19.8 C
Craiova
vineri, 26 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalUite parcarea, nu e parcarea!

Uite parcarea, nu e parcarea!

Neavând unde să-şi ţină maşinile, craiovenii parchează inclusiv în staţiile de autobuz şi vor locuri de parcare chiar şi acolo unde strada e prea îngustă pentru acest lucru

Nici nu s-au terminat lucrările de reabilitare pe străzile Olteniei, Tineretului şi Amaradia, că deja cetăţenii au început să ridice semne de întrebare cu privire la anumite aspecte ale acestor lucrări edilitare.

Maşinile în staţie, călătorii în stradă

Gabriela Onescu, din Craioviţa Nouă, ne-a sesizat un aspect privind lipsa alveolelor pentru autobuze în zona Staţia 30. „În Craioviţa Nouă, se reabilitează bulevardul Oltenia şi au fost deja terminate lucrările pe un sens. Dar se pare că din proiectul lor lipsesc staţiile de autobuz, care au fost înlocuite cu parcări. În zona Staţia 30 călătorii sunt nevoiţi să aştepte autobuzul în stradă, printre maşini, iar când acesta opreşte, blochează circulaţia“, susţine cititoarea GdS.
Şi, totuşi, alveole pentru autobuze există, doar că acestea sunt ocupate de maşinile parcate, pentru că nu au fost amplasate şi indicatoarele corespunzătoare staţiilor de autobuz şi nici nu a fost trasat marcajul specific, de interzicere a opririi în aceste spaţii.
„Toate staţiile de autobuz de pe cele şase străzi (Amaradia, Tineretului, Olteniei, Brestei, Pelendava, Toamnei – n.r.) au fost prevăzute cu alveole pentru mijloacele de transport în comun. Probabil că şoferii n-au văzut nici un semn care să indice că acolo ar fi o staţie de autobuz şi au parcat în alveolă, dar vă spun cu certitudine că aceste alveole există“, asigură Cristian Merişanu, director de dezvoltare în cadrul IRIMAT CONS, firma care a făcut proiectele de modernizare a majorităţii bulevardelor craiovene.
Merişanu a ţinut să facă precizări şi cu privire la alt subiect controversat – giratoriul de la Materna, situat la intersecţia străzilor Olteniei şi Tineretului: „Sensul giratoriu a va avea raza de 10 m şi va fi suficient de larg încât să permită circulaţia pe două benzi prin acea intersecţie. Aceea era cea mai bună soluţie pentru intersecţia respectivă, iar dimensiunea giratoriului este în concordanţă cu stasurile în vigoare. Nu putea fi mai mic, pentru că autobuzele trebuie să poată circula lejer prin giratoriu. Încă nu s-au terminat lucrările, dar când se vor finaliza vă asigur că prin acel giratoriu se va circula fluent“.

„Continuăm să plătim taxe ca berbecii fără nici un drept?“

Altă problemă ridicată de craioveni se referă la nevoia de locuri de parcare pe strada Amaradiei. Şi nu e vorba de sectorul de patru benzi al acestei străzi, cuprins între bulevardul Dacia şi strada Doljului, ci despre porţiunea mai îngustă de la strada Doljului şi până la intersecţia cu strada Constantin Brâncuşi.
„Sunt locatar la unul din blocurile de pe strada Amaradia, unde recent (anul trecut mai exact) a fost retrocedată parcarea. În demersurile iniţiale, cei de la primărie se lăudau că urmează să ne facă parcări pe laterala străzii, când se reface tronsonul, dar, după cum au demarat lucrările de instalare a bordurilor, se pare că nu avem nici o şansă. Am făcut şi sesizare către primărie, dar n-a binevoit să ne răspundă. Nu suntem decât 40 de proprietari de automobile, care îşi mai şi plătesc taxele. Ce credeţi că este de făcut, parcăm la primărie? Sau unde? Ori continuăm să plătim taxe ca berbecii fără nici un drept?“, întreabă Marius Badea.
Oricât ar fi de justificată supărarea sa, locuri de parcare tot n-o să aibă. Primăria nici măcar n-a solicita proiectantului să facă locuri de parcare pe sectorul de drum cu pricina. Şi nu din motive politice, doar pur tehnice.
„Pe sectorul dintre străzile Doljului şi Constantin Brâncuşi al străzii Amaradia nu vor fi amenajate locuri de parcare. Explicaţia e simplă: nu ne permite spaţiul. În schimb, am încercat să lărgim carosabilul cât se poate de mult. Chiar şi în staţiile de autobuz va rămâne un tro­tuar foarte îngust din această cauză, însă locuri de parcare nu se vor face pentru că nu e loc. De fapt, nici tema de proiectare a Primăriei Craiova, în baza căreia am făcut proiectul, nu prevedea locuri de parcare în această zonă de case“, explică directorul de dezvoltare al IRIMAT CONS, Cristian Merişanu.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS