20.6 C
Craiova
vineri, 26 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalPe linii noi, tramvaie vechi

Pe linii noi, tramvaie vechi

Reabilitarea căii de rulare a tramvaielor se face cu fonduri europene şi va dura circa doi ani, timp în care Primăria Craiova trebuie să găsească soluţii şi pentru modernizarea tramvaielor

Muncitorii de la Societatea de Construcţii în Transporturi (SCT) Bucureşti au început, de săptămâna aceasta, lucrările de reabilitare a liniei de tramvai pe bulevardul Decebal din Craiova, sectorul cuprins între Pasajul Electroputere şi intersecţia cu strada Caracal. Pe această porţiune, în lungime de 1.630 de metri, se va înlocui calea dublă de tramvai, montându-se în loc un sistem de rulare performant, asemănător cu cel care există pe pasajul suprateran din centrul Băniei.

Linii carosabile

Şinele vor rămâne tot pe mijlocul străzii, dar vor fi aduse la nivelul carosabilului. Linia reabilitată va produce mai puţin zgomot la trecerea tramvaielor. Linia aeriană de contact nu va suporta însă modificări, deci nu vor fi montaţi stâlpi pe mijlocul străzii, între cele două sensuri de mers.
„Se va executa o casetă de 6,5 m lăţime, la o adâncime de săpătură de circa un metru. Se face un dren de preluare a apelor pluviale, apoi se aşază toate straturile prevăzute în proiect, printre care un strat geotextil, o fundaţie de balast, un covor de cauciuc şi două straturi de beton, din care unul simplu, armat cu două rânduri de plasă, şi al doilea cu fibre, în care se va fixa şina. Între linii şi carosabil va fi turnat un mastic ce va face legătura cu strada. Soluţia este asemănătoare cu cea de pe pasajul suprateran, cu singura diferenţă că nu vor mai exista traverse, ci linia va fi încastrată şi prinsă în al doilea strat de beton, cu tot cu amortizoare şi prinderile elastice. Deasupra stratului de beton va exista un strat de şapte centimetri de asfalt, care va aduce liniile de tramvai la nivelul carosabilului, ca şi când ar fi încă o bandă pentru maşini“, a explicat Mihăiţă Iscru, inginer-şef în cadrul Agenţiei Craiova a SCT Bucureşti.

Spaţiu mai mare între sensurile de mers

Deocamdată, muncitorii se ocupă de extragerea vechilor linii. „Acum se sparge pana de beton dintre linii, se taie rostul care face legătura cu strada. Şina se taie la rândul ei în bucăţi de câte 12 m şi se scoate. Vom extrage apoi dalele de beton, pe care le vom preda Regiei de Transport. Abia atunci vom putea începe casetarea propriu-zisă“, a spus inginerul Iscru.
Faţă de situaţia actuală, ampriza (lăţimea) liniei va fi de 6,5 m, în loc de cinci metri. Asta înseamnă că linia va fi mutată către stradă cu câte 75 cm şi pe o parte şi pe alta a străzii, mărindu-se spaţiul dintre sensurile de mers.
Constructorii promit că prin reabilitarea liniei de tramvai se va rezolva şi problema bălţilor de pe şine, apa fiind preluată de scurgerile ce vor fi amenajate în cadrul acestui proiect de reabilitare.
În ceea ce priveşte termenul de finalizare, reprezentanţii SCT Bucureşti susţin că vor să încheie lucrările înainte de termen, chiar în cursul acestui an.
„Am început pe 18 martie, iar termenul de finalizare este de zece luni, conform contractului. Noi, însă, încercăm să terminăm mai repede, chiar înainte de luna decembrie, ca să nu ne prindă iarna“, a menţionat inginerul-şef Iscru.

Proiect cu fonduri europene

Reabilitarea liniei de tramvai pe porţiunea amintită face parte din proiectul privind „Modernizarea infrastructurii de transport în comun pentru fluidizarea traficului forţei de muncă între cele două platforme industriale ale Polului de creştere Craiova“. Finanţarea este asigurată cu fonduri europene, prin Programul Operaţional Regional 2007 – 2013, Axa prioritară 1 „Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor – Poli urbani de creştere“, Domeniu major de intervenţie 1.1 – Planuri integrate de dezvoltare urbană.
Valoarea totală a proiectului este de 60.228.232,80 lei, dintre care 1.149.794,40 lei cofinanţarea de la bugetul local, 20.085.997,56 lei valoare nerambursabilă din bugetul naţional şi 38.992.440,84 lei contribuţie a Uniunii Europene.
În urma licitaţiei, lotul 1 din acest contract – „Reabilitarea căii de rulare a tramvaiului pe bulevardul Decebal“ – a fost atribuit firmei SCT Bucureşti, iar celălalt lot – „Reabilitare linii de tramvai în municipiul Craiova – 11 km“ – constă în modernizarea căii simple de tramvai pe bulevardul Nicolae Titulescu, strada Calea Severinului şi a accesului la Depoul de tramvaie“, pe o lungime de 10,878 m, urmând să fie executată de  SC Mari-Vila Com SRL Bucureşti.
Tot în cadrul acestui proiect este prevăzută şi „Realizarea sistemului pentru managementul traficului pe Calea Bucureşti – bulevardul Nicolae Titulescu – strada Severinului“ – care prevede realizarea unui sistem pentru managementul traficului pentru 16 intersecţii (stâlpi de semafoare, semafoare, automat pentru dirijarea circulaţiei, bucle inductive de detecţie trafic, realizare semnalizare rutieră ş.a.).

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS