17 C
Craiova
vineri, 19 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalComisionul aberant al BRD

Comisionul aberant al BRD

Un craiovean care a primit în 2007 un card GADGET de la BRD, pe care nu l-a folosit niciodată, s-a trezit după cinci ani cu notificare să achite un comision uriaş, dacă vrea să-şi încheie socotelile cu banca. Bărbatul este nedumerit cum de nu a fost anunţat timp de cinci ani că are ceva de plată către instituţia de credit. În cele din urmă, situaţia s-a rezolvat după ce bărbatul s-a adresat GdS.

Gheorghe Bungeţeanu are 39 de ani şi este inginer mecanic. El spune că toată viaţa lui nu a avut nici o problemă cu băncile, şi-a achitat ratele la timp, şi-a încheiat fără probleme creditele contractate, până când, săptămâna trecută, situaţia s-a schimbat radical. Bărbatul ne-a sesizat pe [email protected], spunându-ne păţania sa cu BRD. „În anul 2007, în luna aprilie, am fost la agenţia BRD Craioviţa-Segarcea să plătesc o factură de telefon. Am plătit-o, după care consiliera de acolo mi-a propus să îmi dea un card GADGET, cu care voi putea plăti facturile ulterioare, având cu siguranţă multe avantaje, înşiruindu-mi-le. Pe moment am refuzat, dar dânsa a insistat şi m-a asigurat că, dacă nu voi activa cardul introducând PIN-ul aferent, nu se va activa contul. În cele din urmă, am semnat de primire. Cardul a fost valabil până în luna martie 2009“, a relatat Gheorghe Bungeţeanu în sesizarea transmisă către GdS.

Informat de bancă abia după cinci ani

Craioveanul susţine că nu a folosit niciodată cardul, nu l-a introdus în vreun bancomat şi nici nu a fost informat de bancă timp de cinci ani că are vreun comision de plată. „Menţionez că, de când am primit cardul, nu l-am folosit niciodată, uitând chiar că deţin un astfel de card. Consider că era de datoria băncii să mă înştiinţeze măcar când a expirat cardul, dar n-au făcut-o. Au făcut-o acum, în august 2012, înştiinţându-mă că am de plătit urgent 29 de lei, reprezentând actualizarea contului. M-am deplasat la Agenția Segarcea şi mi s-a spus că am contul încă deschis şi pentru închidere trebuie să plătesc 330 de lei. Asta pentru nici un seviciu oferit de BRD“. Craioveanului i s-a părut ciudat să plătească un comision pentru un produs de care nu a beneficiat. Ulterior, bărbatul a declarat că nu suma de aproape 360 de lei i se pare prea mare, ci era nemulţumit de faptul că banca nu l-a informat pe parcurs că are de plată un comision de administrare a contului aşa de mare.

Banca susţine că a fost o eroare

În cursul zilei de ieri, banca a rezolvat destul de rapid situaţia contului deschis pe numele lui Gheorghe Bungeţeanu, după ce acesta s-a adresat Gazetei de Sud. Bărbatul a achitat doar comisionul de 29 de lei, iar comisionul de 330 de lei i-a fost anulat. De fapt, reprezentanţii băncii au recunoscut în faţa GdS că acel comision nici nu a existat, ci neplăcerile pricinuite clientului băncii s-ar fi produs din cauza unei angajate a instituţiei de credit. „Băncile mari, ca a noastră, au personal mult. Personalul se justifică acolo doar dacă face vânzări. După vânzarea acestui card, el nu a fost folosit. Întâmplarea a făcut ca domnul Bungeţeanu să nu folosească acel card. Nu s-a introdus cardul în bancomat niciodată, deci nici comisionul de gestionare nu se justifica. Dar o angajată nouă de-a noastră nu a ştiut să se uite bine în sistem. Clientul nu avea de plată şi cei 330 de lei, ci doar comisionul de 29 de lei. Azi l-a achitat şi situaţia dânsului s-a rezolvat pe loc“, a declarat Victor Udrescu, director adjunct comercial în cadrul BRD Groupe Craiova. Craioveanului i-a fost închis contul curent într-o singură zi şi nu a mai fost obligat să plătească un comision aberant, pentru un produs pe care nu l-a folosit niciodată. Dacă omul nu s-ar fi adresat GdS, oare situaţia sa ar mai fi fost rezolvată aşa de rapid de către bancă?

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS