10.9 C
Craiova
vineri, 26 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljBariera Vâlcii - mocirlă multă, puțină muncă

Bariera Vâlcii – mocirlă multă, puțină muncă

2014, 2015, anii s-au scurs și lucrările la rețeaua de canalizare și asfaltare din Bariera Vâlcii nu se mai termină, deși șantierul ar fi trebuit să se închidă încă de anul trecut, dacă ar fi să judecăm după promisiunile autorităților. Strada Bariera Vâlcii este una dintre principalele căi de acces în orașul Craiova dinspre Centura de Nord a orașului, lucrările de reabilitare trenează aici de ani buni, iar circulația este deviată pe străzile Toamnei, Parângului, Rozelor, până în Aleea I Bariera Vâlcii. Toate pe nervii locuitorilor din această parte a orașului, dar și ai șoferilor care își rup zilnic autoturismele prin hârtoapele străzilor pe care trebuie să ocolească atunci când intră sau ies din oraș prin această zonă. Autoritățile au dat un ultimatum constructorului Teldrum SA să termine lucrările în cinci săptămâni.

Dacă vrei să înaintezi pe strada Bariera Vâlcii, cum vii dinspre bulevardul Dacia (Brazda lui Novac), te oprești într-un crater adânc de câțiva metri. Asta după ce treci prin mocirla care se revarsă pe toată suprafața carosabilului și nu rămâi blocat în pământul galben, așezat de constructor fie pe carosabil, fie pe trotuar, chiar și pe porțiunea de asfalt turnat anul trecut. Aici, două utilaje se mișcă lent în jurul craterului, un canal săpat chiar pe mijlocul străzii pentru a fi introdusă rețeaua de canalizare, iar patru-cinci muncitori încearcă să fixeze un tub pentru canalizare. În rest, nici urmă de muncitori, nici o forfotă de șantier. Asta în ciuda faptului că, în ședința de consiliu local de săptămâna trecută, viceprimarul Dan Dașoveanu spunea: „De luni (ieri – n.r.) se începe lucrul pe Bariera Vâlcii. În cinci săptămâni avem promisiunea că se va încheia această lucrare“. Nu este prima dată când municipalitatea dă un ultimatum constructorului, care a și fost amendat în câteva rânduri de Biroul Poliției Rutiere pentru deficiențele din șantierul de pe strada Bariera Vâlcii.

Strada Bariera Vâlcii, plină de mocirlă (Foto: Traian Mitrache)
Strada Bariera Vâlcii, plină de mocirlă
(Foto: Traian Mitrache)

Dacă mergi pe jos, nu ai decât să te strecori pe trotuar, printre mașinile parcate, și să-ți continui drumul, sau mergi direct prin nămolul și bălțile care se întind, pe alocuri, dintr-o parte în alta a drumului. „Mergem ca porcii, vai de lume! Cred că se lucrează de peste doi ani la strada asta și nu mai termină“, a spus Victor Păuna, locuitor din Bariera Vâlcii. Craiovenii care stau în zonă sunt disperați de situația care durează de câțiva ani și necăjiți din cauză că autoritățile îi ignoră. „Se circulă greu, că suntem la țară aici, nu suntem în Craiova. Bariera Vâlcii este pentru ei o stradă oarecare – deși este o poartă de intrare în municipiu – și arată ca în mediul rural. Ne intrigă modul în care s-a lucrat și se lucrează, fără nici un fel de respect față de cetățenii care au votat conducerea acestui oraș cu multă speranță și am rămas cu speranța. Lucrările sunt de peste doi ani. Acum spun că lucrările se termină până la Paște …, dar nu știu care Paște. Preocuparea conducerii administrative și politice din orașul nostru este exact ca acest drum, nămolită“, a spus Valentino Amzolini, localnic din Bariera Vâlcii.

Și-au rupt mașinile pe străzile ocolitoare

Dacă ajungi aici cu mașina, înjuri și faci cale întoarsă, căutând altă stradă ca să ieși. Asta li se întâmplă mai ales conducătorilor auto care nu sunt din zonă. Calvarul este mult mai mare dacă intri pe strada Bariera Vâlcii dinspre sensul giratoriu, din Centura de Nord a orașului. Ajungi în buza aceluiași crater și ești nevoit să faci dreapta pe strada Rozelor și de aici pe Aleea I Bariera Vâlcii sau stânga, pe strada Parângului. Ca o ironie, pe trotuar tronează un panou care indică „Downtown“. Până și autobuzul de pe traseul RAT întoarce și ocolește zona pe străduțele adiacente. Ca un făcut, la intrarea pe fiecare dintre aceste străzi „tronează“ două gropi în asfaltul vechi și ros de atâta trafic. Șoferii opresc brusc, înjură, claxonează și își continuă drumul, fiindcă nu au de ales. „Se circulă foarte, foarte rău. Constructorul și autoritățile nu-și fac treaba. Când a fost cald și frumos nu au lucrat, când au venit ploile au plecat. Stăm așa de doi ani și nu cred că se va termina curând, dacă ne luăm după ritmul în care se lucrează“, a declarat Florin Cioc, conducător auto. Este greu de imaginat cum arată cele două străzi. Una mai păstrează urmele covorului asfaltic, dar este plină de gropi și șanțuri. Alta este o stradă de pământ, care nu se deosebește cu nimic de ulițele vreunui cătun uitat de Dumnezeu. Șoferii spun că și-au rupt mașinile pe aceste străzi, iar reabilitarea străzii Bariera Vâlcii este pentru ei o mare pagubă. „Aș invita-o pe doamna primar să vină și să parcurgă traseul pe care îl parcurgem noi zilnic, prin spatele depoului și pe strada Parângului, că sunt singurele căi de acces. Constructorul trebuia să amenajeze mai înainte căile de ocolire și apoi să organizeze șantierul“, a declarat Vasile Bora, localnic.
Oamenii arată cu degetul atât spre constructor, cât și spre autoritățile locale, din cauza cărora sunt nevoiți să îndure zilnic acest coșmar. „Să vină primărița cu mașina ei să circule pe străzile din Barieră, să vadă cum este! Eu mi-am rupt mașina, că trec prin gropile parcă făcute cu excavatorul. Drumul este vai de mama lui! Cum rămâne cu mașinile noastre, le plătește primăria? Și-au bătut joc de noi! Muncitorii au stat toată vara, nu au lucrat deloc“, strigă din mașină alt conducător auto.

Bariera Vâlcii, închisă de aproape doi ani

Strada Bariera Vâlcii se află în același proiect cu finanțare europeană în valoare de  39,89 milioane de lei, în care se mai află străzile Caracal și Râului. Aceasta este închisă din toamna anului 2014.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS