Acasă Local Dolj Italienii și grecii au lăsat de izbeliște două drumuri din Dolj

Italienii și grecii au lăsat de izbeliște două drumuri din Dolj

-

Două dintre cele mai importante drumuri din Dolj, DN 55 Craiova – Bechet și DN 56 Craiova – Calafat (tronsonul începând de la Galicea Mare), ridică mari probleme legate de finalizarea lucrărilor de reabilitare. Pe DN 55, unde lucrează italienii de la SECOL, constructorul este așteptat de mai bine de două luni să demareze reabilitarea și consolidarea podului de la Malu Mare, care ar fi trebuit finalizate la data de 30 septembrie, în timp ce grecii de la Mochlos SA, care ar fi trebuit să termine în octombrie tronsonul Galicea Mare – Calafat, și-au luat de ceva timp tălpășița, motivând că nu mai au bani de lucrări. Potrivit DRDP Craiova, care are în administrare cele două drumuri, italienilor li se vor aplica penalități de întârziere, iar grecilor li se va rezilia contractul, lucrările rămase de executat pe DN 56 urmând să fie scoase la licitație.

Două drumuri naționale importante din județul Dolj, DN 55 Craiova – Bechet și DN 56 Craiova – Calafat (tronsonul începând de la Galicea Mare), la care sunt în derulare contracte pentru reabilitare în valoare de peste 160 de milioane de lei, prezintă întârzieri în ceea ce privește finalizarea lucrărilor. Dacă la DN 55 constructorul tergiversează unele lucrări, la tronsonul doi al DN 56 constructorul a părăsit de ceva timp șantierul, lucrările fiind executate în proporţie de 70%. Să le luăm pe rând.
De obiectivul „Consolidare şi amenajare scurgere ape DN 55 km 4+400 – km 71 +100“, în valoare de 67,4 milioane de lei (fără TVA), se ocupă de câțiva ani italienii de la SECOL (Societa Edile Costruzioni e Lavori SA). În ultimul timp însă, la acest drum se „lucrează“ mai mult pe promisiuni. Administratorul drumului, Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri (DRDP) Craiova, nemulțumit de stadiul și ritmul lucrărilor de pe DN 55, a trecut la notificări, constructorul primind încă de luna trecută un ultimatum în legătură cu podul de la Malu Mare, unde reabilitarea și consolidarea au întâziat foarte mult. Conform programului de execuţie pentru anul 2017, lucrările la „Pod km 11+552 peste pârâul Valea Ilenei, în localitatea Malu Mare“ trebuia începute în aprilie 2017 și finalizate pe 30 septembrie, dar italienii nu s-au apucat nici până acum de lucru. Mai întâi au cerut un răgaz de o lună, apoi încă o lună pentru finalizarea unei noi expertize tehnice a podului, după care s-a vorbit de luna iulie ca termen de începere a lucrărilor.
Totul a rămas însă la stadiul de vorbe. Și de promisiuni, pentru că la somațiile DRDP italienii de la SECOL răspundeau cu precizarea că se află încă în termen cu lucrările și că ele vor demara în scurt timp. „Am primit promisiuni din partea constructorului că de luni (31 iulie, n.r.) se va apuca de lucru la pod și că îl va termina până la toamnă. Ar fi bine să se țină și de cuvânt, pentru că vom trece la penalizări“, spunea, în urmă cu două săptămâni, directorul DRDP Craiova, Bogdan Bratu.

Șoferii, tot mai nemulțumiți de lucrările de pe DN 55

De la ultima promisiune a mai trecut o săptămână, dar situația a rămas la fel. Luni, 7 august, constructorul nu se apucase încă de reabilitarea podului de la Malu Mare, iar DRDP aștepta, ieri, un punct de vedere de la firma SECOL. „Am înțeles că s-ar apuca de lucru în aceste zile, dar nu mai cred nimic până nu văd. În această după-amiază (marți, n.r.) o să avem o nouă discuție cu ei. Firma spune că se află în termen, dar, din punctul meu de vedere, e clar că nu mai are cum să se încadreze până la data de 30 septembrie cu finalizarea podului. O să lucreze pe penalități, conform contractului“, a precizat ieri-dimineață, pentru GdS, directorul Bogdan Bratu.
Modul cum arată în prezent drumul Craiova – Bechet creează nemulțumiri și în rândul șoferilor. „De lunea trecută și până în acest moment, nu a venit nimeni pentru a începe vreo lucrare la podul de la Malu Mare. Mai mult, am semnalat DRDP Craiova că drumul are niște inconveniente create de noua lucrare, și anume marcaj inexistent, afectând siguranța circulației, și situație neunitară a intrărilor din DN 55 pe străzile adiacente din comuna Malu Mare. Firma SECOL a ridicat foarte mult nivelul asfaltului, cu aproximativ 15 centimetri, iar când se dorește intrarea pe străzile adiacente mașinile au mari probleme. O altă problemă este la podul de la Făcăi, unde, la fel ca și la podul de la Malu Mare, stratul final de uzură se termină la aproximativ 50 de metri de intrările de pe pod, în așa fel încât suntem nevoiți să ne distrugem suspensiile mașinii de fiecare dată când trecem peste denivelările create“, este mesajul primit de la un cititor GdS.
„Din octombrie 2016 se circulă cu restricții pe podul de la Malu Mare, iar vinerea este un calvar să treci pe aici, pentru că se formează cozi de sute de metri pe sensul de mers spre Bechet. Și tot drumul este cu denivelări, nu doar la podul de la Făcăi sau la podul de la Malu Mare, pentru că așa s-a lucrat, pe porțiuni”, a precizat un șofer care aștepta, luni, să traverseze podul de la Malu Mare. Dacă aici nu au apărut încă muncitorii, câțiva lucrau zilele trecute la un alt pod de pe DN 55, cel aflat în satul Secui.

DRDP susține că va rezilia contractul cu Mochlos

În ceea ce privește celălalt drum național din Dolj, DN 56, aici au apărut probleme la tronsonul dintre Galicea Mare și Calafat, un sector de 33,8 kilometri adjudecat în august 2012 de grecii de la Mochlos SA, contractul de reabilitare având o valoare de 81.947.643 de lei (fără TVA). Lucrările ar fi trebuit finalizate în 24 de luni, însă, ulterior, perioada a fost actualizată, ajungându-se la 37,5 luni. Dar și așa au existat probleme din cauza „blocajelor financiare cauzate de situația bancară și financiară din Grecia“, după cum a motivat mereu Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), beneficiara lucrărilor. Conform ultimelor date din fișa de proiect, lucrările de reabilitare a acestui tronson ar fi executate în proporție de 70-75%, ultimul termen estimat de finalizare a lor fiind octombrie 2017. Numai că grecii, penalizați de CNAIR pentru întârzierea lucrărilor, au dat bir cu fugiții.
De luna trecută, constructorul a dispărut de pe șantier, lucru care l-a surprins la acea vreme pe directorul DRDP Craiova, Bogdan Bratu. Aflat în vizită pe șantierul de pe DN 56, acesta a aflat de la reprezentanții Mochlos SA că firma nu mai are bani pentru continuarea lucrărilor și că intenționează să contracteze un împrumut bancar (firma de construcții este obligată să cheltuiască din banii proprii, apoi decontează cheltuielile, nu primește fondurile înainte). DRDP a ales însă varianta rezilierii contractului cu Mochlos și scoaterii la licitație a lucrărilor rămase de executat, potrivit directorului Bogdan Bratu. „Am purtat o discuție cu juriștii Direcției și am decis să alegem varianta rezilierii contractului cu grecii. Nu mai putem sta după ei. Noi le-am decontat lucrările executate, era treaba lor să facă rost de bani pentru continuarea lor. O să demarăm o nouă licitație pentru lucrările care au mai rămas și sper să găsim o firmă serioasă, care să le ducă la bun sfârșit“, a precizat Bogdan Bratu. Acesta a adăugat că la drumul Galicea Mare – Calafat mai este mult de lucru.

Va începe asfaltarea DN 55A Calafat – Bechet

Directorul DRDP Craiova, Bogdan Bratu, a dezvăluit că zilele viitoare se va da ordinul de începere a lucrărilor de reabilitare a DN 55A Calafat – Bechet. Drumul este unul secundar, are o lungime de 94 de kilometri și se află în administrarea DRDP Craiova (92 km) și a municipiului Calafat (2 km). „Va începe și asfaltarea DN 55A Calafat – Bechet, o investiție a DRDP Craiova“, a precizat Bratu.

Sens giratoriu pe DN 65, după Aeroportul Craiova

Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri a găsit o soluție privind amenajarea unui sens giratoriu pe DN 65, în zona Aeroportului Internațional Craiova, având în vedere afluxul de călători înregistrat aici. După ce a afirmat, săptămâna trecută, că nu se poate realiza un sens giratoriu în dreptul aeroportului, ci doar o trecere de pietoni, directorul DRDP Craiova a venit, ieri, cu noi precizări. „Se va amenaja până la urmă un sens giratoriu la Aeroport, dar nu în dreptul lui, pentru că era nevoie de exproprieri, ci la circa 200 de metri mai în față, spre București“, a dezvăluit Bogdan Bratu.

ȘTIRI VIDEO GdS