9.5 C
Craiova
sâmbătă, 27 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljDispută pe o avarie între CAO și un abonat

Dispută pe o avarie între CAO și un abonat

Emil Iuga este intrigat de modul în care l-au tratat angajații CAO (foto: Lucian Anghel)
Emil Iuga este intrigat de modul în care l-au tratat angajații CAO (foto: Lucian Anghel)

Pierderile de apă care se regăsesc ulterior în facturile craiovenilor au ajuns mărul discordiei între furnizor, Compania de Apă Oltenia, și abonați.

Emil Iorga este un craiovean care de la un consum lunar de cinci – șase metri cubi de apă s-a trezit, în ultimele două luni, cu un consum de 20 de metri cubi. Acesta a observat un salt al consumului de apă și a început să-și verifice instalația proprie, până a ajuns la căminul de la poartă, în care se găsesc racordurile și apometrul care măsoară consumul individual. După ce a închis toate sursele de apă din propria gospodărie, abonatul CAO a văzut că apometrul tot înregistrează consum. În plus, căminul unde este instalat branșamentul era plin cu apă. „Eu plăteam câte cinci, șase metri cubi de apă. În ultimele luni, am constatat că avem un consum de 18 – 20 de meri cubi. Am crezut că este un consum mai mare, că am mai udat florile. Am oprit toată apa în casă și am urmărit apometrul din căminul de la poartă. Acesta se învârtea. Pe 14 octombrie 2016, prin cererea scrisă nr. 11.241 am sesizat în scris Compania de Apă Oltenia că apometrul din căminul de pe trotuar se învârtește, deși nu am pierderi de apă în casă, apa în casă fiind oprită. Pe 17 septembrie, a venit un angajat CAO care a făcut verificări și a constatat că nu sunt pierderi în gospodărie și a spus că va face un referat pentru remedierea situației. Am dat de atunci la Companie zeci de telefoane și nu a mai venit nimeni. Eu cred că de la acea mufă de ieșire din cămin sunt pierderi pentru că nu este etanșată corect. Au venit azi de dimineață (1.11.2016) șase angajați de la CAO, s-au uitat și au spus că vor veni în zilele următoare să sape aici, lângă gard, ca să vadă clar de unde este problema. Repet, la ultimele facturi am plătit sume foarte mari, deși suntem doar două persoane. Suntem furați de Compania de Apă Oltenia, pentru că nu este un caz singular, este chiar hoție pe față prin tergiversarea intervențiilor“, spune craioveanul Emil Iorga, proprietarul unui imobil situat pe strada Bucovățului.

Avaria este în curtea proprietarului

Căminul unde este instalat apometru este plin cu apă (Foto: Lucian Anghel)
Căminul unde este instalat apometru este plin cu apă (Foto: Lucian Anghel)

La rândul lor, reprezen­tanții furnizorului de apă pasează problema în curtea abonatului. „O echipă de muncitori, împreună cu un specialist, s-a deplasat la această adresă și a constatat o pierdere însemnată de apă. S-a făcut adresă către Direcția Tehnică și a fost trimisă o echipă de detecție care a descoperit că pierderea nu este la echipamentele Companiei și că este pe domeniul privat, adică la echipamentele abonatului și pe proprietatea acestuia. Vom face un răspuns scris acestui abonat, prin care îl anunțăm că este sarcina lui să-și verifice rețeaua interioară de apă“, a explicat Gheorghe Albăstroiu, șef Serviciu MAC din cadrul CAO.
Craiovenii trebuie să știe că regulile dintre CAO și abonați sunt cele stabilite în contractul încheiat între cele două părți. „Contractul stabileşte relaţiile dintre utilizator şi operator la punctul de delimitare între reţeaua interioară a utilizatorului aflată pe proprietatea acestuia şi reţeaua publică situată pe domeniul public care este constituită de contorul de branşament pentru sistemul de alimentare cu apă, respectiv căminul de racord pentru sistemul de canalizare“, se arată în art. 2 al contractului-cadru de furnizare a serviciului de alimentare cu apă și canalizare. Tot în acest contract se arată că punctul de delimitare între operator şi utilizator este căminul de apometru, pentru alimentarea cu apă, şi căminul de racord, pentru preluarea la canalizare. Prin urmare orice avarie înregistrată la rețeaua de apă, de la limita apometrului, cade în sarcina proprietarului, în speță abonatul CAO, iar furnizorul răspunde doar pentru avariile care se produc până în apometrul destinat înregistrării consumului.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS