Acasă Local Comisionul aberant al BRD

Comisionul aberant al BRD

-

Un craiovean care a primit în 2007 un card GADGET de la BRD, pe care nu l-a folosit niciodată, s-a trezit după cinci ani cu notificare să achite un comision uriaş, dacă vrea să-şi încheie socotelile cu banca. Bărbatul este nedumerit cum de nu a fost anunţat timp de cinci ani că are ceva de plată către instituţia de credit. În cele din urmă, situaţia s-a rezolvat după ce bărbatul s-a adresat GdS.

Gheorghe Bungeţeanu are 39 de ani şi este inginer mecanic. El spune că toată viaţa lui nu a avut nici o problemă cu băncile, şi-a achitat ratele la timp, şi-a încheiat fără probleme creditele contractate, până când, săptămâna trecută, situaţia s-a schimbat radical. Bărbatul ne-a sesizat pe [email protected], spunându-ne păţania sa cu BRD. „În anul 2007, în luna aprilie, am fost la agenţia BRD Craioviţa-Segarcea să plătesc o factură de telefon. Am plătit-o, după care consiliera de acolo mi-a propus să îmi dea un card GADGET, cu care voi putea plăti facturile ulterioare, având cu siguranţă multe avantaje, înşiruindu-mi-le. Pe moment am refuzat, dar dânsa a insistat şi m-a asigurat că, dacă nu voi activa cardul introducând PIN-ul aferent, nu se va activa contul. În cele din urmă, am semnat de primire. Cardul a fost valabil până în luna martie 2009“, a relatat Gheorghe Bungeţeanu în sesizarea transmisă către GdS.

Informat de bancă abia după cinci ani

Craioveanul susţine că nu a folosit niciodată cardul, nu l-a introdus în vreun bancomat şi nici nu a fost informat de bancă timp de cinci ani că are vreun comision de plată. „Menţionez că, de când am primit cardul, nu l-am folosit niciodată, uitând chiar că deţin un astfel de card. Consider că era de datoria băncii să mă înştiinţeze măcar când a expirat cardul, dar n-au făcut-o. Au făcut-o acum, în august 2012, înştiinţându-mă că am de plătit urgent 29 de lei, reprezentând actualizarea contului. M-am deplasat la Agenția Segarcea şi mi s-a spus că am contul încă deschis şi pentru închidere trebuie să plătesc 330 de lei. Asta pentru nici un seviciu oferit de BRD“. Craioveanului i s-a părut ciudat să plătească un comision pentru un produs de care nu a beneficiat. Ulterior, bărbatul a declarat că nu suma de aproape 360 de lei i se pare prea mare, ci era nemulţumit de faptul că banca nu l-a informat pe parcurs că are de plată un comision de administrare a contului aşa de mare.

Banca susţine că a fost o eroare

În cursul zilei de ieri, banca a rezolvat destul de rapid situaţia contului deschis pe numele lui Gheorghe Bungeţeanu, după ce acesta s-a adresat Gazetei de Sud. Bărbatul a achitat doar comisionul de 29 de lei, iar comisionul de 330 de lei i-a fost anulat. De fapt, reprezentanţii băncii au recunoscut în faţa GdS că acel comision nici nu a existat, ci neplăcerile pricinuite clientului băncii s-ar fi produs din cauza unei angajate a instituţiei de credit. „Băncile mari, ca a noastră, au personal mult. Personalul se justifică acolo doar dacă face vânzări. După vânzarea acestui card, el nu a fost folosit. Întâmplarea a făcut ca domnul Bungeţeanu să nu folosească acel card. Nu s-a introdus cardul în bancomat niciodată, deci nici comisionul de gestionare nu se justifica. Dar o angajată nouă de-a noastră nu a ştiut să se uite bine în sistem. Clientul nu avea de plată şi cei 330 de lei, ci doar comisionul de 29 de lei. Azi l-a achitat şi situaţia dânsului s-a rezolvat pe loc“, a declarat Victor Udrescu, director adjunct comercial în cadrul BRD Groupe Craiova. Craioveanului i-a fost închis contul curent într-o singură zi şi nu a mai fost obligat să plătească un comision aberant, pentru un produs pe care nu l-a folosit niciodată. Dacă omul nu s-ar fi adresat GdS, oare situaţia sa ar mai fi fost rezolvată aşa de rapid de către bancă?

ȘTIRI VIDEO GdS

Tânăr băut și fără permis, prins la volan

Poliţişti din cadrul Secţiei 9 Poliţie Rurală Cetate au depistat, ieri, în Moţăţei, un tânăr de 18 ani, din localitate, în timp ce conducea băut şi fără permis un autoturism.