20.6 C
Craiova
vineri, 26 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljNoi jonglerii cu posturile din școlile craiovene

Noi jonglerii cu posturile din școlile craiovene

Orele de istorie de la Liceele CFR și „Constantin Brâncuși“ repartizate în ședința publică din 23 octombrie 2014 au fost date unui candidat cu concurs în 2013 pe baza principiului continuității
Orele de istorie de la Liceele CFR și „Constantin Brâncuși“ repartizate în ședința publică din 23 octombrie 2014 au fost date unui candidat cu concurs în 2013 pe baza principiului continuității

ISJ Dolj a făcut praf metodologia de repartizare a posturilor și orelor vacante în învățământul preuniversitar. Orele disponibile la liceele din Craiova au fost atribuite după criterii știute numai de inspectorii școlari. Deși recunosc că s-a mai încălcat metodologia, inspectorii susțin că nu se mai poate face nimic.

Scandalul privind posturile didactice din învățământul preuniversitar continuă și se leagă de modul în care se dau orele chiar în ședințele publice sub ochii cadrelor didactice. Exemplul se regăsește tot în ședința din 23 octombrie filmată de GdS, și tot la disciplina istorie. Surpriza ședinței este că un cadru didactic, Alina Georgeta Puținelu, care a susținut concurs în sesiunea din 2013, este primul beneficiar al orelor de la două unități din centrul Craiovei, respectiv Colegiul Tehnic de Arte și Meserii „Constantin Brâncuși“ (nouă ore) și Liceul Tehnologic de Transporturi CFR Craiova (patru ore). A avut acces la ore înaintea profesorilor titulari, dar și a celor care au susținut examen în sesiunea 2014. Cazul a fost susținut chiar de inspectorii școlari, care au invocat principiul continuității.
„Pentru «Brâncuși» și CFR apare aici continuitate, deci cine are continuitate pe aceste ore?“, a întrebat inspectorul școlar de resurse umane, Dan Țacu. Din rândul candidaților s-a ridicat Alina Puținelu. Continuitatea a fost contestată de alt profesor, tot de istorie, Irina Vlădulescu, luată prin surprindere de această etapă. „Nu vă supărați, cum se dă continuitatea?“, a fost întrebarea cadrului didactic.
Răspunsul l-a primit, numai pe jumătate însă, de la inspectorul școlar general adjunct Lavinia Craioveanu: „Continuitatea se dă în Consiliul de Administrație din 24 aprilie, conform calendarului din metodologia personalului didactic. Se dă pentru cadrul didactic care a funcționat cel puțin jumătate de normă în liceul respectiv“, a spus inspectorul școlar. Practic, însă, metodologia prevede o ordine. Conform articolului 86 „posturile didactice/catedrele vacante/rezervate rămase după etapa de detaşare a personalului didactic titular se ocupă cu prioritate de candidaţii care beneficiază de prelungirea duratei contractului individual de muncă pe perioadă determinată în anul şcolar 2014-2015“. Numai că în acest caz s-a procedat exact invers, întâi continuitatea, apoi detașarea. În plus, în baza Ministerului Educației Naționale, la capitolul titularizare 2013, acest cadru didactic nu apare repartizat în ședințele publice pe catedra rezervată a directorului Colegiului Tehnic de Arte și Meserii „Constantin Brâncuși“, Laurențiu Puicin. Cum se poate justifica acest lucru, mai ales că într-un program de ziua Liceului CFR profesorul Alina Puținelu nu figurează cu activități la disciplina istorie, ci cu activități de street dance? Reprezentanții ISJ Dolj ne oferă altă explicație surprinzătoare. „Nu apare pentru că nu s-au dat orele în ședințele prevăzute de calendar. S-au dat după 1 septembrie 2013, după numirea directorului Laurențiu Puicin pe post. Adică în afara calendarului“, a declarat inspectorul școlar general adjunct Lavinia Craioveanu.
Cum s-a dat atunci continuitate în afara calendarului? În plus, potrivit metodologiei, continuitate se dă pe un anumit post. În cazul de față, ar fi vorba de postul directorului Laurențiu Puicin, pe care profesorul Lavinia Puținelu a funcționat în 2013-2014 și care, conform articolului 85, a fost scos în ședința publică de la sfârșitul lunii august. De ce nu i s-a dat postul? E o altă întrebare. „Orele s-au scos de pe o zi pe alta și nu a știut să vină în ședința publică“, a spus Lavinia Craioveanu. Prin urmare, cadrul didactic a pierdut dreptul la continuitate pe post pentru că nu a fost în ședința publică. Or metodologia pentru mișcarea personalului didactic prevede că prezența în ședințele publice este obligatorie chiar și la titularizări. Cei care nu se prezintă pierd posturile. Prin urmare, asta s-a întâmplat și în acest caz.

A luat ore eliberate în luna octombrie

Și cum cazul pare că se elucidează, întrebarea a fost pe ce ore a primit continuitate profesorul Alina Puținelu, dacă a pierdut postul pe care avea continuitate? Și aici apare o nouă surpriză. „A primit continuitate pe ore care s-au eliberat în urma scandalului pornit în presă. La Liceul CFR Craiova a fost pe patru ore profesorul Ion Maria, care avea ore și la Colegiul Național «Gheorghe Chițu». După ce a fost contestată profesoara care a ocupat cele șapte ore de la «Chițu», acestea s-au eliberat și au fost date profesorului titular al școlii, respectiv domnului Ion Maria. Și așa au apărut patru ore libere la CFR, apoi au mai fost nouă ore la Liceul «Constantin Brâncuși», unde o doamnă profesoară titulară a cerut reducerea normei la jumătate pentru că are copilul bolnav. Și am dat continuitate acestui cadru didactic, care a mai funcționat și anul trecut și care mie mi-a plăcut foarte mult cum s-a implicat în activitate“, a mai spus inspectorul școlar general adjunct, Lavinia Craioveanu.
Numai că metodologia nu lasă astfel de alegeri, nu prevede nicăieri dreptul la continuitate după începerea anului școlar. La art. 96 alin. (4) se precizează negru pe alb că posturile didactice/catedrele care se vacantează după începerea anului şcolar 2014-2015 se atribuie de inspectoratele şcolare, în ordine, după cum urmează: „a) cadrelor didactice titulare a căror restrângere de activitate a fost soluţionată prin detaşare în interesul învăţământului pentru nesoluţionarea restrângerii de activitate pe posturi didactice/catedre vacante/rezervate pentru care nu au studii corespunzătoare; b) pentru completarea catedrelor cadrelor didactice angajate pe perioadă determinată, repartizate pe catedre incomplete, cu respectarea prezentei metodologii; c) prin detaşare în interesul învăţământului sau la cerere cadrelor didactice titulare rămase nesoluţionate din etapele anterioare ale mobilităţii personalului didactic şi candidaţilor rămaşi nerepartizaţi în etapele anterioare ale mobilităţii personalului didactic, care îndeplinesc condiţiile de ocupare a posturilor didactice/catedrelor, cu respectarea prezentei metodologii; d) prin detaşare în interesul învăţământului sau la cerere personalului didactic titular care solicită detaşare în afara calendarului, cu respectarea prezentei metodologii; e) în regim de plata cu ora, în condiţiile prezentei metodologii.
Prin urmare, de ce s-a procedat la acest demers chiar de reprezentanții Inspectoratului Școlar Județean Dolj este o întrebare la care așteptăm răspuns. Pentru neregulile sesizate în urma repartițiilor din ședințele publice, inspectorul școlar general adjunct Lavinia Craioveanu a avut un singur răspuns: „Numai cine nu muncește nu greșește“.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS