiova, în baza acordului cadru de reparare a drumurilor, aleilor, parcărilor și trotuarelor din oraș, fac ce fac și își dau în petic. Craiovenii care locuiesc în zona de case de pe strada Înfrățirii, drum pe care s-a turnat recet un nou covor asfaltic, s-au trezit că au o problemă atunci când intră cu mașinile în curte, din cauza bordurilor prea înalte. Sesizarea a venit chiar din partea unui localnic, care suține că nu a reușit să-i convingă pe muncitorii care au asfaltat strada că bordurile din dreptul căilor de acces spre locuințe trebuie montate cu mult mai jos decât celelalte, pentru a permite ușor trecerea autovehiculelor.
„Nu știu cum se fac aceste asfaltări în Craiova, dar parcă uneori se lucrează fără cap. S-au montat bordurile, dar nu s-a ținut cont de intrările în locuințe. Și eu și vecinii mei de pe strada Înfrățirii ne-am trezit la poartă cu niște borduri de zece centimetri, de abia intri cu mașina în curte. E bine că s-a asfaltat strada, că era printre cele mai distruse din oraș, dar chiar nu se lucrează după vreun proiect, fiecare face cum îl taie capul? Spre capătul străzii au pus bordurile ceva mai jos, dar la mine și la câțiva vecini le-au lăsat așa. Când i-am întrebat pe cei care lucrau, mi-au zis că vin ei după ce termină cu strada și fac o rampă la fiecare intrare. Nu cred că se mai întorc pentru asta, și oricum nu ar da bine așa, ar părea chiar lucru făcut de mântuială. Nu era mai bine să fi montat de la început bordurile așa cum trebuie, adică să asigure o intrare lină spre fiecare locuință? Dacă tot se lucrează pe banii noștri, măcar să se facă un lucru bun“, ne-a transmis Dan Vasilescu.

„Sari“ bordura cu mașina ca să intri în curte

Problema sesizată de acesta se poate remarca ușor de cum ajungi pe strada Înfrățirii. Bordurile care delimitează partea carosabilă de trotuare sunt destul de înalte și rămân aproape la fel și în dreptul locuințelor. Constructorii au încercat să se coboare mai mult cu ele, dar mișcarea nu le-a reușit în totalitate, iar ca să intri în curte cu mașina tot trebuie să „sari“ bordura. După ce au „rezolvat“ cu asfaltarea de pe Înfrățirii, muncitorii s-au mutat pe strada vecină, Anul 1948. Aici a fost răzuit asfaltul vechi și au fost scoase bordurile, însă acestea au rămas pe loc. Unele au fost strânse la marginea drumului și semnalate cu balize, altele au fost lăsate în fața porților. Asta deși normativele în materie de construcții spun că firma care lucrează pe o stradă are obligația de a evacua din șantier resturile rezultate.
Aceștia nu ar fi singurii craioveni nemulțumiți de modul în care se repară străzile din oraș. Alt cititor GdS ne-a semnalat faptul că pe mai multe străzi din cartierul Craiovița Nouă, asfaltate recent, muncitorii au revenit și au spart asfaltul în jurul gurilor de canalizare și de gaze. Acesta susține că a înțeles că așa se procedează în prezent cu străzile unde se fac ulterior ridicările la cote, „deși acum zece ani nu se proceda deloc așa și parcă lucrările rezistau mai mult“, dar nu înțelege de ce nu sunt semnalizate gropile rezultate. „Veniți în Craiovița, pe străzile Craiovești, Micșunele, unde s-a asfaltat. Acum s-a spart din nou asfaltul, iar strada a fost lăsată așa. Sunt gropi din loc în loc, dar problema este că nu sunt semnalizate, iar noaptea riști să dai în ele cu mașina“, ne-a transmis respectivul cititor.

Strada Honore de Balzac, trotuare impracticabile

Tot un cititor GdS ne-a sesizat și în legătură cu trotuarele străzii Honore de Balzac, care au devenit impracticabile, obligând copiii care se duc sau vin de la școală să circule pe stradă. „Vă atașez poze cu trotuarul străzii Balzac din Craiova, stradă care duce spre Școala nr. 22, iar copiii trebuie să facă slalom printre mașini, pentru că trotuarul este impracticabil“, ne-a scris Ionuț Diaconu. GdS a mai prezentat felul în care arată strada Honore de Balzac, pornind de la nemulțumirile celor care locuiesc aici și care se întrebau cum de a fost sărit de la asfaltare acest drum de doar 90 de metri, în condițiile în care toate străzile din împrejurimi au fost asfaltate. „Oare are cineva cap în primărie ca să gândească? În zona Parcului Pușkin s-au asfaltat de curând toate străzile din împrejurimi. A rămas numai strada Balzac, care este plină de gropi, iar când plouă se pot plimba rațele prin bălți“, ne spunea Nicu Petrescu.
De data asta nu strada ar fi problema, ci trotuarele. Într-adevăr, acestea sunt aproape distruse, motiv pentru care ele sunt și evitate de trecători. Mai mult, prin anumite zone nici nu se mai poate circula pe trotuar. Luni, părinții care își luau copiii de la școală sau cei care îi duceau mergeau pe partea carosabilă, printre gropi și bălțile formate de la ploile căzute weekendul trecut. Strada Honore de Balzac apare pe lista întocmită de Primăria Craiova cu străzile care ar urma să fie modernizate, dar începând din anul 2018, în baza unui acord cadru pe investiții în valoare de peste 80 de milioane de lei, care a fost scos de câteva luni la licitație.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS