Utilajele sunt pregătite de intervenţie (Foto: Eugen Măruţă)
Utilajele sunt pregătite de intervenţie (Foto: Eugen Măruţă)
Utilajele sunt pregătite de intervenţie (Foto: Eugen Măruţă)

Deszăpezirea la Târgu Jiu va costa în acest sezon de iarnă două milioane de lei. Bugetul a fost aprobat ieri de consilierii locali. SC Edilitara va avea astfel la dispoziţie 22 de utilaje proprii şi închiriate, precum autogredere, buldozere, autobasculante, buldoexcavatoare sau tractoare cu remorcă folosite pentru transportul materialului antiderapant sau a zăpezii. „Sunt în total 22 de utilaje. Sunt aprovizionate cantităţi de clorură de calciu lichidă şi solidă şi material antiderapant. Vor interveni 200 de angajaţi ai Edilitara, societatea primăriei care va face deszăpezirea ca în fiecare an. Bugetul este de două milioane de lei.
Unele utilaje sunt ale SC Edilitara Public, iar altele sunt închiriate de la diferite firme. Este vorba de 21 de utilaje şi un ATV“, a spus Lavinia Petriţa, purtătorul de cuvânt al Primăriei Târgu Jiu.

Gecor deszăpezeşte Drumurile Naţionale

În ceea ce priveşte deszăpezirea drumurilor judeţene, de serviciile respective se va ocupa SC Întreprinderea de Drumuri şi Poduri, din cadrul Consiliului Judeţean Gorj. De asemenea, drumurile naţionale care traversează judeţul vor fi deszăpezite de firma Gecor. Şeful Secţiei Târgu Jiu a Drumurilor Naţionale nu ştie însă dacă firma care a câştigat licitaţia pentru deszăpezirea drumurilor naţionale are suficiente utilaje.
Reprezentanţii Gecor au semnat săptămâna trecută contractul cu şefii Regionalei de Drumuri Craiova pentru deszăpezirea drumurilor naţionale care tranzitează Gorjul. Firma a oferit preţul cel mai mic. Bugetul pentru deszăpezirea drumurilor naţionale aflate în administrarea secţiei de la Târgu Jiu este de opt milioane de lei fără TVA. Ion Tudor, şeful Secţiei de Drumuri Naţionale Târgu Jiu, a mai precizat că, de astăzi, operatorul respectiv ar trebui să intre cu utilajele în bazele montane.
Ion Tudor, şeful Secţiei Târgu Jiu a Drumurilor Naţionale, a precizat că în zilele următoare vor fi organizate întâlniri cu administratorii de pensiuni şi cabane din Rânca. Va fi abordată problema organizării parcărilor pe perioada sezonului de iarnă, precum şi cea a deszăpezirii. Ion Tudor a precizat că Rânca este una din zonele dificile de intervenţie an de an, alături de Defileul Jiului, zona Godeanu, Dealul Bujorăscu şi tronsonul Izvoarele – Filiaşi din DN 66.
„Vom organiza o întâlnire cu cabanierii din Rânca. Am mai avut întâlniri cu unii să vedem cum ne vom organiza cu parcările pe perioada sezonului de iarnă. Rânca rămâne Rânca pentru că este imprevizibilă. Mai este Defileul Jiului, Godeanu şi Bujorăscu. Avem risc de polei la Izvoarele, la Filiaşi, an de an“, a spus Ion Tudor.

Eugen MARUTA
Este absolvent al Facultății de Litere și Ștințe Sociale și al unui master în Administrația Publică. În anul 2000 a venit în practică jurnalistică la Gazeta de Sud, iar de a doua zi au început să apără în ziar articole sub semnătura sa.